Uppgiven fru
Jag tycker det är verkligen synd att du gör en sån stor sak av det och plågar dig själv med det. Och jag är själv kvinna. Jag skulle inte bry mig så mycket om att en man tittar. Män är mer visuella, de tittar! Så länge han ger dig mycket uppmärksamhet också - och det verkar han ju göra - är det väl bra? Mycket värre vore det med en man som inte är intresserad i dig, eller i något för den delen.
Han är inte otrogen - han tittar bara. Han är inte heller pedofil eller onormal på något sätt om han tittar på en 16-åring (som är rent fysiskt en vuxen kvinna).
Däremot kan det vara så att han är stressad och beter sig konstigt för att du har förstorat upp det hela så. Jag är inte förvånad att han inte vet vad han ska säga och det då kommer in osanningar och motsägelsefulla saker. Om någon skulle pressa mig så mycket, så skulle jag inte heller ha koll längre vad jag tycker och känner och hur det var. Det är inte bra att skapa sån stress runt det hela. Det är nog det som har gjort det till ett stort problem, vilket det inte behöver vara.