Elvipe skrev 2018-01-21 17:22:54 följande:
Tack för förslag men det är tyvärr precis namn som dessa som är mina big NO NO! Det är inte alls min typ av namn tyvärr.
Adrian är ett fint namn också som några nämnt men tror inte jag får med mig sambon där heller. Hans top är Carl-Axel och i andra hand bara Axel. Sen kan han acceptera både Oliver och Vincent.
Tycker att alla de tre namnen är så fina och får svårt. Tänker att han själv kanske inte kommer uppskatta att heta Carl-Axel som äldre? Tänker också att han kommer få "Calle" som smeknamn och det gillar jag inte riktigt heller eftersom fokuset hamnar på "fel" namn då, hehe!
Jag ser inte varför han inte skulle uppskatta Carl-Axel. Det är inget ovanligt eller märkligt namn liksom. Om ni däremot gärna vill undvika "Calle" så kanske ni ska tänka om. Med vissa namn är det bara så att det automatiskt blir smeknamn.
Ni verkar gå på två spår. Dels "äldre typiskt svenskt och rejält" och dels "klassiskt internationellt". Så kanske:
Wilhelm, August, Arvid, Herman, Ivar, Melker, Valdemar, Vilgot.
Philip, Leonard, Leopold, Oscar, Alfred, Albert, Arthur, Gabriel, John, Ruben, Samuel