BIM MARS 2018
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
BIM listan
1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi
2/3 Lindsey77, SweetDelight,
3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac
4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy
5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun
6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A
7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina
8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz
9/3 Josiesh
10/3 Långväntanefterdig,
11/3 Iekba
12/3 Lillefiddelin
13/3- maria1992
14/3 - H0nd3ndär
15/3 Hepphopp
16/3-Liiiinda90
17/3 - YaseminL, Anonym1891
18/3 Elsaida
20/3 LifeofBullshit
21/3 Litenoliv92, Vier
22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote
27/3 Längtande95
28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost
1/4 Nicciz
Vi som har plussat :
24/2 carnations (BIM 1/3)
26/2 Joozzaan (BIM 3/3)
27/2 MissElin93 (BIM 3/3)
27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)
28/2 PowerL (BIM 3/3)
1/3 Entriss (BIM 2-3/3)
Va tvungen att testa imorse, med ett test som man kan testa tidigt med. Ska ha mens runt den 5/3. Trots att jag också visste att det inte skulle bli positivt så blir man ju besviken ändå.
Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag får mens i mars. Annars kan jag skriva in mig i tråden Bmi september på en gång känns det som... :(
Aja, nu vet jag helt säkert att jag inte är gravid. Så nu kan jag deppa över det i några dagar å gå vidare sen.
Sån jäkla ?mensvärk? i magen idag. Tror jag är på BIM - 9 idag då jag troligtvis hade ägglossning den 25/2 (positivt ägglossningstest den 24/2 morgon) Så egentligen BIM den 11/3. Undra om jag borde flytta bak mig på listan. :-/
Har en fråga, tar ni folsyra/ gravidvitaminer hela tiden innan ni blir gravida eller börjar ni först när ni blir gravida? Beställde igår apotekets vitaminer (som var på extrapris för medlemmar 78kr, tips!)
Så undrar när jag borde börja ta dom? Eller ska jag köpa folsyra och börja med dessa först?
Hoppas ni alla får en fin fredag.
Sån jäkla ?mensvärk? i magen idag. Tror jag är på BIM - 9 idag då jag troligtvis hade ägglossning den 25/2 (positivt ägglossningstest den 24/2 morgon) Så egentligen BIM den 11/3. Undra om jag borde flytta bak mig på listan. :-/
Har en fråga, tar ni folsyra/ gravidvitaminer hela tiden innan ni blir gravida eller börjar ni först när ni blir gravida? Beställde igår apotekets vitaminer (som var på extrapris för medlemmar 78kr, tips!)
Så undrar när jag borde börja ta dom? Eller ska jag köpa folsyra och börja med dessa först?
Hoppas ni alla får en fin fredag.
Va tvungen att testa imorse, med ett test som man kan testa tidigt med. Ska ha mens runt den 5/3. Trots att jag också visste att det inte skulle bli positivt så blir man ju besviken ändå.
Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag får mens i mars. Annars kan jag skriva in mig i tråden Bmi september på en gång känns det som... :(
Aja, nu vet jag helt säkert att jag inte är gravid. Så nu kan jag deppa över det i några dagar å gå vidare sen.
Det rekommenderas egentligen att ta folsyra tre månader innan man blir gravid, men du kan börja ta dom när paketet kommer. :)
Den info jag fick från bm var att börja äta Folsyra redan när man börjar försöka bli gravid :)
Så roligt med alla plus! Jag har hängt med i några trådar tidigare men inget plus än. Hade BIM igår och hade tänkt testa idag men då kom det blod. Besviken som vanligt. Appen har räknat ut att nästa BIM är 31/3. Så två försök i mars.
Ni som mäter temperaturen, finns det någon bra gratisapp som man kan fylla i? Tips på prisvärd termometer?
Sonen kom till på första försöket så det är riktigt frustrerande att detta tar tid. Kändes mer viktigt att åldersspannet mellan barnen skulle vara bra än att lyckas på första med sonen.
Kan rekommendera svensk hälsokost som har bra priser! Läst att man även ska ha jod så har precis beställt en sån burk oxå därifrån
ÄL + 8 idag och var extremt trött när jag vaknade. Sådär att det känns som man fått en smäll i skallen. Även lite molvärk, första gången sedan ÄL. Vanligtvis borde jag ha ömma stora bröst nu, 7 dagar före BIM, men känner inte så mkt i dem. Har oxå känt mig väldigt lättretlig igår och idag. Kan avsaknad av PMS-symptom som tex ömma bröst vara ett graviditetstecken? Mina blir alltid supertunga och ömma.
Verkar som att vi två följs åt i våra cyklar! Håller tummarna för ny chans denna cykel