Anonym (.) skrev 2018-01-16 18:03:11 följande:
Tack för ditt inlägg.
Det visar så tydligt hur det funkar "Mina rättigheter - andras skyldigheter" som det skrivs om i inlägg 74.
Alltså bara för att du sover djupt tror du att alla gör det. Du kan inte fatta att dagen har börjat vid 4 för TS utan du tror att alla sover då för att du gör det. Du tycker att det är ofattbart att TS får rådet att gå ut då. ALLA sover ju då?
Inte TS eller hennes barn. Och TS grannar sover tydligen inte mycket djupt.
Det JAG inte fattar är att det kan vara så otroligt svårt att förstå att världen inte kretsar kring en själv. Att det enda i världen som tycks existera är en själv.
Jag har nog också upplevt perioder då jag har lidit av störd nattsömn och sovit lättare, vaknat av små ljud. Då har jag sovit med öronproppar istället, problemet löst. Varför kan inte de lättstörda grannarna flytta sängen till andra sidan av lägenheten istället för att sova vägg i vägg med störningarna, om inte hyresvärden kan fixa problemet med pappersväggarna?
Det enda jag hävdar är att det är orimligt att förvänta sig att en barnfamilj ska gå ut kl 4 på natten bara för att huset är illa isolerat och grannarna lättstörda. Det hör liksom till premisserna när man bor i hyreshus att det läcker ljud mellan lägenheter, och att småbarn ibland skriker på obekväma tider. Men det är ju bara en väldigt begränsad tid av livet, snart nog sover de till normal tid på morgonen OCH förstår att andra kan bli störda av deras ljud.