• Meriall

Onormal ångest inför arbetsintervju

Vad är du orolig för? Hur går orostankarna?

• Meriall
    Anonym (S) skrev 2018-02-08 10:26:07 följande:

Hela orosprocessen börjar på morgonen, ?hur ska jag se ut,(fast jag lagt fram kläder) vad ska jag äta för frukost eftersom jag mår illa, hur många bussar måste jag pricka in tidigare för att komma i tid, bussen kan ju vara sen? Kanske kommer för tidigt, tänk om jag inte hittar dit fast jag kollat upp adressen, tänk om jag inte klickar med intervjuaren och det värsta att Inte få naturligt flow på snacket, få blackouts på enklaste frågorna för stresssn inombords är för stor. Jag hatar att sälja in mig själv över allt annat. Oftast har det alltid gått bra men ändå följer ångesten med varanena gång! Får panik på detta!

Okej så det är mycket vad som händer innan intervjun också? Se till att du har god tid på dig innan intervjun. Sök upp ett mysigt café i närheten och bestäm att du ska vara där en timme innan och ta en kopp te i lugn och ro eller så. Ta gärna med en kompis så kan kompisen hjälpa dig att tänka på annat än bara intervjun. Tänk också på att det värsta som händer- Du kommer sent, du får blackout etc inte är så hemskt om 10 år :)

Under själva intervjun kan ett tips vara att fokusera på ditt intryck av företaget. Vad tycker du om dem? Var lite kritisk i huvudet. Vill du verkligen jobba där? Lyssna på när de försöker sälja in företaget och fundera. Flytta fokusera från vad de tycker om dig till vad du tycker om dem. Det kanske kan hjälpa lite.
Svar på tråden Onormal ångest inför arbetsintervju