Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Uppgiven fru

Jag tycker det är verkligen synd att du gör en sån stor sak av det och plågar dig själv med det. Och jag är själv kvinna. Jag skulle inte bry mig så mycket om att en man tittar. Män är mer visuella, de tittar! Så länge han ger dig mycket uppmärksamhet också - och det verkar han ju göra - är det väl bra? Mycket värre vore det med en man som inte är intresserad i dig, eller i något för den delen. 

Han är inte otrogen - han tittar bara. Han är inte heller pedofil eller onormal på något sätt om han tittar på en 16-åring (som är rent fysiskt en vuxen kvinna). 

Däremot kan det vara så att han är stressad och beter sig konstigt för att du har förstorat upp det hela så. Jag är inte förvånad att han inte vet vad han ska säga och det då kommer in osanningar och motsägelsefulla saker. Om någon skulle pressa mig så mycket, så skulle jag inte heller ha koll längre vad jag tycker och känner och hur det var. Det är inte bra att skapa sån stress runt det hela. Det är nog det som har gjort det till ett stort problem, vilket det inte behöver vara. 

• AndreaBD
    Gryntroll skrev 2018-02-02 09:51:13 följande:

Uäck vad skabbigt!

Det är ju ganska skillnad på att en 13-åring är sexuellt attraktiv för någon som är hyfsat jämnårig och att vara objekt för en vuxen mans blickar...

Misstänker att din fru debuterade sexuellt med någon som var ett par år äldre än henne själv? Eller var det någon som skulle kunna varit hennes eller en kompis pappa?

Vad du överdriver! Har du aldrig tittat på en ung kille och tyckt att han var attraktiv? Skulle du då ha sex med honom, oavsett hur opassande det är? Säkert inte. Det är en stor skillnad mellan att råka titta och att göra något mer. 
  • AndreaBD
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 11:04:18 följande:
    INGEN 13-åring är en kvinna, de är barn trots att de kommit i in puberteten. När 60 åriga gubbar tar sig rätten att sexualisera barn är det vidrigt. Inte konstigt alla kvinnor utsätts för trakasserier.
    Fysiskt kan de se ut så. Vi pratar inte om det mentala. Det spelar inte in heller om någon bara tittar (och inte gör det för uppenbart).
  • AndreaBD
    Pretorian IV skrev 2018-02-02 13:18:03 följande:
    Om man sexualiserar sig själv har man väl ett eget ansvar för att folk tittar på en. Det begriper väl vem som helst.(tydligen inte verkar det som)

Går du naken på stan kommer folk att titta på dig, och gillar du inte det får du klä på dig, istället för att gnälla om att män är svin som tittar.
    Sedan ska man förstås ändå tänka att tonårstjejer inte riktigt förstår faran med det, de förstår inte heller hur häftigt t.ex. tonårskillar kan reagera. Särskilt från en vuxen man skulle jag förvänta mig att de håller sig borta från dessa unga tjejer, oavsett hur olämpligt de klär sig.
  • AndreaBD
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 12:10:33 följande:
    Så du tycker inte det finns tillräckligt med gubbar som inte vet vart gränsen går? Är det ok om din man tänder på barn i mellanstadiet? Eller barnens lärare?
    Har jag sagt något av det här? Långt ifrån, jag har inte ens sagt något i närheten av det.
  • AndreaBD
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 12:40:59 följande:
    Du överdriver lite smått....
    Inte bara lite smått.
  • AndreaBD
    Anders 386 skrev 2018-02-02 14:40:19 följande:
    Män och kvinnor fungerar helt olika när det gäller sexuell attraktion. Vi attraheras på olika sätt. Bara att t.ex. jämföra porrkonsumtionen. Vi män fungerar så att vi går igång på visuella signaler som en kvinnokropp visar upp.

En kvinna kommer aldrig att förstå, du får nöja dig med att acceptera hur verkligheten faktiskt ser ut.
    Nja, jag håller inte helt med. Visst är män mer visuella, det håller jag med om. Men även kvinnor kan tycka att det är roligt att titta på en attraktiv man. Som tur är plågar jag inte mig själv med svartsjuka och oro - jag tittar på män om jag vill och min man får titta på kvinnor. Vad är problemet?

Jag kan ibland säga till honom om det är någon skådis i någon film som jag tycker ser bra ut. Och han tittar, oftast på kvinnor som har stövlar eller andra sexiga kläder på sig. Jag stör mig inte på sånt.
Svar på tråden Uppgiven fru