bullen1984 skrev 2018-01-17 06:22:25 följande:
JA harläst dina inlägg och det håller verkligen inte. Att säga att det bara är TS som bedömer riskerna för hennes barn är löjligt. Då kan man ju skylla på precis varsomhelst som förälder och säga att "Bara JAG kan göra den bedömningen för det är MINA barn" Ja det håller väl om man ska bedöma vilken mat de ska äta eller något annat som bara du som förälder man veta, men att bli mördad bara för att klockan är 4 på morgonen är faktiskt verkligen inte verkligheten.
Du har inte förstått mina inlägg.
Ingenstans har jag skrivit att man per automatik blir mördad för att man går ut klockan 4 på morgonen.
Det är något som anonym (.) påstår för att blanda bort korten.
Min poäng är att det är väldigt övermaga att tro att man som främling på ett forum bättre kan göra riskbedömningar för andras barns räkning, än vad föräldrarna själva kan göra.
Självklart är det inte så alltid, man måste alltid sätta det i kontext.
Men sålänge barnen inte far illa eller skadar andra, så är det faktiskt upp till föräldrarna som känner sina barn bäst hur man väljer att ha det i sin familj.
Jag tycker fortfarande att det är ts ansvar att se till att hennes barn inte stör grannarna, men HUR hon gör det är hennes sak.
Det är oförskämt att som anonym (.) vilja diktera hur ts ska behandla sina barn.
Lika oförskämt som om jag talade om för dig hur du skulle behandla dina ev. barn.
Vad du ska ge dom för mat, när dom ska gå och lägga sig, vilka kläder du ska köpa åt dom, vilka tider dom ska vara på förskolan, hur mycket skärmtid dom ska ha etc, etc....
Det vore väldigt oförskämt av mig att tro att jag kan göra en sån bedömning än vad du som är deras förälder kan.
Och det är det som jag vill att anonym (.) ska svara på, jag vill höra hur hen ens kan börja försvara ett sånt beteende.
Och sanningen är väl att hen inte kan det, och det är därför som hen väljer att fokusera på något annat för hen inte kan svara helt enkelt.
Och med det lämnar jag den här tråden.
Det är bara tragiskt med människor som saknar så grundläggande respekt för andra människor som anonym (.) visar på.