• Otit

Syskonvagn eller inte?

Hej!

Om allt går som det ska kommer vi att få barn nummer två när vår dotter är drygt 18 månader gammal. Min fundering är om det är lönt att skaffa syskonvagn eller inte? Tar gärna emot erfarenheter om ni har köpt syskonvagn och det inte har varit bra eller om det har varit guld värt!

• Svar på tråden Syskonvagn eller inte?
  • Nutnut
    Otit skrev 2018-01-24 15:45:50 följande:

Tack för svar! Är också sugen på Bugaboo donkey. Gillar att man lätt kan göra den till singelvagn om man vill. Minus är dock att sen är så dyr...

Vi har en donkey. Den är bra. Går att köpa billigare begagnat. Alla delar går att byta ut om någon del är dåligt skick.
  • Otit
    Nutnut skrev 2018-01-28 16:28:45 följande:

Men 100% ja! Tänker du att en 1,5 åring ska gå överallt? Många barn åker vagn till de är två. 1,5 år emellan är väldigt tätt och jag tror du kommer ha en tuff vardag om storasyster ska gå överallt!

Kan nej jag vet inte. Tänker om man inte rör sig så mycket med två barn, typ på stan osv. Att man i så fall kan ha en vagn + typ en sulky om man ska någonstans på helgen och både jag och sambon är med. Men tror att det blir syskonvagn.
  • Otit
    Nutnut skrev 2018-01-28 16:29:39 följande:

Vi har en donkey. Den är bra. Går att köpa billigare begagnat. Alla delar går att byta ut om någon del är dåligt skick.

Ja! Har tittar runt massor. Lutar åt Emmaljunga double viking eller Bugaboo. Ingen annna syskonvagn där sittdelen är vänd mot föräldern. Bugaboo är ju smidig då man kan göra den till singelvagn.
  • Nutnut
    Otit skrev 2018-01-29 11:51:14 följande:

Ja! Har tittar runt massor. Lutar åt Emmaljunga double viking eller Bugaboo. Ingen annna syskonvagn där sittdelen är vänd mot föräldern. Bugaboo är ju smidig då man kan göra den till singelvagn.

Vi har en haft vanlig viking också . Kanske inte samma som dubbel men de är nog rätt lika. Jag skulle välja donkey.
  • beso

Hej går i samma tankar. Blev dock förvånad av att ditt tidigare barn är så litet. Jag hade absolut köpt syskonvagn. Min son är 4a t.om haha! ;D Men inser efter hans kaosande ibland att jag inte kommer överleva om jag inte kan snurra fast han ibland! :/ Sen händer det ju att man rör sig ute även när äldsta barnet tex är sjukt eller väldigt trött och utan dubbelvagn kommer det INTE funka för mig iaf! Men andra trollar kanske annorlunda än jag! ;) För vissa kanske ståplatta m.m funkar?

När jag fick min yngsta son var min dotter 3år och 8månader. Då köpte jag vanlig enkelvagn. Men den var stor o stabil (dyr:/) och när hon vart trött kunde jag lyfta upp henne sittandes på den utan att mosa bebis. Detta funkade alltså för hon var (är) mkt lugnare än min son.

• beso

Får jag fråga vad ni vet om vagnar som liksom e som två våningar? Jag gillar inte dessa egentligen..men redan nu med enkelvagn är det ibland svårt att få plats på bussen och i affärer samt att min kompis inte kom in i vår hiss med sin dubbelvagn! :(

• SofieJ
    beso skrev 2018-01-30 22:07:33 följande:

Får jag fråga vad ni vet om vagnar som liksom e som två våningar? Jag gillar inte dessa egentligen..men redan nu med enkelvagn är det ibland svårt att få plats på bussen och i affärer samt att min kompis inte kom in i vår hiss med sin dubbelvagn! :(

Joolz Geo2 och Emmaljunga Super Viking är såna.
  • SofieJ

Oj ursäkta, missuppfattade frågan. Jag är också nyfiken, för jag tycker inte alls att det verkar bra :( Speciellt eftersom den nedre delen är liggdel. Vill man inte ha yngsta barnet närmst en?
  • Nutnut

Uppababy vista verkar bra. Du kan använda den som enkel eller dubbel precis som donkey men den bryggs på höjden istället för bredden.
  • Nutnut

Uppababy vista verkar bra. Du kan använda den som enkel eller dubbel precis som donkey men den bryggs på höjden istället för bredden.
Svar på tråden Syskonvagn eller inte?