• Ballu

Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?

Som rubriken lyder. Vad har ni för ståndpunkter/tankar?

• Svar på tråden Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?
  • Queennr1

Spelar ingen roll om Gud finns. Om han finns så tar jag starkt avstånd från svinpälsen som låter folk lida så mycket medan hen rullar tummarna.

• Aniiee

Jag tror inte på någon guddom för att det inte finns några bevis på att någon guddom skulle finnas.

Dessutom, om det skulle finnas någon guddom, och denna skulle både uppenbara sig för mig och bevsa sin makt, vare sig det är Tor, Amaterasu eller den judeo-kristna, så betyder det inte att jag skulle börja tillbe den.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • MiniLakris

Tror inte på gud i den benämnelsen att gud är en person. Tänker isåf gud som materiallet som allting är byggt ifrån. Alla och allting är gud och livet är som en kosmik lek/ dans. 

Vad får mig att tro det? Baklänges matematik mest. Innan kyrkan skapades och tro blev styrt av staten/ makthavare så var religion något sunt till skillnad från vad det blev när kristendommen utrodade alla gamla hedniska religioner och ersatte dem med det vi tänker på när vi hör religion idag. Regler och skamkastning som går imot våran natur. Det här är inte något en vettig religion borde ha som intresse. En kontrolerande maktstruktur däremot skulle va väldigt intresserande av att styra sina undersåtar.

Sen när folk började vakna upp ur sin blinda tro på kyrkan så övergick allt i blind tro på vetenskapen och maktstruktenen bytta läger. Vetenskapen aom tyvärr är så pass censurerad och anpassad efter samma personer som styrde kyrkan förr i tidens agenda. Kvantfysik och allt som behåller nån form av mystisk ignoreras och smutskastas utan att tänkas igenom, vilket visar att vetenskapen inte är objektiv nog för att tas på allvar. Som exepler har coca cola gjort en undersökning om att socker inte är onyttigt vilket ni säkert hört talas om, där har vi ventenskapen i ett nötskal. Därför jag inte tror blint på ventenskap, allderles för lätt att manipulera fram dom resultat man vill visa.

Jag var athist själv innan jag började tänka djupt. Idag skulle väll det närmsa jag kan tänka kalla mig själv hedning. Jag tror på naturen och alla är gud.

• Erikkkk

Av samma anledning som jag inte tror på tandfen eller jultomten. Otillräckliga bevis på dess existens.

• Erikkkk
    Sivs skrev 2018-01-10 08:35:01 följande:

Gud finns! Gud har helat mig från cancer.

En bra sida där man kan ställa frågor också är www.apg29.com

Hur vet du det?
  • Erikkkk
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-09 19:49:15 följande:

Jag tror inte på Gud för att Gud inte finns. 

Hur vet du det?
  • Iarwain
    Sivs skrev 2018-01-10 08:35:01 följande:
    Gud finns! Gud har helat mig från cancer.
    En bra sida där man kan ställa frågor också är www.apg29.com
    Så under hela din tid som cancersjuk träffade du inte någon läkare, eller hur ska jag tolka dig?
  • Contador

I en global undersökning visar man att Sverige är det minst religösa landet. Västerås är den minst religösa staden i Sverige. Religion är vanligare bland minioriteter. Det bor mest svenska i villakvarteren på Hamre. Dessa ca 5000 svenskar i främst Östra Västerås är statstiskt sätt Babylon. De Otroende. Ateisterna och avgudadyrkarna i Vintergatans Galax.

De spelar mest fotboll.

• Sivs
    Iarwain skrev 2018-07-01 18:07:38 följande:

Så under hela din tid som cancersjuk träffade du inte någon läkare, eller hur ska jag tolka dig?

Jodå träffade läkare. Var ju dessutom gravid. Läs min historia på www.livmodercancer.com
    Iarwain skrev 2018-07-01 18:07:38 följande:

Jodå träffade läkare. Var ju dessutom gravid. Läs min historia på www.livmodercancer.com
Svar på tråden Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?