• ALY538

Sämsta texten i barnvisor?

Hejsan, allihopa! :)

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråden nånstans men moderator får väll flytta den.

jag intresserar mig också mycket för barnvisor. dom passar bra att sjunga för barn, men en sak jag har börjat tänka på nu när jag hör dom är vilken konstig innebörd texten har i sångerna. Tex. så handlar "Lilla snigeln" om en snigel som skall akta sig för att inte kunna tagen. och sen om en person som älskar snigeln så mkt att den vill ta den till sigsjälv. Innebörden är så konstig tycker jag ! Förstår ni vad jag menar?

Vilken text i någon barnsång är konstigast tycker ni?

Tacksam för svar.

Mvh Oscar.

• Svar på tråden Sämsta texten i barnvisor?
  • Queennr1

Ekorren satt i granen, men hoppade tydligen från en tallegren helt plötsligt....

• Bubbel85

När räven raskar över isen så frågar man om lov att få sjunga skomakarens visa?

• Bubbel85

Eller nu är det jul igen och den varar tydligen ända fram till påsk. Men plötsligt är det inte sant för däremellan kommer fastan. Och det är liksom hela låten.

• kela t

När tommy i pippi långstrump sjunger: ja jag är lycklig ja jag är lycklig..låter fånigt..

• Trent
    Queennr1 skrev 2018-01-27 18:18:10 följande:

Ekorren satt i granen, men hoppade tydligen från en tallegren helt plötsligt....

Hoppade TILL tallegren...
  • nevermind
    Bubbel85 skrev 2018-01-27 19:01:36 följande:

Eller nu är det jul igen och den varar tydligen ända fram till påsk. Men plötsligt är det inte sant för däremellan kommer fastan. Och det är liksom hela låten.

• kela t

[quote=78408489][quote-nick]nevermind skrev 2018-01-27 21:36:33 följande:[/quote-nick][/quote]..varar ända fram till påska..för det var inte sant för det var inte sant för där emellan kommer fastan..

Svar på tråden Sämsta texten i barnvisor?