• embr91

    Hjälp! Är viktväktarna bra? Annat?

    Hej alla!

    Jag behöver hjälp i djungeln av kost och hälsa! Har tänkt på att börja träna igen, men får aldrig tummen ur. Har nu också förstått att det är 95% kosten som det hänger på för mig också haha. Sambon vill inte gå med i något, så jag står helt ensam i frågan vad som är bäst. Är det någon som har erfarenhet av viktväktarna? Vill kunna äta "allt", så någon ren diet är inget för mig :) är mest för disciplinen och att inte kunna fuska!

    Skulle vara guld värt om det är någon som har svar :) får man bara kostschema eller träningsschema med? Bra resultat? Lätt att hålla? Osv osv :) tack på förhand <3

  • Svar på tråden Hjälp! Är viktväktarna bra? Annat?
  • Stårschan

    Jag har också taskig karaktär, men har lyckats hålla mig till 5:2-dieten i ett drygt halvår och har gått ner ca 2 kg/månad. Ett liv utan godsaker känns inte som att det är min grej, men två dagar per vecka med väldigt få kalorier är faktiskt mycket lättare att leva på än vad jag hade trott. Och familjen märker inte mycket av det heller. Jag skippar frukost och klarar mig på kaffe och vatten fram till lunch (det hade jag aldrig trott att jag skulle fixa!), och sedan äter jag en lättare middag med familjen (oftast samma mat, men mindre portion och med mer grönsaker), och sedan bara te/vatten/kaffe tills jag går och lägger mig. Övriga dagar äter jag precis som tidigare.

Svar på tråden Hjälp! Är viktväktarna bra? Annat?