• klyban

Hjälp

Det låter som det är någon form av självmedicinering med tanken på beteendet.

hur många meter var det?
  • klyban
    ItsyourboiErik2 skrev 2018-02-04 09:48:48 följande:
    Vad är självmedicering? Jag har aldrig hållit på med missbruk så jag vet inget alls om det. Jag är TS, glömde bort emailen som jag hade så kan inte logga in.

Självmedicinering är när man mår psykiskt dåligt, och inte fått adekvat hjälp av sjukvården, och ibland inte ens sökt för ens problem.
    Och din beskrivning låter det som att det är självmedicinering för nått psykiskt.

Det är inget bra att han blanda så, hade det bara varit cannabis, så hade det varit en pausknapp på livet och inte mycket mer.
    Men tramaldol kan leda till än tyngre opioider när han är beroende och död om det håller sig för länge.
    Dock inget han kommer lyssna på troligtvis.

En chans är att få någon vård på hans psykiska, men eftersom ditt finns droger i hans liv så är det låg trolighet att de kommer hjälpa honom med nödvändig medicin.
    Så svårt och hjälpa dessa personer, då det utesluter vård om man tar droger.
    Ett väldigt udda system vi har.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym TS här skrev 2018-02-04 15:56:54 följande:
    Tack för alla eran svar.
    Han är 21 år och jag är 16, detta leder till att han är myndig och dvs att vi inte kan ta han till behandlingshem. Han har ångest och han är super rädd för att hamna i fängelset enligt hans tjej. Jag vill att han hamnar i fängelset för att få en
    "refresh mind", men det är inte säkert att han hamnar i fängelset. Min mamma vill inte ringa soc angående detta pga att han kan få längre straff i fängelset (om han får fängelsestraff). Han har hållit på med missbruk nu i 5 år och det blir bara värre och värre för varje år, efter häktet blev det värst. Hans näsa har börjat blöda (vi tror att han sniffar något, tjack kanske) under de senaste dagarna, idag började hans öron blöda. Vi vet inte varför, därför behöver jag er hjälp.

Skulle ni kunna säga vad det är han tar och hur vi sätter stopp för det och räddar hans liv! 

Ps: När han var i häktet så skickade han brev till hans tjej att han skulle ändra sitt liv och allt men det blev värre.
    Vad har han för diagnoser?
    hur många meter var det?
Svar på tråden Hjälp