• Anonym (Anonym)

Fru som döljer mobilen

Hej!

Vill nog mest skriva av mig lite och höra andras tankar kring detta. Sedan ett par månader har jag upptäckt att min fru spenderar väldigt mycket tid med sin telefon. Hon sitter ofta uppe om nätterna efter att jag har somnat. Ibland har jag vaknat mitt i natten och upptäckt att hon fortfarande är vaken. Hon har även börjat gömma telefonen. Sova med den. Ha den i fickan och i regel alltid ha den i närheten. Jag har ibland gått förbi henne och då har hon snabbt klickat ned vad hon tittat på. Jag har förstått att hon sitter på ett forum (helgon). Jag har flera gånger påpekat det konstiga i hennes beteende och sagt att det sårar mig att hon döljer så mycket. Det varkar hon inte vilja ta in.

Till saken tillhör väl också att vi är i småbarnsåren och livet är hektiskt och tufft.

Jag känner mig ganska säker på att hon flörtar en del och kanske skickar en del nakenbilder som mest. Jag vill påpeka att jag verkligen inte att det är okej! Men varje gång jag försöker säga något så säger hon att jag inbillar mig eller skrattar åt mig samtidigt som hon inte verkar vilja ta in att detta sårar mig väldigt mycket. Jag tror också att ifall förhållanden hade varit de motsatta så hade det nog inte varit så glada miner.

Jag vet att man inte kan äga någon men visst bör man kunna förvänta sig lite ärlighet i en relation. Det är nog det där ljugandet som sårar mest.

• Svar på tråden Fru som döljer mobilen
  • Anonym (Hhe)
    Pappa41 skrev 2017-12-29 09:08:45 följande:

Nej

Jag var en gång i tiden tillsammans med en tjej som var oerhört kontrollerande...

Kom jag 15-20 min senare hem så var jag tvungen att redogöra varför...

Detta gjorde att jag började smyga med saker inte för att det fanns något att smyga för.

Men var så less på alla dessa förhör.

Var jobbigt för då gav jag nog massa signaler som stressade henne än mer.

Inte ihop nå mer iallfall

Förstår dig, jag blir obekväm när man inte litar på mig, och ju mer man misstror mig desto mindre öppen blir jag. Har också erfarat en kontrollerande partner, det var min första pojkvän så det satte djupa djupa spår för han kunde straffa mig fysiskt om jag kom sent om jag gjorde minsta "misstänkta" sak. Så när någon frågar mig något nu kan jag fortfarande känna att jag blir insluten och vill skydda mig. Min partner vet om detta men det skadar inte att påminna han att jag behöver att han är lugn och slappnar av. Försöker intala att han frågar bara för att normala människor vill fråga av omsorg "vad ska du göra idag? Vad gör du för nåt?" Osv. Det kan kännas lite jobbigt men det tar sig.

Skönt att du inte är med henne längre.
  • Anonym (Hhe)
    Anonym (man) skrev 2017-12-28 23:00:55 följande:

Lägger du dina pengar framme på offentliga ställen?

Låter du plånboken ligga kvar på bordet när du går iväg och hämtar påtår?

Låter du ditt bagage stå helt obevakat på flygplatsen eller tågperrongen?

Förmodligen inte, eller hur?

Betyder det att du är paranoid och tror att alla människor är tjuvar? Förmodligen inte, du gör så för att du vet att alla människor inte är snälla och ärliga och att någon KAN sno dina grejer.

Om du då någon gång får plånboken eller väskan snodd, kommer du då vara ännu mer försiktig med var du lägger dem i framtiden? Betyder det att du är bränd och skadad för livet och behöver akut hjälp av psykvården eller betyder det att du helt enkelt av erfarenhet vet att människor ibland kan vara jävligt sviniga?

De flesta av oss som varit med om en otrohet har en gång varit lika naiva som du och tagit tillit för givet men fick erfara att ja faktiskt till och med den du litar på mest i världen KAN svika. Det betyder inte att man tror att det kommer hända men man är medveten om att det kan hända och att det många ggr följer samma vissa mönster som man känner igen.

Men grejen med otrohet är att det är som att fånga en känsla din partner ska ha framkallat, ju mer du fått kolla hennes sms och historik desto mer vill du leta. Det är inte ett logiskt beteende, men det är logiskt till sitt sammanhang (svartsjuka = övertygad att din partner är otrogen och letar signaler till det) men det är inte samma sak som att en tjuv kan ta dina nycklar, ja såvida du inte ser din partner som ett föremål som du ska ha FULL koll på men det betyder bara just det du motsatte dig om, att man är bränd och behöver psykvård.
  • Anonym (Hhe)
    Guapa skrev 2017-12-28 22:25:57 följande:

Jag gömmer min mobil hela tiden för jag vill inte att min man ska se att jag är inne på familjeliv. Hoppas han inte tror jag är otrogen. Oavsett så hade jag blivit jättearg om han tog min mobil utan lov.

Jag har bråkat med min partner om att jag är på familjeliv men tillslut vann jag , med argumentet "Okej du gillar inte att jag är på forumet men vet du vad? Jag gör ingenting skadligt mot dig eller oss, jag är inte ute och Super och drar iväg med män ? Jag har inte Facebook Instagram och letar och chattar med folk där, jag är inte ute och borta flera timmar och träffar folk du inte vet vilka, jag sitter inte i något gömt kvarter och drar linor, jag finns hemma vid din sida hela tiden och behöver du mig lägger jag bara undan telefonen, du har din skärm och dina hobbys på datorn och jag respekterar de, då får du låta mig ha mina"

Då gav han sig och sa okej kör till.
  • Anonym (Privat)

Kan bara tala för hur det är gällande mig själv.

