• Anonym (Fy)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Anonym (mellanmjölk) skrev 2018-01-25 16:18:56 följande:

Den tolkningen får stå för dig

Och mig :)
  • Anonym (Fy)
    molly50 skrev 2018-01-25 21:40:11 följande:

Inte för att vara elak,men hade han haft empati så hade han gett dig en vettig förklaring till varför han gjorde slut.

Det är det minsta man kan begära efter en så pass lång tid tillsammans.

Jag förstår att du vill veta. Det hade jag också om min man plötsligt gjort slut utan förklaring.

Och eftersom ditt ex inte berättade varför så får han ju räkna med att du kontaktar honom för att få ett svar. Han måste ju förstå att du vill veta.

Det är inget han ska bli sur över och det är knappast stalkning som flera här försöker få det att framstå som.

Hade han gett dig förklaringen på en gång så hade han ju sluppit det.

Jag tycker inte du ska vänta på att han ska komma tillbaka. Det är han inte värd om han kan kasta bort det ni hade bara så där.

Jag förstår att det är jobbigt.

Men ta hand om dig själv nu.

Sen finns det många andra,bättre män,som väntar på dig därute.

Styrkekramar till dig! 

Instämmer till fullo. Du har absolut inte stalkat, ingen frisk och sund människa skulle hävda det, men däremot stämmer det att det är lönlöst att vänta på honom (och naturligt att du ändå gör det). Det tar tid att få insikt, många av oss som förstår dig har nog gått igenom liknande saker själva och gjort resan att inse att någon man älskat inte varit bra för en och inte är bra för nån.

Jag kan säga att det jag gick igenom med mitt ex var som långdragen tortyr och jag trodde inte heller att jag skulle bli kär igen eller kunna få det bättre varken som singel eller i nytt förhållande men det blev bättre både som singel och med en ny, helt underbar man som jag aldrig kunnat föreställa mig!
  • Anonym (Fy)
    Anonym (jösses amalia) skrev 2018-01-29 09:54:08 följande:

Hej ts,

jag har inte läst tråden, bara dina inlägg. Jag antar att det finns saker som vi inte får veta? Du skriver att det var helt oväntat och att du inte har fått veta varför. Baserat på det förstår jag att du fick en kraftig chock, och att han har behandlat dig mycket mycket illa. Men vad sa han egentligen, när han gjorde slut? Hur gick det till?

Jag förstår dock att du mår dåligt av det som hände, eftersom du tyckte att ni hade det bra, och från en dag till nästa är han bara inte längre en del av ditt liv, och vill över huvud taget inte ha med dig att göra. Ett rent avslut för honom kanske, ett rent helvete för dig. Personligen förstår jag att han inte vill befatta sig med dina känslor, det är klart att han varken vill veta hur dåligt du mår eller känna något ansvar för det, han har ju antagligen redan jobbat med det här länge, i tysthet. Det gör det desto svårare för dig. Det mest renhåriga från hans sida skulle vara att ge dig en ordentlig förklaring och att framför allt inte fortsätta att behandla dig illa genom att vara otrevlig. Men han har inte valt den renhåriga vägen, han har valt den enkla vägen - för honom.

Du har hört av dig många gånger, men inte på en stalker-nivå tycker jag. Rimligt med tanke på hans sätt mot dig. Men nu är det dags att lägga ner och inse att han är ett stort svin och att han har fått för mycket tid av dig, för många år. Om du byter ut sorgen mot vrede kanske det gör mindre ont?? Sköt om dig!!

Håller med förutom att det skulle kunna göra mindre ont, det kommer man inte ifrån. Ts ex är verkligen sadist, smset hon fick som hon skrev senast om i tråden får mig att undra om tråden verkligen är sann för det var så fruktansvärt elakt ihop med allt annat han gjort kopplat till uppbrottet.

Det här är psykisk misshandel och alla i tråden som kallat ts för stalker har deltagit i den misshandeln.

Vidrigt.

Men ts, ta det från en som överlevt ett helvete i en liknande situation; du kan må fantastiskt bra i framtiden och få ett bättre liv än du drömde om med ditt ex. Oroa dig inte för att du sörjer och är i ett svart hål nu, det tillhör processen att gå vidare.

Man kan inte skippa detta steg ändå och hoppa direkt till acceptans, det hade varit osunt och inte på riktigt (hatarna i tråden påstår ju att man kan det men dom projicerar och har ingen självinsikt också)

I en chock/sorgeprocess ingår det att först inte acceptera det som hänt, psyket vill tro att det kan göra verkligheten ogjord genom att vägra acceptera den. Det är HELT NATURLIGT.

