• Anonym (Ella)

    Jag ger PAPPAN barnet OCH ansvaret

    Snälla inget hat nu!

    Jag har blivit lämnad i graviditetsvecka 30

    av min man som helt plötsligt fått för sig annat.

    Vi som var två om detta barn, hans svek är enormt.

    Jag vet att han -liksom många andra fäder- kommer att betala underhåll och sedan träffa sitt barn när det passar honom/passar efter hans jobb.

    Nu är det dock så att jag inte tänker finna mig vid dessa traditionella könsroller att jag som kvinna förväntas ta allt ansvar. Nej jag tänker ge honom huvudansvaret och så kommer JAG att betala underhåll istället och träffa vårt barn när det passar mig. Jag förväntar mig så mycket skit / hat från er nu för att jag är en kvinna som resonerar som en man kan / gör men det struntar jag i.

    Hur går man till väga? Borde jag kontakta familjerätten redan nu och berätta att pappan får pallra sig ner till BB vare sig han vill eller inte för att han måste ta hand om sitt barn. Jag tänkte resa utomlands efteråt.

  • Svar på tråden Jag ger PAPPAN barnet OCH ansvaret
  • Anonym (P)

    Fattar inte varför du vill kontakta någon annan än pappan? Om du tror han tar ansvaret så är det väl inget problem? Du ringer honom och ingen annan när förlossningen startat.

    Det är inte så crazy som du verkar tro att en pappa tar hand om sitt barn. Socialen eller någon annan behöver knappast blandas in!

  • Anonym (E)
    Zinken skrev 2018-02-03 18:47:00 följande:

    Det är väl tur om pappan kommer ta den rollen som du säger så barnet har åtminstone en förälder som bryr sig om barnet och inte bara sig själv. Om pappan är så förstår jag dock inte varför ni inte skulle kunna dela ansvaret från början, kan bara en förälder ta hand om barn när föräldrarna går i sär eller hur tänker du här?

    Det är inte så ovanligt som du tror annars, jag vet om flera ensamstående pappor där mamman är en idiot och inte tar sitt ansvar. Det har mindre med könsroller och mer med personlighet att göra skulle jag tro, idioter finns hos båda könen.


    Skål till detta, så jävla bra!
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Ella) skrev 2018-02-02 21:06:48 följande:

    Snälla inget hat nu!

    Jag har blivit lämnad i graviditetsvecka 30

    av min man som helt plötsligt fått för sig annat.

    Vi som var två om detta barn, hans svek är enormt.

    Jag vet att han -liksom många andra fäder- kommer att betala underhåll och sedan träffa sitt barn när det passar honom/passar efter hans jobb.

    Nu är det dock så att jag inte tänker finna mig vid dessa traditionella könsroller att jag som kvinna förväntas ta allt ansvar. Nej jag tänker ge honom huvudansvaret och så kommer JAG att betala underhåll istället och träffa vårt barn när det passar mig. Jag förväntar mig så mycket skit / hat från er nu för att jag är en kvinna som resonerar som en man kan / gör men det struntar jag i.

    Hur går man till väga? Borde jag kontakta familjerätten redan nu och berätta att pappan får pallra sig ner till BB vare sig han vill eller inte för att han måste ta hand om sitt barn. Jag tänkte resa utomlands efteråt.


    Nu är det ju så att kvinnan är väldigt fast vid sitt barn iom att hon föder det! Går ju liksom inte att plötsligt påstå att man inte är mamman. Pappan kan ju under tiden hon föder spela golf och sedan säga att han inte alls är pappan och kräva att det görs tester och efter några veckor så får han ev bita i det sura äpplet. Mamman ligger med barnet på bröstet och det vill ha mat NU! Fullt möjligt att lämpa av barnet i en korg utanför pappans dörr dock.
  • Anonym (:-|)
    Regndamen skrev 2018-02-03 08:51:27 följande:

    Varför är man en idiot bara för att ens barn har ätit ersättning?


    Man är inte idiot för ATT ens barn äter ersättning.

    Det är skillnad på att aktivt VÄLJA att inte amma sitt barn och på att inte KUNNA amma sitt barn.
  • Anonym (:-|)
    Anonym (Li) skrev 2018-02-03 18:24:45 följande:

    Om man valt bort amning pga andra orsaker än att det absolut inte fungerade eller att man tar läkemedel som gör att man inte bör amma så är man rätt korkad ja.


    Så sant som det var sagt
  • Anonym (AnonymMP)
    Anonym (Ella) skrev 2018-02-02 21:06:48 följande:

    Jag har blivit lämnad i graviditetsvecka 30är enormt.
    ---
    Jag vet att han -liksom många andra fäder- kommer att betala underhåll och sedan träffa sitt barn när det passar honom/passar efter hans jobb.

    Nu är det dock så att jag inte tänker finna mig vid dessa traditionella könsroller att jag som kvinna förväntas ta allt ansvar. Nej jag tänker ge honom huvudansvaret och så kommer JAG att betala underhåll istället och träffa vårt barn när det passar mig. Jag förväntar mig så mycket skit / hat från er nu för att jag är en kvinna som resonerar som en man kan / gör men det struntar jag i.

