Momomani skrev 2018-01-31 12:05:49 följande:
Hej!
Låter spännande och modigt att starta eget men kan även vara lite skrämmande om säger så.
Har jobbat som personlig assistent i snart 8 år för min bror. Eftersom man inte hinner kombinera detta med något annat, så har tankarna kring att starta ett bolag börjat bli allt mer attraktivt. Vi har bytt bolag mer än jag önskar räkna än idag är det bolag han är skriven hos inte optimalt känns som det går alltid att göra bättre. Finns mycket man behöver tänka kring ett företag. Så undrar hur det har gått för er och hur långt ni har kommit, och om det finns en del tips jag kan ta del av från någon lite mer erfaren.
Letar även efter en person eller personer med samma mål där vi kan bolla lite av varandra eventuellt ett samarbete.
Tack!
Att bolla idéer är bra men när det är dags att starta företag måste du tänka igenom vem du startar med.
Jag tex bollade idéer med en vän och vi funderade på att starta ett företag tillsammans.
Tack och liv gjorde vi aldrig det.
Hennes idé om ett eget företag var att hon brinner för ämnet det gör inget om det inte går runt bara hon får jobba med det och utan chefer. Hennes man är rik aom ett troll så skiter i ekonomin.
En sådan person startar man ju inte företag med.
Ett företag måste få runt så att det går att leva på