Det är också helt naturligt att känna sig som i ett svart hål (Men! Sök hjälp ändå, det är helt naturligt att ta emot hjälp när livet är kolsvart också!!)

Sök hjälp från alla du kan komma på och fortsätt kämpa för att vara snäll mot dig själv <3

När man inte upplever att kommer någonstans sker det så mycket utveckling inuti.

I framtiden kommer du inte sakna honom sen. Du kommer med lätthet kunna bli både attraherad och förälskad och Vilja ta emot kärlek från en person som inte alls liknar ditt ex.

<3
  • Anonym (Fy)
    Inisario skrev 2018-01-29 12:14:07 följande:

Nej, det tror jag inte heller, men någon någorlunda normalfuntade vuxen person har väl så mycket intellekt för att kunna förstå att karln inte tänker svara på någonting längre. Frågan är varför är det så? Inte någon av oss vet det, men självklart är han svinet här. 

Det är nog ditt intellekt som är begränsat. Du sitter hemma och läser om detta på familjeliv, klart att DU resonerar så som inte är drabbad.

Hade du haft ett normalt intellekt hade du dock ändå förstått varför ts mår asdåligt och undrar vad som hänt och inte bara släpper alltihop direkt.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:03:08 följande:

Mitt "problem" "är att ingen av oss kan egentligen veta om det verkligen är han som är feg/konflikträdd.

Det allra troligaste är att ts har varit så pass jäkla drivande på honom, sökt upp honom på telefon för att avkräva honom en förklaring till varför han gjorde slut, att han nu menar allvar med att anmäla henne om hon fortsätter ta kontakt med honom (kanske även med hans familj)

Va? Hur är det troligt alls? INGET ts har skrivit tyder på det. Varför tänker du så? Beter du dig så själv? (Genom sig själv känner man andra)

Nej det finns människor som gör som ts ex, vet flera som gjort det och det är deras mönster och personlighet. Jävligt fega människor som kan vara inställsamma när det passar men svika både familj, i relationer och i arbetslivet.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:17:42 följande:

Det finns inget egentligt rätt /enkelt sätt att göra slut på!

Att han har valt att dra det till sin spets om hon fortsätter att höra av till honom skulle jag tippa på har med att göra att han är jäkligt trött på henne, hur hon fortsätter att höra av sig till honom.

Livet är fullt av motgångar, det är inte alltid som man får som man vill med att lösa dessa eller ta sig igenom dessa.

Han drog det till sin spets direkt, därav mår hon dåligt. Du verkar intebegripa att ts har svängrum att ha mänskliga känslor och reaktioner, du ger bara ts ex alla möjligheter att ber sig hur svinigt som helst men ts, HON måste vara perfekt och agera precis som DU inbillar dig att du skulle gjort.

Hans snack om anmälan kan han ju försöka med om han vill att polisen ska tycka att han är en patetisk fegis, inget brott har begåtts.

Jag vet dom som blivit stalkade på riktigt och då snackar vi halvår-år där exet ringt till offrets vänner och bett dom trycka på om kontakt, ringt från andras telefoner när det egna numret blockerats, vägrat lämna tillbaka nycklar, vägrat hämta sina saker osv. Ts är inte alls där. Dessutom satte hennes ex igång detta och VILL troligen ha just denna reaktion.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:23:18 följande:

Vad blir menar du bättre av att hon kontaktar hans familj eller någon av hans kompisar?

Får han reda på att hon gör det kommer hon högst troligt stöta honom ännu längre bort ifrån sig.

Det bästa vore om hon kan försöka släppa honom, även om det gör ont.

Hon har säkert sin familj och andra kring sig att söka trös/prata av sig hos.

INGEN har sagt att något blir bättre av att kontakta honom. Fatta poängen, det handlar om att ts beter sig normalt och mänskligt i en sjuk situation och hon kommer inte fortsätta kontakta honom, herregud!

Det jag och andra reagerar på är att du tex skuldbelägger ts och påstår att HAN har rätt att vara hur elak och feg som helst men att HON bara ska ta vad som helst och är störd som hört av sig. Förstår du nu?
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Eget ansvar) skrev 2018-01-29 16:40:39 följande:

Hon mår dåligt av att han är rakt på sak och säger att det är över och att det är hennes problem om hon inte kan lyssna på honom?

Då är det en psykiatriker hon ska gå till, inte honom.

