• Anonym (Anonym)

Fru som döljer mobilen

Hej!

Vill nog mest skriva av mig lite och höra andras tankar kring detta. Sedan ett par månader har jag upptäckt att min fru spenderar väldigt mycket tid med sin telefon. Hon sitter ofta uppe om nätterna efter att jag har somnat. Ibland har jag vaknat mitt i natten och upptäckt att hon fortfarande är vaken. Hon har även börjat gömma telefonen. Sova med den. Ha den i fickan och i regel alltid ha den i närheten. Jag har ibland gått förbi henne och då har hon snabbt klickat ned vad hon tittat på. Jag har förstått att hon sitter på ett forum (helgon). Jag har flera gånger påpekat det konstiga i hennes beteende och sagt att det sårar mig att hon döljer så mycket. Det varkar hon inte vilja ta in.

Till saken tillhör väl också att vi är i småbarnsåren och livet är hektiskt och tufft.

Jag känner mig ganska säker på att hon flörtar en del och kanske skickar en del nakenbilder som mest. Jag vill påpeka att jag verkligen inte att det är okej! Men varje gång jag försöker säga något så säger hon att jag inbillar mig eller skrattar åt mig samtidigt som hon inte verkar vilja ta in att detta sårar mig väldigt mycket. Jag tror också att ifall förhållanden hade varit de motsatta så hade det nog inte varit så glada miner.

Jag vet att man inte kan äga någon men visst bör man kunna förvänta sig lite ärlighet i en relation. Det är nog det där ljugandet som sårar mest.

• Svar på tråden Fru som döljer mobilen
  • Anonym (Kvinna)

Jag hade tagit telefonen helt enkelt och rotat igenom den! Lita på din magkänsla säger jag och sluta mesa!

• taquine
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-12-27 22:50:36 följande:

Jag hade tagit telefonen helt enkelt och rotat igenom den! Lita på din magkänsla säger jag och sluta mesa!

Instämmer med dig! Det är väl den vanliga klassikern att hon är otrogen med kollegan.
    Goodness me
  • Anonym (Rocco)

Jag skulle spela iskall! För attackerar du nu så kommer hon bara dölja sina spår om sådant finns! Försökt då du vet är säkert att ta mobilen och kolla i webbhistoriken! Så har du mer kött på benen! Behöver inte vara något! Kan bara vara uppmärksamhet!

• Anonym (Ta rodret över ditt liv)

Håller med de andra. Hon har garanterat som minst en "känslomässig/sexchatt-affär" med ngn. Steget därifrån till fysisk otrohet är inte så långt som en del vill tro...

Då hon ignorerar dina försök att kommunicera och inte visar ngn empati eller insikt alls i vad hon utsätter dig för, så håller jag med de andra hör som säger att i ett sånt läge är det nog bara att snoka i mobilen som gäller.... Och hoppas att hon inte varit för smart och rensat allt otrohets-skräp.

Jag skulle överväga om jag verkligen skulle vara kvar i det där, om jag vore du. Hon verkar inte bara vara otrogen, utan dessutom salta i dina sår genom att inte ens visa minsta medkänsla med hur du kan må av det där.... Såna typer brukar var svåra att kämpa för... då de faktiskt innerst inne inte värderar det förhållandet som de har....

Ta rodret på din skuta och bestäm vilken riktning du vill ha: en monogam, kärleksfull kvinna som tar dinaa känslor på allvar, eller det här tramset som du får nu.... lycka till.

• Anonym (Japp)

Varit i din situation oxå under småbarns åren

Det var så klart otrohet som låg bakom beteendet

• Pentra
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-12-27 22:50:36 följande:

Nej! Även om hon smusslar och beter sig misstänkt med mobilen så har TS INTE rätt att ta hennes mobil och rota igenom den! Hennes mobil tillhör hennes privata privata. Det är inte tillåtet att öppna någon annans post, och det innefattar även den i digital form. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Kolla)

Jag hade bara frågat rakt ut varför i hela helvete hon döljer mobilen och vad hon gör som är så jävla hemligt att jag inte ens får se. Hade tryckt på att det sårar och framför allt gror en massa hjärnspöken hos mig! Sånt där beteende är verkligen inte acceptabelt.. Verkligen ett steg mot otrohet. Har du skapat ett konto på Helgon, sökt upp henne och kollat vad hon gör?

• Anonym (Kolla)

Behöver hon söka uppmärksamhet hos andra och flirta med andra så låt henne göra det ..utan dig.

• Anonym (man)

Som någon redan påpekat. Sluta spela kall och förnuftig. Det går inte att spela rent med människor som inte spelar rent. Medan du går omkring och tror att du är så himla bra för att du inte snokar så bli hon ordentligt knullad av kollegan och din "överlägsenhet" spelar henne i händerna.

• Anonym (man)
    Pentra skrev 2017-12-28 01:48:50 följande:

Nej! Även om hon smusslar och beter sig misstänkt med mobilen så har TS INTE rätt att ta hennes mobil och rota igenom den! Hennes mobil tillhör hennes privata privata. Det är inte tillåtet att öppna någon annans post, och det innefattar även den i digital form. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Eller hur, men å andra sidan så har ju du inget emot att knulla runt bakom ryggen på sin partner för du tror ju att alla är polly. Eller hur Pentra?
Svar på tråden Fru som döljer mobilen