• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Iekba

BIM listan

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig,

11/3 Iekba

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

15/3 Hepphopp

16/3-Liiiinda90

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

27/3 Längtande95

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

28/2 PowerL (BIM 3/3)

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

• MaalinJ

Va tvungen att testa imorse, med ett test som man kan testa tidigt med. Ska ha mens runt den 5/3. Trots att jag också visste att det inte skulle bli positivt så blir man ju besviken ändå.

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag får mens i mars. Annars kan jag skriva in mig i tråden Bmi september på en gång känns det som... :(

Aja, nu vet jag helt säkert att jag inte är gravid. Så nu kan jag deppa över det i några dagar å gå vidare sen.

• Kiwi92
    Iekba skrev 2018-03-02 10:26:38 följande:

Sån jäkla ?mensvärk? i magen idag. Tror jag är på BIM - 9 idag då jag troligtvis hade ägglossning den 25/2 (positivt ägglossningstest den 24/2 morgon) Så egentligen BIM den 11/3. Undra om jag borde flytta bak mig på listan. :-/

Har en fråga, tar ni folsyra/ gravidvitaminer hela tiden innan ni blir gravida eller börjar ni först när ni blir gravida? Beställde igår apotekets vitaminer (som var på extrapris för medlemmar 78kr, tips!)

Så undrar när jag borde börja ta dom? Eller ska jag köpa folsyra och börja med dessa först?

Hoppas ni alla får en fin fredag.

Den info jag fick från bm var att börja äta Folsyra redan när man börjar försöka bli gravid :)
  • XAHHA92
    Iekba skrev 2018-03-02 10:26:38 följande:

Sån jäkla ?mensvärk? i magen idag. Tror jag är på BIM - 9 idag då jag troligtvis hade ägglossning den 25/2 (positivt ägglossningstest den 24/2 morgon) Så egentligen BIM den 11/3. Undra om jag borde flytta bak mig på listan. :-/

Har en fråga, tar ni folsyra/ gravidvitaminer hela tiden innan ni blir gravida eller börjar ni först när ni blir gravida? Beställde igår apotekets vitaminer (som var på extrapris för medlemmar 78kr, tips!)

Så undrar när jag borde börja ta dom? Eller ska jag köpa folsyra och börja med dessa först?

Hoppas ni alla får en fin fredag.

Det rekommenderas egentligen att ta folsyra tre månader innan man blir gravid, men du kan börja ta dom när paketet kommer. :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Iekba
    MaalinJ skrev 2018-03-02 10:30:44 följande:

Va tvungen att testa imorse, med ett test som man kan testa tidigt med. Ska ha mens runt den 5/3. Trots att jag också visste att det inte skulle bli positivt så blir man ju besviken ändå.

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag får mens i mars. Annars kan jag skriva in mig i tråden Bmi september på en gång känns det som... :(

Aja, nu vet jag helt säkert att jag inte är gravid. Så nu kan jag deppa över det i några dagar å gå vidare sen.

Tappa inte hoppet, förstår att det är tungt nu men man vet aldrig vad som händer. Kan väl mycket väl vara att du är låghormonare och att ingenting syns på testet pga det. :)
  • Iekba
    XAHHA92 skrev 2018-03-02 10:51:17 följande:

Det rekommenderas egentligen att ta folsyra tre månader innan man blir gravid, men du kan börja ta dom när paketet kommer. :)

Kiwi92 skrev 2018-03-02 10:38:05 följande:

Den info jag fick från bm var att börja äta Folsyra redan när man börjar försöka bli gravid :)

Tack för svar tjejer!

Kiwi92

Då gör jag det men känns ju lite konstigt att ta vitaminer ur burk för gravida när man inte ännu är gravid.
  • Sooli

Så roligt med alla plus! Jag har hängt med i några trådar tidigare men inget plus än. Hade BIM igår och hade tänkt testa idag men då kom det blod. Besviken som vanligt. Appen har räknat ut att nästa BIM är 31/3. Så två försök i mars.

Ni som mäter temperaturen, finns det någon bra gratisapp som man kan fylla i? Tips på prisvärd termometer?

Sonen kom till på första försöket så det är riktigt frustrerande att detta tar tid. Kändes mer viktigt att åldersspannet mellan barnen skulle vara bra än att lyckas på första med sonen.

• Esme08

Kan rekommendera svensk hälsokost som har bra priser! Läst att man även ska ha jod så har precis beställt en sån burk oxå därifrån

• bastamamman1

ÄL + 8 idag och var extremt trött när jag vaknade. Sådär att det känns som man fått en smäll i skallen. Även lite molvärk, första gången sedan ÄL. Vanligtvis borde jag ha ömma stora bröst nu, 7 dagar före BIM, men känner inte så mkt i dem. Har oxå känt mig väldigt lättretlig igår och idag. Kan avsaknad av PMS-symptom som tex ömma bröst vara ett graviditetstecken? Mina blir alltid supertunga och ömma.

• joannaq
    Dimfrost skrev 2018-03-02 07:57:31 följande:

Verkar som att vi två följs åt i våra cyklar! Håller tummarna för ny chans denna cykel

Ja verkligen blir spännande att följas :)) Om det blir denna gång så blir det på 9e försöket som med mitt förra barn (som blir 11 I år) :))
Svar på tråden BIM MARS 2018