• Anonym (Per)

    Någon mer som inte haft sex på många, många år?

    Jag: man och lite över 40. Nej, jag ser inte konstig ut och jag beter mig inte underligt.

    Inte haft sex på många, många år. 

    Hamnat i den djup "sexuell svacka". Tröttnat på nätet, inte så många kontakter och för trött för att gå ut.

    Finns det fler som jag? Som kanske aldrig haft ett regelbundet sexliv?

  • Svar på tråden Någon mer som inte haft sex på många, många år?
  • Anonym (Löjeväckande)
    Anonym (hej) skrev 2018-01-31 23:46:30 följande:

    Jag håller inte med dig, för problemet gäller även när det kommer till seriösa relationer. Som jag skrev i mitt förra inlägg, testa nätdejting med ett manligt och ett kvinnligt konto om du inte tror mig.

    Jag är medveten om att jag gnäller en aning, men jag gnäller inte för egen del. Jag har haft relationer med olika kvinnor i 25 år av mitt liv, men jag tror att antalet knull som jag har haft utanför relationer understiger 10. Jag har med andra ord aldrig varit gloryhole-typen.


    Tro mig, jag HAR testat internetdejting.. i många år. Som kvinna. Och som seriös. Det är en TOTAL mardröm, och inget jag skulle önska ens min värsta fiende att behöva uppleva...... !! Aldrig mer. Inte ens om jag så hade varit sexlös i 20 år, så skulle jag gå tillbaka till det helvetet.....

    Som tur var, precis när jag med en suck la ner internetdejting, (som bara bestod av glory hole-killar, gifta killar, och allmänna "troll"), så dök en gammal bekant upp, och bjöd ut mig. Han har återupprättat min tro på män med åtminstone en sisådär 10%. Eftersom han kunnat bete sig civiliserat, gulligt och trevligt under en hel dejt och t.o.m. en hel vecka efteråt, hittills.... Jag väntar hela tiden på "the other shoe to drop", men som sagt min totala cynism efter internetdejting har fått sig en liten törn, efter denna kille som verkar.... helt normal! Det är en komplett chock för mig..

    Och, inte så oväntat kanske : Jag är nu extremt sugen på att ligga med honom, som den sexsvultna kvinna jag är, helt enkelt bara för att han är helt normalt charmig och trevlig, och singel..... Och inte hetsar om att ligga.
  • Anonym (Per)
    Anonym (Löjeväckande) skrev 2018-01-31 23:59:10 följande:
    Tro mig, jag HAR testat internetdejting.. i många år. Som kvinna. Och som seriös. Det är en TOTAL mardröm, och inget jag skulle önska ens min värsta fiende att behöva uppleva...... !! Aldrig mer. Inte ens om jag så hade varit sexlös i 20 år, så skulle jag gå tillbaka till det helvetet.....

    Som tur var, precis när jag med en suck la ner internetdejting, (som bara bestod av glory hole-killar, gifta killar, och allmänna "troll"), så dök en gammal bekant upp, och bjöd ut mig. Han har återupprättat min tro på män med åtminstone en sisådär 10%. Eftersom han kunnat bete sig civiliserat, gulligt och trevligt under en hel dejt och t.o.m. en hel vecka efteråt, hittills.... Jag väntar hela tiden på "the other shoe to drop", men som sagt min totala cynism efter internetdejting har fått sig en liten törn, efter denna kille som verkar.... helt normal! Det är en komplett chock för mig..

    Och, inte så oväntat kanske : Jag är nu extremt sugen på att ligga med honom, som den sexsvultna kvinna jag är, helt enkelt bara för att han är helt normalt charmig och trevlig, och singel..... Och inte hetsar om att ligga.
    Nätdejting är en sjuk värld att kliva in i. En kvinnlig bekant erhöll 150-200 mail i veckan på en av sidorna.

    Ett riktigt träsk som förvandlar människor till konsumtionsvaror.
  • Anonym (Löjeväckande)
    Anonym (Per) skrev 2018-02-01 00:11:48 följande:

    Nätdejting är en sjuk värld att kliva in i. En kvinnlig bekant erhöll 150-200 mail i veckan på en av sidorna.

    Ett riktigt träsk som förvandlar människor till konsumtionsvaror.


  • Anonym (anneli)
    Anonym (Per) skrev 2018-02-01 00:11:48 följande:
    Nätdejting är en sjuk värld att kliva in i. En kvinnlig bekant erhöll 150-200 mail i veckan på en av sidorna.

    Ett riktigt träsk som förvandlar människor till konsumtionsvaror.
    Ursäkta att jag lägger mig i men vad är det för problem med att få mängder av mail på en dejtingsajt? Det är väl därför man är där? Det är väl bara att rensa bort alla som T EX inte kan stava eller undrar om man är k*t? (om man inte är ute efter just sådant). Säkert är många svar också av typen -"Tja bruden, läget", göru?
  • Anonym (Per)
    Anonym (anneli) skrev 2018-02-01 02:29:10 följande:

    Ursäkta att jag lägger mig i men vad är det för problem med att få mängder av mail på en dejtingsajt? Det är väl därför man är där? Det är väl bara att rensa bort alla som T EX inte kan stava eller undrar om man är k*t? (om man inte är ute efter just sådant). Säkert är många svar också av typen -"Tja bruden, läget", göru?


