• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Hansson88
    PowerL skrev 2018-03-04 20:35:46 följande:

Tack <3

Kan man försöka igen direkt efter ett missfall?

Ja, det kan man. Lycka till.

Minns mitt missfall förr gången vi försökte få barn. Fruktansvärt. Hoppas ni slipper vara med om det igen. Kram!!
  • Baraentilligen
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-04 09:53:28 följande:

Ja visst är det störigt! Jag har BIM idag men än så länge bara lite bruna spottings. Förra månaden kom inte mensen förrän BIM+6. Så tjatigt om det ska bli såhär varje ggn. Hoppas ju såklart att det är som vid tidigare graviditeter att jag fick spottings men va ändå gravid!

Testar du negativt?

Har inte testat sen i fredags men tror nog att det är mensen som är på väg. Får se vad flytningarna leder till.
  • bastamamman1
    PowerL skrev 2018-03-04 20:11:43 följande:

Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen... Hoppar in i BIM April igen....

Lycka till alla! Och grattis ni som fått plus!

Tråkigt :( Usch. Men hoppas du snart är gravid igen!
  • Jefare1

Tack <3

Beklagar verkligen!

Jag fick ett MA i vecka 9 i november hade stannat i v 4-5.

Läkaren vi träffade sa att det finns mängder med rekomendationer kring att vänta eller inte vänta vid missfall. Här i Malmö rekomenderar dem att vänta i 2 cykler. På grund av att risken för nytt missfall är större. Han sa också att det finns ingen ökad risk för missbildning etc.

Vi valde att vänta 2 cykler, är 26 & 29 så känner ingen brådska. Är man äldre kanske man resonerar annorlunda.

Jag var också väldigt ledsen i början men försökte att tänka på att det är väldigt vanligt och en extreeeeemt komplicerad process där så mycket ska stämma för att det ska gå vägen. Jag har också kännt ett stort stöd från min omgivning. Hade redan berättat för typ alla även jobb etc vilket i efterhand kändes väldigt skönt trots att det gick som det gick.

Stor kram till dig!
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-04 20:24:04 följande:

Ok uppdatera hur det går sedan . Håller tummarna.

Hur går det för dig, när ska du testa igen? :) håller tummarna stenhårt för oss båda! Är det ditt första barn? :)
  • bluegrass
    Niila skrev 2018-03-04 20:05:12 följande:
    Hihi Låter ju som e x a k t samma symptom..! Lustigt att du skriver om spänd och uppblåst. Gått på toan lite akut tre gånger idag och min mage är så svullen att jag ser ut som om jag vore i fjärde månaden :P Hur har dina flytningar sett ut? Och hur gamla är dina barn?:) Jag vet inte när jag vågar testa!:0 Förväntar mig att mensen ska vara där varenda gång jag går på toa liksom. Kanske försöka hålla ut till onsdag?

Apropå molvärk. När jag ska ha mens brukar det liksom knipa rakt ?i? livmodern. Alltså typ i en rak linje från naveln. Just nu, i denna stund, molar det mer på sidorna, ovanför ljumskarna och bak mot ryggen. Känns det igen? Haha Minns ju typ inget från mina andra graviditeter känner jag nu! ;P
    Tre goa ungar 03, 09, 11
    Har inte så mycket flytningar alls. Men de jag har är vattniga. Mina barn är födda -08,-11 och -14.
    Jag har också molvärk nedåt ljumskarna och dovare än vanlig mensvärk tycker jag.

Duktigt om du håller dig till ons, jag är testoman!
    Tänkte köpa ett digitalt imorgon. Uppdaterar efter det!
  • Liten 2018
    PowerL skrev 2018-03-04 20:11:43 följande:

Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen... Hoppar in i BIM April igen....

Lycka till alla! Och grattis ni som fått plus!

Styrkekramar
  • Emiliass

Tack <3

Vad jag har läst mig till så är det inget medicinskt som säger att man inte kan försöka direkt. Mer att man rekomenderas vänta för att vara redo känslomässigt. Kroppen är redo när ägglossning sker. Kan behövas en menstration innan ägglossning kommer igång. Jag fick dock ingen mens innan utan fick ägglossning dag 29 efter min första mf blödning. Försökte direkt, men nu på kvällen kom min mens tyvärr. Har också läst att det kan vara lättare att bli gravid efter mf då kroppen gör allt för att återställa sig till det normala och ägglossningen då kan bli kraftigare och ibland släpper man då två ägg. Men allt detta är bara vad kag läst, har ju googlat en hel del se senaste månaderna :). Hoppas vi båda snart får ett plus och att allt går bra.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-04 21:01:05 följande:

Hur går det för dig, när ska du testa igen? :) håller tummarna stenhårt för oss båda! Är det ditt första barn? :)

Mensen kom nu ikväll tyvärr :(. Tidigare än jag beräknat utifrån äl. Så får bli nya tag och hoppa över till apriltråden. Har e barn sen tidigare men minsta blir 10 i år så det är ett tag sen nu. 2 mf efter dem. Hoppas det blir min tur nästa gång. Vill så gärna ha ett barn till och mina barn vill ha ett syskon.

Lycka till nu och hoppas verkligen det var ett +. Hänger kvar i tråden lite för vill veta hur det går för er alla <3.
Svar på tråden BIM MARS 2018