• Anonym (Less)

Grannar hotar att anmäla oss

Våra barn är väldigt morgonpigga, runt fyra redan brukar de vara i full gång!

Upprepade gånger sen vi fick en ny granne har de ringt på och klagat över att bli väckta tidigt, men det är knappast vårt fel att det är tunna väggar! Det får de ta upp med värden!

Nu hotar de att anmäla oss (vart sa de inte) om vi inte får tyst på barnen.

Vad skulle hända om de gör det? Kan vi straffas på nåt sätt?

• Svar på tråden Grannar hotar att anmäla oss
  • ventilera mera
    Anonym (Less) skrev 2018-01-16 09:28:35 följande:

Går absolut inte ut här vid den tiden. Möjligtvis i vår/sommar när det är ljust, men inte nu.

Så att grannarna blir störda är bättre än att du behöver gå ut på promenad med dina barn?
    Vad gör du själv när barnen vaknar klockan fyra?
  • Anonym (Less)
    ventilera mera skrev 2018-01-16 11:51:02 följande:

Så att grannarna blir störda är bättre än att du behöver gå ut på promenad med dina barn?

Vad gör du själv när barnen vaknar klockan fyra?

Givetvis vill vi inte störa, men vi gör redan så gott vi kan.

Vi bor inte i ett område som känns tryggt att gå runt i när det är mörkt.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Less) skrev 2018-01-16 11:52:53 följande:

Men du verkar inte kunna hålla barnen lugna så då kan jag inte se att du gör det du borde kunna.
  • sextiotalist

Nu misstänker jag att just klockan 4-5 på morgonen är den tiden det ofta är lugnast, även i stökiga områden
  • Anonym (Less)
    Anonym (Jodå) skrev 2018-01-16 11:58:38 följande:

Men du verkar inte kunna hålla barnen lugna så då kan jag inte se att du gör det du borde kunna.

Jag gör allt jag kan. Ibland går det, inland går det inte.
  • Aiyana

Det som stör mig mest när jag läser TS inlägg är att hon inte verkar förstå varför grannarna klagar. Hon verkar heller inte ett dugg bekymrad över att hennes barn stör grannarna klockan fyra på morgonen.

Visst, barn är barn men det är verkligen inte ok att låta dom leva rövare vid den tidspunkten bara för att de vaknar då. Att vara så likgiltig över att grannarna störs är väldigt märkligt. 

• Anonym (Jodå)
    Anonym (Less) skrev 2018-01-16 12:02:18 följande:

Fast du beskriver att det blir full fart på dem... Vad sysselsätter du dem med?

Jag funderar på vad du skulle tycka om din granne hade en hejdundrande fest på fredag fram till ca 23.
  • Anonym (Edna)

Hmm det jag skulle göra först är nog att, om det går, möblera så att alla de saker barnen gillar mest finns i det rum som är längst bort från den sura grannen. Om det så innebär att byta rum med barnen eller ha alla leksaker i köket/tv-rummet en period och stänga/låsa dörrar mellan rummen tills det blir bättre.
  • zdudmwml
    Anonym (Less) skrev 2018-01-16 12:02:18 följande:

Då kan du ju fortsätta precis som du gör. Och grannarna kommer att klaga och du riskerar att bli vräkt. Idag är det inte svårt att bli vräkt ens för barnfamiljer.

Eller så anstränger du dig mer och gör även andra saker förslagsvis något av allt det människor i tråden föreslår.

För jag tror du inser efter ha läst tråden att grannarna har all rätt att klaga och att det är du och dina barn som får ta riskerna om du inte sätter igång och gör saker på ett annat sätt.
  • Anonym (skojar ni??)
    alltvarupptaget skrev 2018-01-16 09:38:20 följande:

Usch. Jag bor i lägenhetshus där jag har på ena sidan, en utländsk familj med tre små barn. Och på andra sidan, en utländsk familj med fyra barn. Det är FRUUUKTANSVÄRT för dessa ungarna väcker mig varenda jävla morgon vid sex med att skrika och gråta och springa omkring. Samma varrreeenndaaa kväll när de ska gå till sängs. Vad är de för fel på föräldrarna som inte kan lära barn hyfs

föräldrar som inte lär barnen hyfs? vad är det för ett jävla påstående? UTLÄNSK FAMILJ?

har du barn själv för det låter inte som det. har två själv, mitt första va snäll hela tiden hörde aldrig ett ljud . andra mer högljutt. vaknade redan innan 6 och grät. så vad föreslår DU att jag gör för att tysta barnet under 1? med iPad tv data. lägg ner barn är olika och tyvärr kan man inget göra de fösta gångerna.
Svar på tråden Grannar hotar att anmäla oss