Vem tittar på skiten?
Har varit inlagd på sjukhus en tid och då kommit i ofrivillig kontakt med diverse dokusåpor. Jag hamnade i ett rum där det redan låg en kvinna i 30-årsåldern. Hon var trevlig och lättsam, riktigt gullig.
Jag ser gärna på TV när jag har tid och då helst dokumentärer. Så kallade dokusåpor har jag aldrig tidigare sett. Min rumskamrat hade en helt annan smak. Eftersom jag inte följer något särskilt program lät jag henne välja program.
Då jag var sängbunden de första dagarna blev det att jag också tittade på hennes program och jag måste säga att jag häpnade. Det var några olika program och jag minns inte namnen. Jo, ett hette Farmen. Herregud! vilket skit rent ut sagt.
Vad jag kan förstå så handlar det alltså om att mobba ut varandra och bete sig sämre än de andra deltagarna. Det var helt klart något av det sämsta jag sett.
Nu är jag ju tack och lov hemma igen och väljer tillsammans med maken vilka program vi ska titta på men jag kan ändå inte låta bli att undra vem som ser på sådana program som Farmen och annat.
Vad jag har förstått har många av dessa program gått i flera säsonger så någon måste ju titta på dem. Jag undrar också vad man som tittare får ut av dem. Själv fick jag inget utbyte av att se detta men det måste ju finnas andra som faktiskt tycker att detta är värt att lägga tid på, men vem?