• Anonym (Anonym)

Fru som döljer mobilen

Hej!

Vill nog mest skriva av mig lite och höra andras tankar kring detta. Sedan ett par månader har jag upptäckt att min fru spenderar väldigt mycket tid med sin telefon. Hon sitter ofta uppe om nätterna efter att jag har somnat. Ibland har jag vaknat mitt i natten och upptäckt att hon fortfarande är vaken. Hon har även börjat gömma telefonen. Sova med den. Ha den i fickan och i regel alltid ha den i närheten. Jag har ibland gått förbi henne och då har hon snabbt klickat ned vad hon tittat på. Jag har förstått att hon sitter på ett forum (helgon). Jag har flera gånger påpekat det konstiga i hennes beteende och sagt att det sårar mig att hon döljer så mycket. Det varkar hon inte vilja ta in.

Till saken tillhör väl också att vi är i småbarnsåren och livet är hektiskt och tufft.

Jag känner mig ganska säker på att hon flörtar en del och kanske skickar en del nakenbilder som mest. Jag vill påpeka att jag verkligen inte att det är okej! Men varje gång jag försöker säga något så säger hon att jag inbillar mig eller skrattar åt mig samtidigt som hon inte verkar vilja ta in att detta sårar mig väldigt mycket. Jag tror också att ifall förhållanden hade varit de motsatta så hade det nog inte varit så glada miner.

Jag vet att man inte kan äga någon men visst bör man kunna förvänta sig lite ärlighet i en relation. Det är nog det där ljugandet som sårar mest.

• Svar på tråden Fru som döljer mobilen
  • Canadasvensk
    Shameless skrev 2017-12-28 22:12:02 följande:
    Så du måste konstant bevisa för din fru att du inte är otrogen?
    LOL nej inte alls. Vi kommer båda från förhållanden där det fanns otrohet så för mig är det bara ett sätt (av många) där jag visar att jag har ingenting att dölja...  Glad
  • taquine
    Guapa skrev 2017-12-28 22:25:57 följande:

Jag gömmer min mobil hela tiden för jag vill inte att min man ska se att jag är inne på familjeliv. Hoppas han inte tror jag är otrogen. Oavsett så hade jag blivit jättearg om han tog min mobil utan lov.

Oj då... varför gillar han inte du är här? 
    Kanske som min särbo som stönar om "nej inte detta familjeliv igen";)
    Goodness me
  • Shameless
    taquine skrev 2017-12-28 22:19:33 följande:

Klart man inte ska behöva göra det, men har man inget att dölja så ligger mobil och dator framme för sin partner, inte börja gömma och smussla med. 

Ja, det är ju inte det jag syftar på. Han fick ju alla meddelanden upplästa för att bevisa för sin fru att han inte har nåt att dölja. Tyckte bara att det var konstigt.
    Canadasvensk skrev 2017-12-28 22:32:37 följande:

LOL nej inte alls. Vi kommer båda från förhållanden där det fanns otrohet så för mig är det bara ett sätt (av många) där jag visar att jag har ingenting att dölja... 

Ah, okej. Hoppas du inte tog illa upp av frågan, tyckte bara det lät lite märkligt. Tillit har liksom varit en självklarhet för mig i förhållanden men kan tänka mig att man blir bränd om man tidigare blivit utsatt för otrohet.
  • Anonym (man)
    Shameless skrev 2017-12-28 22:39:11 följande:

Ja, det är ju inte det jag syftar på. Han fick ju alla meddelanden upplästa för att bevisa för sin fru att han inte har nåt att dölja. Tyckte bara att det var konstigt.Ah, okej. Hoppas du inte tog illa upp av frågan, tyckte bara det lät lite märkligt. Tillit har liksom varit en självklarhet för mig i förhållanden men kan tänka mig att man blir bränd om man tidigare blivit utsatt för otrohet.

Lägger du dina pengar framme på offentliga ställen?

Låter du plånboken ligga kvar på bordet när du går iväg och hämtar påtår?

Låter du ditt bagage stå helt obevakat på flygplatsen eller tågperrongen?

Förmodligen inte, eller hur?

Betyder det att du är paranoid och tror att alla människor är tjuvar? Förmodligen inte, du gör så för att du vet att alla människor inte är snälla och ärliga och att någon KAN sno dina grejer.

Om du då någon gång får plånboken eller väskan snodd, kommer du då vara ännu mer försiktig med var du lägger dem i framtiden? Betyder det att du är bränd och skadad för livet och behöver akut hjälp av psykvården eller betyder det att du helt enkelt av erfarenhet vet att människor ibland kan vara jävligt sviniga?

De flesta av oss som varit med om en otrohet har en gång varit lika naiva som du och tagit tillit för givet men fick erfara att ja faktiskt till och med den du litar på mest i världen KAN svika. Det betyder inte att man tror att det kommer hända men man är medveten om att det kan hända och att det många ggr följer samma vissa mönster som man känner igen.
  • Shameless
    Anonym (man) skrev 2017-12-28 23:00:55 följande:

Lägger du dina pengar framme på offentliga ställen?

