• Woohooo

Ung förälder?

Finns det fler där ute som planerar eller vill ha barn, trots att ni är "yngre"? Eller har ni redan barn och fick dem när ni var unga? Hur reagerade omgivningen?

Jag är 19 och planerar barn tillsammans med min partner på 25 år. Vi är just nu på fjärde försöket med bim 13/1.

Finns det någon i liknande situation? :)

• Svar på tråden Ung förälder?
  • Woohooo
    Claraaa skrev 2018-01-09 15:26:30 följande:

Åh hejsan! Jag är i samma situation! Jag är 19 och min kille 24 snart. Och vi planerar barn. Hur går det för er? Vi kanske kan skriva privat? :D

Åh, gärna! Jag har skickat ett meddelande. :)
  • Linda2barnsmamma

Hej.

Första barnet ; 19 år

Andra barnet ; 20 år

Tredje barnet ; BF 25 februari.

Jag är nu 27 och pappan till alla 3 är 28 år. Vi har varit tillsammans i 10 år och gifta i 5 . Det funkar kanon fortfarande

• Woohooo
    Linda2barnsmamma skrev 2018-01-09 16:18:27 följande:

Hej.

Första barnet ; 19 år

Andra barnet ; 20 år

Tredje barnet ; BF 25 februari.

Jag är nu 27 och pappan till alla 3 är 28 år. Vi har varit tillsammans i 10 år och gifta i 5 . Det funkar kanon fortfarande

Åh vad härligt! Önskar er all lycka till med graviditeten! <3
  • Linda2barnsmamma
    Woohooo skrev 2018-01-09 16:28:20 följande:

Åh vad härligt! Önskar er all lycka till med graviditeten! <3

Tack så mycket :)
  • Tildurrr

Hej! 21 år gammal (blir 22 i år) sambon blir 24, vi har äntligen börjat försöka! Jag har längtat i många år nu!

Och ovanstående kommentarer, varför ska man sitta och planera utifrån vad man tror man kommer känna om 20 år? Jag vill ha barn NU, jag har längtat i fleeera år, och det behöver verkligen inte va så att "livet tar slut" eller "livet pausas" när man får barn. För mig är barn meningen med livet så jag ser det som att när jag får barn, DÅ börjar livet. Jag missar ingenting, jag prioriterar.

Jag sitter mycket hellre som 40 år och är stolt över att jag gjorde som jag ville, och nöjd över att mina barn då redan är hyfsat gamla själv och att jag får många extra år med dem.

Man kan plugga med barn, man kan resa med barn, man kan göra vad man vill, finns inga hinder.

• Woohooo
    Tildurrr skrev 2018-01-09 22:35:13 följande:

Hej! 21 år gammal (blir 22 i år) sambon blir 24, vi har äntligen börjat försöka! Jag har längtat i många år nu!

Och ovanstående kommentarer, varför ska man sitta och planera utifrån vad man tror man kommer känna om 20 år? Jag vill ha barn NU, jag har längtat i fleeera år, och det behöver verkligen inte va så att "livet tar slut" eller "livet pausas" när man får barn. För mig är barn meningen med livet så jag ser det som att när jag får barn, DÅ börjar livet. Jag missar ingenting, jag prioriterar.

Jag sitter mycket hellre som 40 år och är stolt över att jag gjorde som jag ville, och nöjd över att mina barn då redan är hyfsat gamla själv och att jag får många extra år med dem.

Man kan plugga med barn, man kan resa med barn, man kan göra vad man vill, finns inga hinder.

Du satte huvudet på spiken! Precis så känner jag!
  • Anonym (T)
    Tildurrr skrev 2018-01-09 22:35:13 följande:

Naivt tankesätt. Så tänkte jag med, men tji fick jag.
  • Tildurrr
    Anonym (T) skrev 2018-01-10 00:46:41 följande:

Men det behöver väl inte betyda att det blir så för alla? Det är väl du isåfall som prioriterat dåligt sen dess. Vad hände? Varför tycker du att man ska vänta? :)
  • Woohooo
    Anonym (T) skrev 2018-01-10 00:46:41 följande:
    Alltså, vem är du ens att komma här och peka finger? Du har rätt till din åsikt, självklart, men det börjar bli ganska tröttsamt med den upp i ansiktet. Ska du börja kalla folk för naiva och annan skit, då kan du i alla fall låta bli att vara anonym. 
Svar på tråden Ung förälder?