Jobb med barnens idrott
Hur mycket xtra jobb är det med olika idrotter som era barn håller på med?
Mina spelar fotboll och det är ganska mycket jobb med kiosktider och matchvärd och saker som ska säljas mm.
Hur mycket xtra jobb är det med olika idrotter som era barn håller på med?
Mina spelar fotboll och det är ganska mycket jobb med kiosktider och matchvärd och saker som ska säljas mm.
Mina döttrar håller på med handboll och det är otroligt mycket tid som går åt. Baka, sälja i kiosk, matchvärd sälja kakor, resturangchans, underkläder och korvar. jag är även i föräldrarådet. Åka på Cuper och matcher. Jag tycker att det är roligt och vi mammor har blivit vänner. Men det känns som ett livs kall att göra allt detta.
Vi betalar 1500kr för den här säsongen sedan måste vi betala mer när det är cuper osv. I januari åker vi 25 mil för att spela cup i Jönköping och då betalar varje familj 1400kr för sitt barn som då sover i skola med laget. Sedan tillkommer kostnad för mitt hotell och mat under dagarna fre-sön samt bensin ner. Det blir dyrt!!
Seriespel kostar 8000kr per lag så det gäller att vi säljer så vi kan betala det. Därför räcker inte pengarna till att betala resor för cuper osv. Träningsställ kostar 800kr, träningströja har vi fått sponsorer för. Sedan har läget bestämt att alla ska ha svarta kempa shorts och vita strumpor som man får köpa själv
Är det så i era sporter? Betalar ni cuper? Åker ni föräldrar med? Min dotter är född 2008
Jag är tränare i dotterns förening, sen driver jag en till förening ideellt. Helt otroligt att föräldrar sitter och gnäller över att behöva hjälpa till. Skulle vara kul att veta vilka som tycker det är så jobbigt, förmodligen de som inte hinner blinka innan de slängt in ungen på träningen och hunnit sticka på egentid...
9/10 är de ungarna också de jobbigaste som ofta stör och tar sjukt mycket tid från de barnen som faktiskt lyssnar och vill lära sig något.
Fast jag blir lite trött på kraven som klubbar ställer till föräldramedverkan när det gäller barn som är 6-7 år gamla bara. Det är orimligt.
Mina döttrar håller på med handboll och det är otroligt mycket tid som går åt. Baka, sälja i kiosk, matchvärd sälja kakor, resturangchans, underkläder och korvar. jag är även i föräldrarådet. Åka på Cuper och matcher. Jag tycker att det är roligt och vi mammor har blivit vänner. Men det känns som ett livs kall att göra allt detta.
Vi betalar 1500kr för den här säsongen sedan måste vi betala mer när det är cuper osv. I januari åker vi 25 mil för att spela cup i Jönköping och då betalar varje familj 1400kr för sitt barn som då sover i skola med laget. Sedan tillkommer kostnad för mitt hotell och mat under dagarna fre-sön samt bensin ner. Det blir dyrt!!
Seriespel kostar 8000kr per lag så det gäller att vi säljer så vi kan betala det. Därför räcker inte pengarna till att betala resor för cuper osv. Träningsställ kostar 800kr, träningströja har vi fått sponsorer för. Sedan har läget bestämt att alla ska ha svarta kempa shorts och vita strumpor som man får köpa själv
Är det så i era sporter? Betalar ni cuper? Åker ni föräldrar med? Min dotter är född 2008
Fick just lite skrämselhicka igår, när jag började hitta spridda anslag på ridklubben. Har två barn som rider där, en lektion var/vecka. Varje termin ska vi numera: Städa ekonomidel/kök/omklädningsrum två gånger, ha stalljour (6 timmars arbete med hästarna in/ut i hage, mocka osv -kan tillägga att jag kan INGENTING om hästar!) två lördagar, samt baka fikabröd 8 gånger!
Jublade inte direkt.