TS

Uppskatta att han sa som det var (inte alla som ger klarspråk många är istället otrogna och ihop med dig på fejkDET är fegt och elakt) här har du en rak ärlig man. Som gett dig chansen att lämna honom samtidigt som han lämnar dig.

sluta troatt du kan göra något åt hans val är mitt tips.

Uppskatta att han sa sanningen. Tål du inte sanningen då vet jag inte vad mer man kan tipsa till dig... Vill du han ska låtsas hellre?

Å herregud. Det är nog du själv som ska göra en utredning.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:36:20 följande:

Men tagga ner nu!

Du beter dig just nu som ett "psyko" som anklagar honom för att vara feg/konflikträdd utan att faktiskt egentligen veta hur många gånger hon egentligen har hört av sig till honom sen han gjorde slut (du har bara hört hennes version) förstår du nu?

Som jag skrev innan, det finns egentligen inget enkelt/rätt sätt att göra slut på, förstår du???

Ok så nu är jag också ett psycho. Lustiga ni är. Säkert samma användare med flera nick så kasta inte sten i glashus.

Det finns bara hennes version här. Du har inte hans version utan diktar upp en helt egen utan attkänna nån av dom och säger sen att det är mest troligt.

Jag tror som tur är inte ts tar åt sig av dina förolämpningar, du resonerar helt snurrigt och vill bara provocera.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (mellanmjölk) skrev 2018-01-29 16:44:57 följande:

Så vad är problemet? Ingen har ju sagt något annat?

Vadå skuldbelägga? RÄTT att vara feg och elak har han väl, jag menar det är väl inte förbjudet enligt lag att dumpa folk? Sen kan man TYCKA att det är fegt och elakt av honom (det verkar de flesta tycka) men det förändrar inte att han fortfarande har RÄTT att göra så om han vill och det finns tyvärr inte så mycket TS kan göra åt det.

Att påpeka krass verklighet är inte detsamma som att ta honom i försvar eller skuldbelägga TS. Förstår du nu?

Jamen hej nick 3/4 :)
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Alltskit) skrev 2018-01-31 18:44:46 följande:

Funderar på att skapa ett fejkkonto på dejtingsidan som min kompis såg honom på och sedan skriva med honom och försöka luska i allt. Vet att det vore riktigt elakt, men jag behöver ha en förklaring.

Nej! Gör inte det! Vet du varför? För att nu antar du att han skulle vara ärlig mot en främmande tjej när han inte ens är ärlig mot tjejen han varit tillsammans med i 5 år.

Han vill säkert inte alls bli privat med ditt fejkkonto utan kommer spela glad om han är ledsen. Han kan också säga att hans ex är ett j-a psycho som stalkar honom och då kommer du bli jätteledsen. Det är ganska vanligt att folk snackar skit om sitt ex, han har säkert inte lust att presentera värsta analysen av dig/er utan kanske bara avfärdar dig som värdelös för att sen styra in på ditt fejkkonto igen.

Killar som raggar på mig och har partner brukar gnälla på sina partners och är dom singlar gnäller dom på exet.

Alltså du kommer inte få veta sanningen där heller.

Fast du behöver inte det heller. Jag förstår att du ville det men nu är det dags att släppa honom (även fast de flesta i din situation säkert skulle obsessa skitlänge, hur dom än tänkt att dom skulle reagera om det här hände. Men det är lönlöst. Du kan läka när du accepterat faktumet att du inte kan kontrollera honom eller hans känslor och att Ditt värde ligger i Dina händer, Din Lycka i Dina händer osv, inte hans)
  • Anonym (Fy)
    molly50 skrev 2018-01-31 23:03:44 följande:

Det här kan jag skriva under på.

Jag träffade min man på nätet.

Men innan vi hade fått kontakt så var det flera upptagna killar som raggade på mig och klagade över hur dåligt de hade det med sina flickvänner.

När jag ifrågasatte varför de inte gjorde slut innan de raggade upp någon annan så fick jag ofta sura svar tillbaka. (Eller det klassiska svaret att hon behöver inte få veta)

Jag fick även ragg från singelmän som kunde gnälla över sina ex.

Och det här är inget jag tror att du,TS,behöver höra nu.

Exakt. Kan tänka mig att det är rent fruktansvärt att se någon man fortfarande älskar och saknar desperat dels ragga på någon annan (hennes fejkkonto blir ju nån annan) och dels se honom skriva föraktfullt/iskallt om henne för att sen styra tlllbaka fokuset på fejk-tjejen. Om inte ts mådde dåligt innan så :s
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring