Du länkar en artikel från den 30 mars 2012 där källan inte längre finns tillgänglig så det går inte att läsa vidare.
Hur som, länken du delat berör alltså skilsmässor bland unga. Det är vanligare att man gifter sig då man blir äldre. Medelåldern år 2014 var 33,2 år (
www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Giftermalen-okade-under-2014/).
Det är alltså färre unga som gifter sig och av de som gifter sig är det vanligt med skilsmässa.
Så ska vi vara helt korrekta så är det väl separation vi ska prata om. Vilket enligt statistiken säger att det är vanligare att föräldrar som inte är gifta går isär. Det finns också en hel del andra faktorer som spelar in här. Bland annat barnens ålder och föräldrarnas ursprung.
www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/50-000-barn-ar-med-om-en-separation-varje-ar/
Hur som, oavsett vad statistiken säger så är det ju inte säkert att man håller ihop. Min man och jag hade känt varandra i fyra månader då jag blev gravid. Vi är ännu tillsammans och har det för närvarande jäkligt bra. Men vem vet hur det ser ut om fyra månader? Ett år? Eller tio år?
Vill man skaffa barn när man är ung så ska man skaffa barn när man är ung, vill man ska skaffa barn då man är 35 då ska man skaffa barn när man är 35, vill man skaffa barn när man är 54, då ska man skaffa barn när man är 54. Det allra viktigaste i sammanhanget är väl ändå att man skaffar barn då man själv vill och inte när den övriga världen tycker att man ska göra det?