• Anonym (Anonym)

Fru som döljer mobilen

Hej!

Vill nog mest skriva av mig lite och höra andras tankar kring detta. Sedan ett par månader har jag upptäckt att min fru spenderar väldigt mycket tid med sin telefon. Hon sitter ofta uppe om nätterna efter att jag har somnat. Ibland har jag vaknat mitt i natten och upptäckt att hon fortfarande är vaken. Hon har även börjat gömma telefonen. Sova med den. Ha den i fickan och i regel alltid ha den i närheten. Jag har ibland gått förbi henne och då har hon snabbt klickat ned vad hon tittat på. Jag har förstått att hon sitter på ett forum (helgon). Jag har flera gånger påpekat det konstiga i hennes beteende och sagt att det sårar mig att hon döljer så mycket. Det varkar hon inte vilja ta in.

Till saken tillhör väl också att vi är i småbarnsåren och livet är hektiskt och tufft.

Jag känner mig ganska säker på att hon flörtar en del och kanske skickar en del nakenbilder som mest. Jag vill påpeka att jag verkligen inte att det är okej! Men varje gång jag försöker säga något så säger hon att jag inbillar mig eller skrattar åt mig samtidigt som hon inte verkar vilja ta in att detta sårar mig väldigt mycket. Jag tror också att ifall förhållanden hade varit de motsatta så hade det nog inte varit så glada miner.

Jag vet att man inte kan äga någon men visst bör man kunna förvänta sig lite ärlighet i en relation. Det är nog det där ljugandet som sårar mest.

• Svar på tråden Fru som döljer mobilen
  • Anonym (Skild och gift)
    Anonym (Japp) skrev 2017-12-28 00:22:42 följande:

Varit i din situation oxå under småbarns åren

Det var så klart otrohet som låg bakom beteendet

Det var lika dant med min ex fru...

TS, hon har garanterat MINST en emotionell affär. Ingen mening med att fråga ifall hon är otrogen för hon kommer att ljuga.

Ladda ner en spion app på hennes telefon eller på eran gemensamma dator. Sen är det bara att vänta.

Ja jag vet att det är olagligt bla bla bla. Men det är också olagligt att köra för fort...

• Anonym (Jo)
    Pentra skrev 2017-12-28 01:48:50 följande:

Nej! Även om hon smusslar och beter sig misstänkt med mobilen så har TS INTE rätt att ta hennes mobil och rota igenom den! Hennes mobil tillhör hennes privata privata. Det är inte tillåtet att öppna någon annans post, och det innefattar även den i digital form. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Anonym (Kolla) skrev 2017-12-28 05:16:14 följande:
    Jag hade bara frågat rakt ut varför i hela helvete hon döljer mobilen och vad hon gör som är så jävla hemligt att jag inte ens får se. Hade tryckt på att det sårar och framför allt gror en massa hjärnspöken hos mig! Sånt där beteende är verkligen inte acceptabelt.. Verkligen ett steg mot otrohet. Har du skapat ett konto på Helgon, sökt upp henne och kollat vad hon gör?

Håller med
  • Anonym (Var i samma sits)

Lita på magkänslan!

Jag var i samma situation i somras och då hade jag förhållande med en tjej som jag har varit tillsammans med i 4 år. Hon visade alla tecken på ändrade beteenden. Man vet dom exakt och ja mobilen var en av dom!

Hon döljer något för dig, det är så uppenbart! Som en sa ta chansen att kolla igenom när den dyker upp. Låt hon t.ex sova först och kolla igenom annars är det bara att säga rakt ut att nu visar du mobilen! Man måste lita på varandra! Lycka till!

• Canadasvensk

Jag var själv utsatt för otrohet av min ex fru och telefonen var nog 90% delaktig i hennes otrohet.

Nu med min nya fru så lyssnar jag på mina telefon meddelanden på högtalare utan att kolla innan vem som ringt. Det är helt enkelt min sätt att visa min fru att jag har INGET att dölja.

Gömmer hon telefonen från dig så har hon garanterat något att dölja, tyvärr...

• Anonym (Anina)

Helgon?! Finns det ens längre?

• Shameless
    Pentra skrev 2017-12-28 01:48:50 följande:

Nej! Även om hon smusslar och beter sig misstänkt med mobilen så har TS INTE rätt att ta hennes mobil och rota igenom den! Hennes mobil tillhör hennes privata privata. Det är inte tillåtet att öppna någon annans post, och det innefattar även den i digital form. ... Med vänlig hälsning, Pentra

TS har all rätt i världen. Ett förhållande bygger på tillit och då ska man inte dölja nånting för sin partner. I vanliga fall så skulle jag inte drömma om att kolla igenom min sambos mobil men hade inte tvekat en sekund om hon hade börjat bete sig suspekt, magkänslan har en tendens att ha rätt.
  • Shameless
    Canadasvensk skrev 2017-12-28 20:48:43 följande:

Jag var själv utsatt för otrohet av min ex fru och telefonen var nog 90% delaktig i hennes otrohet.

Nu med min nya fru så lyssnar jag på mina telefon meddelanden på högtalare utan att kolla innan vem som ringt. Det är helt enkelt min sätt att visa min fru att jag har INGET att dölja.

Gömmer hon telefonen från dig så har hon garanterat något att dölja, tyvärr...

Så du måste konstant bevisa för din fru att du inte är otrogen?
  • taquine
    Shameless skrev 2017-12-28 22:12:02 följande:
    Så du måste konstant bevisa för din fru att du inte är otrogen?
    Klart man inte ska behöva göra det, men har man inget att dölja så ligger mobil och dator framme för sin partner, inte börja gömma och smussla med. 
    Goodness me
  • Anonym (Jajemän)

Att gömma mobilen är klassiskt, det var så jag började min 3 år långa emotionella affär med en man, som så småningom slutade i sängen. Innan vi kom i kontakt skulle jag inte haft något problem med att min dåvarande man kollat igenom allt... Och ja, vi är skilda nu. Så blev det - och det startade med mobilen.

• Guapa

Jag gömmer min mobil hela tiden för jag vill inte att min man ska se att jag är inne på familjeliv. Hoppas han inte tror jag är otrogen. Oavsett så hade jag blivit jättearg om han tog min mobil utan lov.

Svar på tråden Fru som döljer mobilen