• Anonym (Orsaker)

Varför lever invandrare på bidrag?

I högre utsträckning än svenskar.

• Svar på tråden Varför lever invandrare på bidrag?
  • Nimzay
    Anonym (Mimmi) skrev 2018-01-28 15:23:58 följande:
    Ja det kanske du kan svara på..?
    Ska jag svara på varför du tycker en sak, låter ju verkligen rimligt...
  • ttr

Jag undrar hur kan det kan finnas svenskar som går på bidrag... Har språket, utbildning, utseende, rätt namn, kontaktnät, kunskaper om sociala koder och normer - dvs allt som cirka 100% invandrare inte har.

• Anonym (....punkt)
    Anonym (Fast) skrev 2018-01-28 15:10:53 följande:

178 kr om dagen för att göra vad? Det finns inget arbete i Sverige som betalar så lite. Du får inte så lite på a-kassa eller försäkringskassan heller fören efter några år. Åh det blir ju detsamma för invandrare. Du lämnade nog ute halva din historia.

Skitsnack. Jag deltar i ett arbetsmarknadsprogram via af och får 178:- om dagen i ersättning från FK när det dragit skatt... Annars 223:- något...

Bara pendlingen till min grej kostar 3000:- och jag "jobbar" heltid och gör samma saker som en riktig anställd.(kan ej åka kommunalt då pendlingen tar 4,5h totalt med bussbyten och tor.)

Så jo jävla särbehandling... Varför ska invandrare som aldrig ens deltagit och betalat skatt ska få mer än mig som faktiskt har betalat skatt till staten?

Deras ersättning på 308:- är dessutom SKATTEFRI!
  • Anonym (Mella)
    Anonym (kers) skrev 2018-01-28 15:15:00 följande:

Eftersom vi vita var slavägare och nazister genom historien så äger vi alla en evig skuld gentemot alla icke-vita, det är därför endast vita kan vara rasister.

Glömde tillägga.

Invandrare arbetar hårdare än svenskar som är fruktansvärt lata, de är bättre utbildade och kostar mindre. Det är rasism från avundsjuka svenskar som håller dem borta från arbetsmarknaden.

Dessutom hade vi inte haft pizza, kebab, sushi, hip-hip eller annat bra utan invandrare. Vi hade bara ätit köttbullar idsommar och annan skit.

Jasså. Så du menar att bara för man råkar vara född med en viss hudfärg så ska man skuldbeläggas för nåt som andra av samma hudfärg gjort? Det är alltså rätt att döma människor pga deras "rastillhörighet"?
  • Anonym (Mella)
    ttr skrev 2018-01-28 15:28:52 följande:

Jag undrar hur kan det kan finnas svenskar som går på bidrag... Har språket, utbildning, utseende, rätt namn, kontaktnät, kunskaper om sociala koder och normer - dvs allt som cirka 100% invandrare inte har.

Starta en egen tråd med den frågan.
  • Anonym (kers)
    Anonym (Mella) skrev 2018-01-28 15:38:34 följande:
    Jasså. Så du menar att bara för man råkar vara född med en viss hudfärg så ska man skuldbeläggas för nåt som andra av samma hudfärg gjort? Det är alltså rätt att döma människor pga deras "rastillhörighet"?
    Ja, fast vita är ingen ras. Sen kan man inte vara rasistisk mot de som är normen och som styr samhället.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (kers) skrev 2018-01-28 15:15:00 följande:

Eftersom vi vita var slavägare och nazister genom historien så äger vi alla en evig skuld gentemot alla icke-vita, det är därför endast vita kan vara rasister.

Glömde tillägga.

Invandrare arbetar hårdare än svenskar som är fruktansvärt lata, de är bättre utbildade och kostar mindre. Det är rasism från avundsjuka svenskar som håller dem borta från arbetsmarknaden.

Dessutom hade vi inte haft pizza, kebab, ship-hip eller annat bra utan invandrare. Vi hade bara ätit köttbullar och firat midsommar och annan skit.

Det finns ingen sådan förutsättning för att vara rasist. Man kan vara rasist svart som vit, gul och röd
  • Anonym (En till invandrare)
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-28 14:57:05 följande:

jag är invandrare och de enda bedraggled jag fått är barnbidrag för mina barn. Jag tjänar 55 tusen i månaden och bidrar på alla sätt till den svenska statskassan.

Det vore bra om TS lärde sig att inte generalisera på detta sätt. Det finns även svenskfödda personer som lever på bidrag och tycker staten ska betala.

Arbetskraftsinvandring bidrar till Sveriges ekonomi och det behövs.

Håller med. Jag är också invandrare och har bott i Sverige i 9år, 8 år av dem är jag på arbetsmarknaden och betalar skatt som alla andra. Bidrag får jag och det är barnbidraget.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (kers) skrev 2018-01-28 15:46:20 följande:

Ja, fast vita är ingen ras. Sen kan man inte vara rasistisk mot de som är normen och som styr samhället.

Svarta är heller ingen ras. Att det finns människoraser är en rasistisk uppfattning.

Jo, rasismen mot vita finns oavsett hur mycket du förnekar det.
Svar på tråden Varför lever invandrare på bidrag?