    Tjenniz,, läget?? Nice,,lr??? Jo, men män får i regel 0 mail och kvinnor lådvi s av den typen. s
  • Äntligen18
    punktslash skrev 2018-01-31 22:46:02 följande:

    Vilket skulle bevisas...

    Så fort en tjej dyker upp i tråden så kommer en kille och flörtar!


    :)
  • Anonym (Z)
    Anonym (Per) skrev 2018-02-01 00:11:48 följande:

    Nätdejting är en sjuk värld att kliva in i. En kvinnlig bekant erhöll 150-200 mail i veckan på en av sidorna.

    Ett riktigt träsk som förvandlar människor till konsumtionsvaror.


    Därför är jag tveksam till att testa faktiskt.
  • Anonym (Eter)
    Anonym (Jodå) skrev 2018-01-31 23:11:57 följande:

    Du får gärna förklara vilka de strukturella fördelarna är.

    Om man är en singeltjej som gillar ONS och sex med främlingar - absolut. Men de är i ärlighetens namn inte en majoritet.

    Om man är en singeltjej som letar en långsiktig relation, har man inga som helst fördelar jämfört med en man som letar en långsiktig relation. Hur kan du tro det?

    Om du är en heterokille som vill ha tillfälligt sex, har du en strukturell fördel ifall du kan tänka dig att dejta gaykillar (åtminstone enligt min gaykompis, jag tänker inte ta gift på det...).

    Känner du dig gynnad av denna (eventuella) strukturella fördel?


    Du kan åtminstone unna dig lyxen (strukturell fördel) att göra det valet. För att det ska var möjligt för många hetetosexuella män måste de uppenbarlige byta sexualitet. Du får det att låta som sexualitet är något man väljer. Har inte hbtq-rörelsen i alla år slagits för att det just inte är ett val. Fundera över din unkna syn kring detta ett tag.
  • Ola Grävling
    Anonym (Löjeväckande) skrev 2018-01-31 23:59:10 följande:

    Tro mig, jag HAR testat internetdejting.. i många år. Som kvinna. Och som seriös. Det är en TOTAL mardröm, och inget jag skulle önska ens min värsta fiende att behöva uppleva...... !! Aldrig mer. Inte ens om jag så hade varit sexlös i 20 år, så skulle jag gå tillbaka till det helvetet.....

    Som tur var, precis när jag med en suck la ner internetdejting, (som bara bestod av glory hole-killar, gifta killar, och allmänna "troll"), så dök en gammal bekant upp, och bjöd ut mig. Han har återupprättat min tro på män med åtminstone en sisådär 10%. Eftersom han kunnat bete sig civiliserat, gulligt och trevligt under en hel dejt och t.o.m. en hel vecka efteråt, hittills.... Jag väntar hela tiden på "the other shoe to drop", men som sagt min totala cynism efter internetdejting har fått sig en liten törn, efter denna kille som verkar.... helt normal! Det är en komplett chock för mig..

    Och, inte så oväntat kanske : Jag är nu extremt sugen på att ligga med honom, som den sexsvultna kvinna jag är, helt enkelt bara för att han är helt normalt charmig och trevlig, och singel..... Och inte hetsar om att ligga.


    Det känns återkommande att svenska kvinnor klagar på att svenska män är sexgalningar, medan männen återkommer till att svenska kvinnor är självupptagna och otrevliga. Det ligger sannolikt något i båda. Uppenbarligen är det nåt i Sverige som inte funkar. Har bott utomlands i flera länder under de senaste åren. Har inte stött på samma friktion i dessa länder.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Eter) skrev 2018-02-01 07:14:44 följande:
    Du kan åtminstone unna dig lyxen (strukturell fördel) att göra det valet. För att det ska var möjligt för många hetetosexuella män måste de uppenbarlige byta sexualitet. Du får det att låta som sexualitet är något man väljer. Har inte hbtq-rörelsen i alla år slagits för att det just inte är ett val. Fundera över din unkna syn kring detta ett tag.
    Du säger ju åt MIG att byta sexualitet? Inte sexuell läggning - men du tycks inbilla dig att jag skulle kunna anamma din sexualitet som ett val. Du påstår att om jag bara ändrar mig och börjar ligga runt, så löser jag min sexbrist. Eller hur?

    Jag förtydligar: Jag kan inte välja att bli en person som blir tillfredsställd av tillfälliga sexuella kontakter. Jag kan inte välja att lösa min sexbrist genom att ragga upp främmande män. 

    Lika lite som du kan lösa din sexbrist genom att börja dejta i gayvärlden. Det handlar ju inte bara om könsumgänge med vilken person som helst, eller hur? Varken för mig eller dig. Det är många faktorer som spelar in. För dig är könet på den andra personen viktigt. För mig också. Men för andra är det av mindre betydelse. För mig handlar det om närheten och relationen till den andra personen. För dig är det kanske mindre viktigt.

    Nu har jag ingen som helst sexbrist längre, jag är i en fast relation sedan ett par år. Men det är lite fascinerande att du talar om för mig att jag inte kan lida av sexbrist, bara för att jag kanske har tillgång till det som du efterfrågar. Alltså ONS. 

    Men om det jag kan få inte är vad jag efterfrågar - då kan min sexbrist vara precis lika stor som din. 
Svar på tråden Någon mer som inte haft sex på många, många år?