    Hur går man till väga? Borde jag kontakta familjerätten redan nu och berätta att pappan får pallra sig ner till BB vare sig han vill eller inte för att han måste ta hand om sitt barn. Jag tänkte resa utomlands efteråt.


    Du kan ju börja med att föda barnet innan du startar en vårdnadstvist. Det kan trotts allt inte uteslutas att pappan gärna vill ha barnet men inte dig.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (AnonymMP) skrev 2018-02-04 21:16:47 följande:

    Du kan ju börja med att föda barnet innan du startar en vårdnadstvist. Det kan trotts allt inte uteslutas att pappan gärna vill ha barnet men inte dig.


    Precis :)

    Tack för all hat för er som kände sig bättre av det :)

    Och för alla andra infallsvinklar och råd.

    Barnet kommer att ha två föräldrar som finns där men pappan kommer att ta det största ansvaret. (Han vet bara inte om det än)

    Tack! Avslutar härmed tråden
  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (Ella) skrev 2018-02-06 15:47:38 följande:

    Precis :)

    Tack för all hat för er som kände sig bättre av det :)

    Och för alla andra infallsvinklar och råd.

    Barnet kommer att ha två föräldrar som finns där men pappan kommer att ta det största ansvaret. (Han vet bara inte om det än)

    Tack! Avslutar härmed tråden


    "Hat"? Från vem?

    Alla tycker inte som du, och det visste du förstås redan när du startade tråden.

    Visst, träffa ditt barn när du har lust, och låt pappan ta huvudansvaret. Ingen hindrar dig.

    Vad ville du med tråden egentligen?
  • Anonym (:-|)
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-03-17 22:05:48 följande:

    "Hat"? Från vem?

    Alla tycker inte som du, och det visste du förstås redan när du startade tråden.

    Visst, träffa ditt barn när du har lust, och låt pappan ta huvudansvaret. Ingen hindrar dig.

    Vad ville du med tråden egentligen?


    Det har gått över en månad sen TS stängde tråden.

    Vad ville du med inlägget egentligen?
  • Aniiee
    Anonym (:-|) skrev 2018-03-17 22:15:32 följande:
    Det har gått över en månad sen TS stängde tråden.

    Vad ville du med inlägget egentligen?
    Det går inte att stänga trådar på familjeliv. De är öppna för diskussion vare sig TS deltar eller inte. En månad är ingenting i sammanhanget, kom tillbaka när någon svarar i en tråd som varit död i 10 år......
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (:-|)
    Aniiee skrev 2018-03-17 22:17:43 följande:

    Det går inte att stänga trådar på familjeliv. De är öppna för diskussion vare sig TS deltar eller inte. En månad är ingenting i sammanhanget, kom tillbaka när någon svarar i en tråd som varit död i 10 år......


    What?

    Glömde du kryssa i anonym eller?
  • Aniiee
    Anonym (:-|) skrev 2018-03-17 23:25:10 följande:
    What?

    Glömde du kryssa i anonym eller?
    Eh, nej, det gjorde jag inte (du får bevis om du vill ha), utan, som jag även skrev ovan så är det här ett öppet forum där en TS inte kan stänga trådar. Det betydeer även att vem som helst kan svara vem som helst, och jag valde att svara dig.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (:-|)
    Aniiee skrev 2018-03-17 23:32:47 följande:

    Eh, nej, det gjorde jag inte (du får bevis om du vill ha), utan, som jag även skrev ovan så är det här ett öppet forum där en TS inte kan stänga trådar. Det betydeer även att vem som helst kan svara vem som helst, och jag valde att svara dig.


    Du förstod inte min ironi......
  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (:-|) skrev 2018-03-17 22:15:32 följande:

    Det har gått över en månad sen TS stängde tråden.

    Vad ville du med inlägget egentligen?


    TS kan inte "stänga tråden"!

    Trodde du verkligen att det funkar så?
  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (:-|) skrev 2018-03-17 23:25:10 följande:

    What?

    Glömde du kryssa i anonym eller?


    Nej, det var inte jag som skrev det.

    Vem som helst kan svara vem som helst, precis som du gjorde när du svarade på mitt inlägg som var till TS.
  • Anonym (:-|)
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-03-18 00:18:34 följande:

    Nej, det var inte jag som skrev det.

    Vem som helst kan svara vem som helst, precis som du gjorde när du svarade på mitt inlägg som var till TS.


    Anonym (Pernilla) skrev 2018-03-18 00:14:49 följande:

    TS kan inte "stänga tråden"!

    Trodde du verkligen att det funkar så?


    Så du förstod inte heller min ironi.

    My god alltså......
  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (:-|) skrev 2018-03-18 01:20:30 följande:

    Så du förstod inte heller min ironi.

    My god alltså......


    Din ironi är det nog bara du själv som förstår.
Svar på tråden Jag ger PAPPAN barnet OCH ansvaret