• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • småsyskon2018

Grattis till alla plus! Grymt kul!!! Här kom mensen igår på utsatt tid. Nästa BIM 31/3 så hänger kvar i denna tråd och hoppas på att det går bättre på andra försöket :)

• sofiaaaaaa

Verkligen många som plussat nu :). Jag sitter å känner av en smygande mensvärk, BIM på sön men tänker att den nog kommer tidigare. Är så nyfiken på progesteronkräm. Någon som testat? Har tid hos min gynekolog först i maj (så himla långt dit) så jag vet inte än om jag har brist på progesteron. Men kan man smörja iaf el finns det risk för att man får för mkt?

• Fluffershy

Nu på morgonen känns alla mina "symptom" som bortblåsta. Möjligtvis lite känsligare bröstvårtor, men säkert inbillning. BIM-2

Någon annan som har erfarenheter av symtom som kommer och går?

• Regnkappa

Digitalt var negativt imorse men tack alla som hejade på mig! Nu är det BIM-1 så det borde verkligen ha blivit positivt om det var ngt. Jag hade för bra syn igår när jag kollade testerna helt enkelt...

Om mensen kommer på BIM imorgon så är nästa omgång också i mars men jag tar nog en paus tills det närmar sig äl.

Lycka till alla, vi hörs snart ?

• Qwalite
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-02 09:04:37 följande:

Verkligen många som plussat nu :). Jag sitter å känner av en smygande mensvärk, BIM på sön men tänker att den nog kommer tidigare. Är så nyfiken på progesteronkräm. Någon som testat? Har tid hos min gynekolog först i maj (så himla långt dit) så jag vet inte än om jag har brist på progesteron. Men kan man smörja iaf el finns det risk för att man får för mkt?

Jag har testa progesteronkräm (progesterall)! I andra cykeln efter att jag smörjt med det så blev jag gravid. Och är ganska säker det var tack vare krämen då jag inte hade blivit gravid tidigare. Använde krämen då jag hade en för kort lutealfas.
  • joannac
    Dimfrost skrev 2018-03-02 07:50:20 följande:

Imorse kom mensen med besked på BIM -3. Visste så fort jag vaknade att det var på gång. Så februari-månads ÄL lyckades vi ej bli gravid. Även om jag misstänkte det så kan man inte undgå att inte bli besviken.

Min nya BIM är beräknad till den 28/3 så jag får därför tillsvidare stanna kvar i denna tråd med er!

Denna cykel blir vårt tredje försök på vårt första barn och jag hoppas förstås att det blir tredje gången gillt för oss

Uppdaterar BIM-listan i nästa inlägg och flyttar min BIM.

Grattis till alla som plussat hittills!

åh va tråkigt :( hoppas på tredje gången gilt! håller tummarna :)
  • sofiaaaaaa
    Qwalite skrev 2018-03-02 09:42:10 följande:

Jag har testa progesteronkräm (progesterall)! I andra cykeln efter att jag smörjt med det så blev jag gravid. Och är ganska säker det var tack vare krämen då jag inte hade blivit gravid tidigare. Använde krämen då jag hade en för kort lutealfas.

Tack gör svar! Va härligt, låter lovande :)
  • Kiwi92
    Hepphopp skrev 2018-03-02 08:36:54 följande:

Någon som haft mensvärk tätt efter äl? Typ äl+3-4

Jag hade det! Två dagar kraftig molande värk i nedre magen. Sen gick det över och har kommit tillbaka på +7 fast mer åt äggstockshållet på vänster sida ... Vet inte vad det kan va :)
  • Iekba

Sån jäkla ?mensvärk? i magen idag. Tror jag är på BIM - 9 idag då jag troligtvis hade ägglossning den 25/2 (positivt ägglossningstest den 24/2 morgon) Så egentligen BIM den 11/3. Undra om jag borde flytta bak mig på listan. :-/

Har en fråga, tar ni folsyra/ gravidvitaminer hela tiden innan ni blir gravida eller börjar ni först när ni blir gravida? Beställde igår apotekets vitaminer (som var på extrapris för medlemmar 78kr, tips!)

Så undrar när jag borde börja ta dom? Eller ska jag köpa folsyra och börja med dessa först?

Hoppas ni alla får en fin fredag.

Svar på tråden BIM MARS 2018