• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Entriss
    joannac skrev 2018-02-20 23:50:25 följande:
    okej tjejer jag är lite fundersam.. går ju och väntar på ägglossning nu och förväntas ha det närmaste dagarna. min temp har börjat stegra osv. 
    Har alltid fått tydliga flytningar innan äl tidigare och lite känningar, nu är det däremot en aning annorlunda..
    Har molande värk i livmodern och ibland liksom lite "kramp"-aktiga känslor i fiffi. om ni förstår vad jag menar. 
    Kollade även läget med flytningarna och dom är helt mjölkvita, doftfria och liksom vattnigare men väldigt vita. Inte alls som det brukar vara innan äl för mig.
    Någon som känner igen att ni haft såhär innan äl? min kropp kanske fått en flipp och ändrar symtom, haha.
    Tacksam för svar!

Kram på er!

Hej, 

Jag har haft liknande känslor vid mina två senaste ägglossningar. 
    Som kramp nästan i äggstockarna, ibland ont som rejäl mensvärk. Detta har varit till och från ett par dagar i samband med ägglossning. 
    Har inte varit med om att det känts så tydligt förr. 
    Och denna månaden har jag inte alls haft såna symptom, bara en lätt känning i livmodern och PMS som alltid i samband med ägglossning. 

Läste nånstans att man ibland får ont vid ÄL då alla äggblåsor kan svullna upp av hormonerna, fast det bara är en eller två som mognar, därav den krampiga känslan liksom. Vet inte hur säker källa det var dock. Fanns info nånstans på google;) 

• SweetDelight
    saijda skrev 2018-02-19 11:17:57 följande:
    Jag har också cellförändringar (lätta) och hon hos gyn sa att det inte är någon fara att fortsätta som vanligt. Min svärmor hade också cellförändringar men de försvann i samband med graviditet :)
    Va skönt att höra. Tyckte det kändes lite skumt att bm inte ville svara. Men då kör vi på som vanligt! :)
  • Baraentilligen

Äl+4-5 idag :) Tiden går snabbt den här gången! Hur skönt är inte det?! Om en vecka ungefär borde mensen dyka upp om det inte tar sig nu. Hoppas att det här blir en tråd med rekordmånga plus! Med andra barnet var jag med i en tråd där vi var 12 personer som skulle börja försöka och alla fick plus på första försöket! Helt otroligt. Nu har ju första försöket kommit och gått för de flesta här men en massa fina mars+ vill jag se (:

• Regnkappa

Hej och god morgon vänner!
    Tänkte berätta om min senaste galenskap. Tog grav-test imorse då jag vill se att det blir negativt eftersom jag har tagit Ovitrelle-spruta. Den innehåller hcg och ger därför falskt plus och kan sitta i ca 10 dagar efter att man tog den. Vill att gravtest ska vara negativt så att jag kan lita på ett eventuellt plus senare, om ni förstår. Jag fick plus vilket är absolut helt falskt (är på äl+4, 6 dagar sen ovitrelle) men tycker ändå att det är kul med 2 streck på stickan. Är det inte knäppt? Är så trött på negativa test att jag blir lite nöjd med ett positivt även om jag vet att det inte är sant. 

• joannaq
    Baraentilligen skrev 2018-02-21 08:48:52 följande:

Äl+4-5 idag :) Tiden går snabbt den här gången! Hur skönt är inte det?! Om en vecka ungefär borde mensen dyka upp om det inte tar sig nu. Hoppas att det här blir en tråd med rekordmånga plus! Med andra barnet var jag med i en tråd där vi var 12 personer som skulle börja försöka och alla fick plus på första försöket! Helt otroligt. Nu har ju första försöket kommit och gått för de flesta här men en massa fina mars+ vill jag se (:

Va härligt att tiden går fort <3 Jag tycker den kryper fram är på äl+5 :p
  • Emhy89
    joannaq skrev 2018-02-21 08:53:35 följande:
    Va härligt att tiden går fort <3 Jag tycker den kryper fram är på äl+5 :p
    Jag håller med. BIM -13 här. Hehe. Ska liksom hinna åka utomlands hela nästa vecka innan jag kan testa ens.
  • joannaq
    Emhy89 skrev 2018-02-21 08:56:59 följande:

Jag håller med. BIM -13 här. Hehe. Ska liksom hinna åka utomlands hela nästa vecka innan jag kan testa ens.

Å men va skönt att få åka utomlands! Det har jag drömt om i flera år :) Om jag inte räknar med att jag va till London i somras men det va inte varmt å skönt direkt :P Vill så gärna ha sol och värme! :)
  • Emhy89
    joannaq skrev 2018-02-21 09:25:45 följande:
    Å men va skönt att få åka utomlands! Det har jag drömt om i flera år :) Om jag inte räknar med att jag va till London i somras men det va inte varmt å skönt direkt :P Vill så gärna ha sol och värme! :)
    Jag ska tyvärr inte till något varmt eller soligt ställe, men det blir ändå skönt med lite miljöombyte och lite egentid med barnen. Skifta fokus lite (hoppas jag) och ta ett testa tidigt på lördag den 3/3 hade jag tänkt =D
  • joannaq
    Emhy89 skrev 2018-02-21 09:33:09 följande:

Jag ska tyvärr inte till något varmt eller soligt ställe, men det blir ändå skönt med lite miljöombyte och lite egentid med barnen. Skifta fokus lite (hoppas jag) och ta ett testa tidigt på lördag den 3/3 hade jag tänkt =D

Okey, verkligen härligt att få egentid med barnen <3 Mina barn har oxå lov så jag har i alla fall tagit semester :)
Svar på tråden BIM MARS 2018