Jag sitter mycket på Facebook i olika forum och på familjeliv Bla. Jag läser mest, och skriver mer sällan, men det händer.

Jag skickar sällan sms eller har kontakt med folk på det "privata" planet.

Jag är nog som din sambo, jag sitter i telefonen mest hela dagarna, ligger vaken sent på kvällen i sängen efter min sambo somnar osv. Detta för att vi jobbar olika tider och har olika sömnvanor pga han har lättare att somna än mig osv...

ibland tar min sambo min telefon och kollar i bilderna osv. Ibland ställer han sig över axeln och läser när jag skriver eller annat. Och det är INTE okej. Så jag sliter tillbaka telefonen från honom, eller lägger ner den så han inte ser över axeln. Detta är för att jag tycker det är obehagligt och enlig min uppfostran så gör man inte så. Min mobil är min privata, desamma gäller hans mobil. Jag döljer absolut ingenting, och det vet han om. Det händer ju även att han får kolla i min telefon ostört, jag kollar även hand bilder inland osv, men inte hursomhelst och närsomhelst och allra minst över min axel, eller i "smyg" Men nej man gör bara inte så.

Sen är det förstås från situation till situation hur misstänkt det är. Men att man sitter mycket på sin mobil och hänger mycket i forum och inte tycker om folk som ska se allt man gör över axeln ser inte som en anledning

• Less is more
    Guapa skrev 2017-12-28 22:25:57 följande:

Jag gömmer min mobil hela tiden för jag vill inte att min man ska se att jag är inne på familjeliv. Hoppas han inte tror jag är otrogen. Oavsett så hade jag blivit jättearg om han tog min mobil utan lov.

Jag med ! Pinsamt beroende av familjeliv.
  • Anonym (Dina)

Jag vinklar ofta bort mobilen eftersom jag är rätt osocial ibland och inte vill få kommentarer eller frågor på det jag läser. Din tjej verkar däremot dölja nåt, låter överdrivet och misstänkt. Jag skulle inte acceptera att min partner låg och höll på med mobilen i sängen på natten över huvud taget eftersom min egen sömn blir störd.

• Anonym (Hhe)
    Less is more skrev 2017-12-29 12:19:05 följande:

Jag med ! Pinsamt beroende av familjeliv.

Hellre det än beroende av att knulla runt / leta andra partners / supa och riskera att bli våldtagen. Imo.

Familjeliv gör att jag kan känna att jag har mening i dagen när det är ganska dött vad gäller vänner / framtid just nu och jag är utbränd och sover mest hela dagarna.

Min partner och familjeliv tv film och serier och fika = life
  • Anonym (man)
    Anonym (Hhe) skrev 2017-12-29 10:27:42 följande:

Men grejen med otrohet är att det är som att fånga en känsla din partner ska ha framkallat, ju mer du fått kolla hennes sms och historik desto mer vill du leta. Det är inte ett logiskt beteende, men det är logiskt till sitt sammanhang (svartsjuka = övertygad att din partner är otrogen och letar signaler till det) men det är inte samma sak som att en tjuv kan ta dina nycklar, ja såvida du inte ser din partner som ett föremål som du ska ha FULL koll på men det betyder bara just det du motsatte dig om, att man är bränd och behöver psykvård.

Njae, att vara kontrollerande och svartsjuk är en sak, att fatta misstankar pga ens partners beteende är något helt annat. Om du aldrig varit varken svartsjuk eller kontrollerande tidigare men börjar misstänka att din partner är otrogen och vill ta reda på sanningen så innebär det inte att du är svartsjuk och kontrollerande det betyder att du reagerar på att din partner beter sig annorlunda.

Om man ständigt springer omkring och kontrollerar en ny partner så kan jag hålla med dig om att man blivit bränd och inte läkt ordentligt. Men det är inte vad det som menas här. Det handlar om good will och transparens. Dvs du visar att du inte har något att dölja genom att ge din partner fri access till telefon, etc. Ingen springer omkring och kontrollerar, bara vetskapen om att du har access räcker som en försäkring om att din partner inte har något att dölja.
  • nernu

Du kan väl vara ganska säker på att hon har någon form av olämplig kontakt med någon. Däremot håller jag inte med dem som skriver att hon är iskall och inte bryr sig om dina känslor för att hon nekar. Det är starka känslor i det där med att inte bli påkommen. Har en person i bekantskapskretsen som var gift och hade barn och hade haft en affär i flera år. När hon blev påkommen fick hon en sådan panikreaktion så hon lades in på psyke. Så att vilja dölja sitt snedsteg behöver inte betyda att man är likgiltig inför partnerns känslor. Hitta ett konkret bevis som inte går att slingra sig ur och bestäm sedan vad du vill göra.

• Less is more
    Anonym (Hhe) skrev 2017-12-29 12:24:21 följande:

Hellre det än beroende av att knulla runt / leta andra partners / supa och riskera att bli våldtagen. Imo.

Familjeliv gör att jag kan känna att jag har mening i dagen när det är ganska dött vad gäller vänner / framtid just nu och jag är utbränd och sover mest hela dagarna.

Min partner och familjeliv tv film och serier och fika = life

Ja, det är kul att diskutera saker och ting. Jag har alltid varit nyfiken på vad folk går runt och funderar på. Intressant. Ta hand om dig !
Svar på tråden Fru som döljer mobilen