• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • joannaq
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-19 12:40:15 följande:

Jag hoppar in här nu istället! Mensen kom idag så beräknad ÄL 8/3 och beräknad BIM 20/3 :) Är det någon som testat rosenrot? Jag började med det idag och tänkte köra fram till ägglossning.

Jag provade rosenrot fram till min senaste äl som jag hade i fredags, så om det funkade eller inte vet jag inte än Solig
  • YaseminL
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-19 12:40:15 följande:

Jag hoppar in här nu istället! Mensen kom idag så beräknad ÄL 8/3 och beräknad BIM 20/3 :) Är det någon som testat rosenrot? Jag började med det idag och tänkte köra fram till ägglossning.

Var det spökstreck du hade fått på graviditetstesten då? Låter konstigt med tanke på att du testade positivt på så många test så många dagar i rad.. du kanske är gravid men fått en liten blödning bara? :-/
  • Annaalexandra95
    YaseminL skrev 2018-02-19 14:21:34 följande:

Var det spökstreck du hade fått på graviditetstesten då? Låter konstigt med tanke på att du testade positivt på så många test så många dagar i rad.. du kanske är gravid men fått en liten blödning bara? :-/

Förmodligen :( Ska testa imorgon bitti igen bara för att vara säker men med tanke på den hemska mensvärken jag har så borde jag inte vara gravid.. 3 av testen jag använde var cl early och det andra babyplan testa tidigt. Alla testen var extremt svaga men det fanns absolut något där, men nu har jag laddat om och siktar på en nobemberbebis istället :D
  • MissKelli
    joannaq skrev 2018-02-19 12:17:06 följande:

Då ska jag ta upp det med dem nästa gång, men alltså då känns det ju som att detta gäller bara om man får stegring? När man får en fastgubbe med CB så borde ju nivåerna va såpas höga att det blir en ägglossning?

Med största sannolikhet får man ägglossning om nivåerna är så pass höga. Men det enda sättet man kan veta om och när det blev är genom temp. (Om man nu inte går på ultraljud och kollar). Är därför rätt perfekt att kombinera test och temp. Då får du veta när det troligtvis är på väg med test och så kan tempen bekräfta det sen :) men får man ingen temphöjning har inte ägget släppt. Det förutsätter så klart att man mäter på ett korrekt sätt. Det kan svårt att få en nog tydlig kurva annars.
  • carnations

Åttonde försöket till första barnet. Trodde verkligen det skulle ta sig på försök 3-5. Har för första gången tempat och NC har fastställt att jag faktiskt haft ägglossning så nu är jag på ÄL+5. Lyckades få till det med sambon på ÄL-1 på ägglossningsdagen och på ÄL+1. Nu vill jag verkligen få ett plus.

• YaseminL
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-19 14:48:08 följande:

Förmodligen :( Ska testa imorgon bitti igen bara för att vara säker men med tanke på den hemska mensvärken jag har så borde jag inte vara gravid.. 3 av testen jag använde var cl early och det andra babyplan testa tidigt. Alla testen var extremt svaga men det fanns absolut något där, men nu har jag laddat om och siktar på en nobemberbebis istället :D

Även om dom var svaga så fanns det ju något där!! Hoppas och håller tummarna för din skull!!

Är du också född 95? Hade varit kul att följas åt. Förra månaden var det min och min pojkväns första försök till bebis men vi kunde inte riktigt pricka in ÄL pga utomlandsvistelse så vi hoppas på novemberbebis vi med jag har BIM 17/3 så vi är nära varandra där med!
  • Annaalexandra95
    YaseminL skrev 2018-02-19 15:48:49 följande:

Även om dom var svaga så fanns det ju något där!! Hoppas och håller tummarna för din skull!!

Är du också född 95? Hade varit kul att följas åt. Förra månaden var det min och min pojkväns första försök till bebis men vi kunde inte riktigt pricka in ÄL pga utomlandsvistelse så vi hoppas på novemberbebis vi med jag har BIM 17/3 så vi är nära varandra där med!

Tack! :)

Ja, vad kul att du också är det!! Är det första barnet för er också? Det blir vårt andra försök med :D
  • Långväntanefterdig
    SweetDelight skrev 2018-02-19 11:11:57 följande:

Hej igen!

Jag har varit väldigt inaktiv här ett tag nu. Vi har nyligen flyttat och allt har helt enkelt varit lite kaosaktigt.

Mitt i allt detta så fick jag besked om att jag har cellförändring på livmodertappen. Har varit på cellprovtagning nummer två och väntar svar på om man kommer behöva göra en biopsi. Med största sannolikhet är det ingen fara utan läker ut av sig själv.

Nu till min fråga, borde vi pausa bebisverkstaden tills beskedet kommit eller ska man fortsätta som vanligt?

Frågade BM men hon ville inte riktigt svara.

Jag hade cellförändringar, och dom vill helst inte ens gära cellprovstagning om man skulle vara gravid. Så jag skulle avvakta om jag vore du.

Mitt ledde dock till en operation pga svåra cellförändringar så kanske e skillnad. Men va jag fatta de som så bör man inte vara gravid vid provtagning.
  • Lindsey77

Nu vill jag snabbspola fram till mars! ÄL +3 idag. Om nu ÄL testet visade rätt...

Nu är vi stackare som har vistas här från början snart först framme på BIM dagen! Ha ha :)

• bluegrass
    Jeex skrev 2018-02-19 09:54:34 följande:
    Lägger in dig i listan.

BIM mars: 

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder 

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL 

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92 

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08 

10/3 Långväntanefterdig 

12/3 Lillefiddelin, joannac

13/3- maria1992

17/3 - YaseminL

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

------------------------------------------

Vi som fått +
    Tack!!

Ja, nu är det snart 1/3. Spännande! Hoppas på en hel massa plus i tråden snart nu!
Svar på tråden BIM MARS 2018