Låter du plånboken ligga kvar på bordet när du går iväg och hämtar påtår?

Låter du ditt bagage stå helt obevakat på flygplatsen eller tågperrongen?

Förmodligen inte, eller hur?

Betyder det att du är paranoid och tror att alla människor är tjuvar? Förmodligen inte, du gör så för att du vet att alla människor inte är snälla och ärliga och att någon KAN sno dina grejer.

Om du då någon gång får plånboken eller väskan snodd, kommer du då vara ännu mer försiktig med var du lägger dem i framtiden? Betyder det att du är bränd och skadad för livet och behöver akut hjälp av psykvården eller betyder det att du helt enkelt av erfarenhet vet att människor ibland kan vara jävligt sviniga?

De flesta av oss som varit med om en otrohet har en gång varit lika naiva som du och tagit tillit för givet men fick erfara att ja faktiskt till och med den du litar på mest i världen KAN svika. Det betyder inte att man tror att det kommer hända men man är medveten om att det kan hända och att det många ggr följer samma vissa mönster som man känner igen.

Skrev jag till dig eller?
  • Guapa
    taquine skrev 2017-12-28 22:33:00 följande:

Oj då... varför gillar han inte du är här? 

Kanske som min särbo som stönar om "nej inte detta familjeliv igen";)

Jag vet inte om han bryr sig egentligen. Det är nog mest jag som tycker det är pinsamt och vill inte erkänna hur mycket tid jag lägger på att vara inne på den här typen av internetforum, haha!
  • Anonym (man)
    Shameless skrev 2017-12-28 23:26:46 följande:
    Skrev jag till dig eller?
    Du skriver i en ÖPPEN tråd som innebär att alla kan kommentera varandras inlägg. Om du inte tål att dina inlägg kommenteras så borde du kanske låta bli att skriva öht.
  • Anonym (Hhe)

Jag har omedvetet dolt min mobil som din fru, fast jag varken flirtar, har kontakt med någon, skriver något som är fel eller googlar på något som är fel, jag blev dömd hårt för ett misstag i början av relationen, sen dess har min partner misstänkt mig, och ju mer han misstrott mig desto mer har jag omedvetet blivit den han tror i beteende, att jag klickar bort har mobilen nära döljer. Jag skäms massor för detta och jag förstår att det signalerar motsatsen till vad jag egentligen gör i mobilen, men det blir så automatiskt, behandla mig som att jag döljer något så börjar jag bete mig som en som döljer något.

Som nu. Jag klickade ner detta inlägg när han kom till mig. Vad i detta inlägg är otrohet flirt eller något jag ska dölja? Inget! Men han tror det om mig så jag har blivit den han misstänker.

Är jag ensam om detta?

• Man 1973

Fy fasen. Min fru började också vara hemlig med sin telefon, men jag fattade ändå inte vad som var på gång. Vi hade haft ett jättebra förhållande och folk var avundsjuka på hur roligt samspel vi hade där vi fick andra att skratta.

I min värld existerade inte otrohet och därför misstänkte jag inget.

Hon hade ett förhållande med en annan man bakom min rygg i åtta månader innan hon till slut begärde skilsmässa. Fy fan vad jag kände mig lurad.

Lycka till TS, men var beredd på att det kan bli jobbigt.

• Pappa41
    Anonym (Hhe) skrev 2017-12-29 00:28:25 följande:

Jag har omedvetet dolt min mobil som din fru, fast jag varken flirtar, har kontakt med någon, skriver något som är fel eller googlar på något som är fel, jag blev dömd hårt för ett misstag i början av relationen, sen dess har min partner misstänkt mig, och ju mer han misstrott mig desto mer har jag omedvetet blivit den han tror i beteende, att jag klickar bort har mobilen nära döljer. Jag skäms massor för detta och jag förstår att det signalerar motsatsen till vad jag egentligen gör i mobilen, men det blir så automatiskt, behandla mig som att jag döljer något så börjar jag bete mig som en som döljer något.

Som nu. Jag klickade ner detta inlägg när han kom till mig. Vad i detta inlägg är otrohet flirt eller något jag ska dölja? Inget! Men han tror det om mig så jag har blivit den han misstänker.

Är jag ensam om detta?

Nej

Jag var en gång i tiden tillsammans med en tjej som var oerhört kontrollerande...

Kom jag 15-20 min senare hem så var jag tvungen att redogöra varför...
    Detta gjorde att jag började smyga med saker inte för att det fanns något att smyga för.
    Men var så less på alla dessa förhör.
    Var jobbigt för då gav jag nog massa signaler som stressade henne än mer.

Inte ihop nå mer iallfall
Svar på tråden Fru som döljer mobilen