BIM MARS 2018
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Kunde inte låta bli... idag klickade jag hem tre testa tidigt test från billiga tester. Man ska kunna testa med dem fem dagar före beräknad mens. Jag är hopplös testmissbrukare. Tog säkert 15 test förra månaden (!). Fick positivt redan dag 28 i den cykeln jag fick missfall. Osannolikt då min cykel i princip aldrig är kortare än 35-40 dagar. Därför började jag testa alldeles för tidigt förra cykeln som blev 45 dagar. Missade ju tyvärr ÄL då allt blev försenat efter missfallet...
Ska se om jag ska kolla till helgen... tror jag fick positivt ÄL +10 senast.
Har tyckt att jag känt av äl idag men testen visar negativt. Börjar bli orolig att jag inte kommer ha äl den här månaden heller och att det ska dröja ett halvår till nästa mens. Känns jobbigt att inte ha någon cykel att gå på.
Jag har tidigare haft väldigt lätt för att bli gravid. Sonen blev till december 06 oplanerad och dottern blev jag gravid med november 11 på första försöket. Blev även oplanerat gravid våren 08 som slutade i missfall runt vecka 10.
Sonen som fyller 11 i år hittade dessutom äl-test i ett skåp här hemma så han har varit lite misstänksam i helgen. Drog till med en vit lögn att jag kollar ett ägglossning pga att jag varit sjuk det senaste året (han vet att jag har problem med endmeteios och inte haft mens) ingen i vår familj vet att vi ska försöka få nr 3. Vi har ett fåtal vänner som vi pratat lite med det om men det finns ingen som vet att vi försöker just nu.
Det känns bara så jobbigt att det dragit ut på "tiden" vi har väntat i 3 år pga jobb å studier å när vi väl ska börja försöka så börjar min kropp att krångla. Jag vill bla byta jobb men har väntat med det eftersom jag inte ville börja på en ny arbetsplats med föräldraledighet och kanske en sjukskrivning pga graviditet (har blivit extremt sjuk dom andra gångerna). Vi har väntat med att köpa ny bil innan vi ev kommer att utökas, resor å annat har vi skjutit fram eftersom jag trodde att jag redan skulle varit gravid nu. Min man har tackat nej till bra jobb erbjudande längre hemifrån pga att han inte vill pendla/bo borta vecko dagarna när vi har en liten.
Ja det känns så jobbigt det här å jag känner nu hur stressad jag är. Hade nästan gett upp hoppet nu när jag inte haft mens på soppast länge å nu när den kom den här månaden så blir jag istället stressad över att jag inte ska få någon äl.
Kände bara att skriva av mig lite. Beundrar verkligen alla som försöker å kämpar i så många år! Jag har fått två friska barn oplanerat å på första försöker å nu när det snart gått 8 månader börjar jag få panik.
BIM mars:
1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder
2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex
3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL
4/3 Sofiaaaaaa, Theresu
5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25
6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92
7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina
8/3 LillaMy08
10/3 Långväntanefterdig
12/3 Lillefiddelin
13/3- maria1992
17/3 - YaseminL
18/3 Elsaida
20/3 LifeofBullshit
------------------------------------------
Vi som fått +
Hoppar in här jag med, har läst dessa trådar ett tag men aldrig skrivit i en, men nu gör jag det. Detta blir vårt fjärde försök att bli gravida med första och missade eller hade ingen ÄL i januari, hade ytterst lite blödning den 2a februari och har antagligen haft ÄL idag. Har tagit två tester idag, det ena vid tio som var väldigt nära positivt och det andra vid tre och det var svagare, så vi får se. Har haft rikligare flytningar och idag har jag haft en jäkla smärta i ena sidan av tjejmagen så ÄL känns som en grej. Får dock aldrig temphöjning efter ÄL, vilket är konstigt. Blir bara så förvirrad över hur kroppen fungerar och att det känns som att något är fel.
Hoppar in här då tempen sjönk i morse och mensvärken tilltagit.
Blir andra riktiga försöket nu och BIM 17/3.
BIM mars:
1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder
2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex
3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL
4/3 Sofiaaaaaa, Theresu
5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25
6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92
7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina
8/3 LillaMy08
10/3 Långväntanefterdig
12/3 Lillefiddelin, joannac
13/3- maria1992
17/3 - YaseminL
18/3 Elsaida
20/3 LifeofBullshit
------------------------------------------
Vi som fått +
Hej! Skrev lite i början av tråden, men lyckades inte lägga till mig i BIM-listan. Kan någon hjälpa mig? Kan man göra det från mobilen?
Jag är iaf snart 38 år och är inne på andra försöket med 4e barnet. BIM 4/3.
Våra barn är födda -08, -11, -14. Hade äl igår eller idag. Nu är vi dock i fjällen och sover alla i samma rum, så jag hoppas att våra försök från tidigare i veckan och igår räcker????.
Hoppar in här jag med, har läst dessa trådar ett tag men aldrig skrivit i en, men nu gör jag det. Detta blir vårt fjärde försök att bli gravida med första och missade eller hade ingen ÄL i januari, hade ytterst lite blödning den 2a februari och har antagligen haft ÄL idag. Har tagit två tester idag, det ena vid tio som var väldigt nära positivt och det andra vid tre och det var svagare, så vi får se. Har haft rikligare flytningar och idag har jag haft en jäkla smärta i ena sidan av tjejmagen så ÄL känns som en grej. Får dock aldrig temphöjning efter ÄL, vilket är konstigt. Blir bara så förvirrad över hur kroppen fungerar och att det känns som att något är fel.
Tempar du regelbundet? Om din temp ligger på samma nivå hela cykeln har du nog ingen ÄL :/ har du en kurva du kan lägga upp? Om du hade positivt test igår borde tempen ha höjts idag eller imorgon. Blev den högre imorse?
Hej! Skrev lite i början av tråden, men lyckades inte lägga till mig i BIM-listan. Kan någon hjälpa mig? Kan man göra det från mobilen?
Jag är iaf snart 38 år och är inne på andra försöket med 4e barnet. BIM 4/3.
Våra barn är födda -08, -11, -14. Hade äl igår eller idag. Nu är vi dock i fjällen och sover alla i samma rum, så jag hoppas att våra försök från tidigare i veckan och igår räcker????.