Inlägg från: adrenalin |Visa alla inlägg
  • adrenalin

Kamouflagekläder

nämen hallå, brukar man inte ha kamoflage när man jagar älg också?
    Och sverige är väl ett älgjagarland?

Är det bara jag från norrland som tänker på det?
    Jag förknippar kamoflage me morfar som sitter i skogen å trycker med en kaffe i handen och bössan i andra... å huttrar...

och så måste jag erkänna att jag förknippar det med en man från byn där jag växte upp som alltid gick i kamoflage. han jagade rådjur och var värsta tönten. men för det tycker jag inte kamoflage är en skymf mot människosläktet.

Det är ett rätt okej mönster om det används rätt!

Lilla jag
  • adrenalin

smultronbubbla: ja men inte bara där. jag tycker det är rätt snyggt när man har det på sina vinterkläder. typ sånt man har i bakcen när man åker snowboard. inte tänker jag "å nej, fattiga barn som svälter och blir skjutna och torterade!" när jag ser nån virvla omkring me en sån outfit i skidbacken.

Lilla jag
  • adrenalin

smultronbubbla:
    Militär och krig? har vi nånsinn levt i militär och krig, vi som är ett sånt fredsland?

Grönt är min favoritfärg och jag tycker det vore värre om folk hade automatgevär i skidbacken. DET skulle jag koppla ihop med krig.

Lilla jag
  • adrenalin

Jag tycker det är illa att folk upprörs av så mycket bagateller! Grönt är skönt och kamoflage KAN vara fint , om än sällan! Whats the big deal?

Lilla jag
  • adrenalin
    Jag skulle aldrig uppmuntra mitt barn att döda men tack vare den här tråden ska jag nog skaffa en dress med kamoflage till fia  så att ni som är emot kamoflage kan ge onda ögat till barnet med den onda krigs-positiva mamman!

hur var det nu, hade man tuggummihjärna om man itne insåg vilket ont mönster kamoflage är? kamoflage är bra när man vill gömma sig i skogen! Det har inte bara med krig att göra. och varför förknippar svenskar grönt med krig? vi som är så fredliga? Vi har ju knappt ens sett en soldat i hela våra liv.
    Lilla jag
  • adrenalin

Ursäkta, måste fråga.. är det är ett södra-sverigesymdrom att inte vilja ha kamoflage?

För jag har ALDRIG nånsinn hört minsta lilla pytte-agg mot kamoflage tidigare! Kanske är det därför jag tycker det är så skrattretande.

Lilla jag
  • adrenalin

jag ska trycka upp en t-shirt till henne med mao zedong på också

bonaza du missar min poäng. kamouflage betyder ingenting egentligen. det är grönt, det är lite mönstrat. folk har använt det till att gömma sig av en eller annan anledning. Att döda en älg är ingen big deal. jag kommer inte lära min dotter att jaga älg är syndernas synd, för det är det inte.

ser jag ett barn med kamouflagebyxor och jacka och det är SNYGGT så tänker jag att mamman har bra smak, inte att hon vill lära sitt barn att döda.

Lilla jag
  • adrenalin

a73h
    jag struntar väl i vad jägare hade rent traditionellt. det kom lite kamoflage och dom tänkte "det här är något annat än det slätgröna som jag kan ha i skogen. så superduper!" och så drog männen på sig kamouflaget och kände sig skitsnygga där dom stod på sitt pass å sikta in sig på älgarna på hyggena. Det har inget med ren onska och kallblodighet att göra.

Det är som att jag inte skulle vilja köra jeep för det har ju de nedrans krigsmänniskorna. Eller att hellikopter är en skymf och flygplan.. nej usch nej, så många bomber de släppt!

Förstår ni? Snacka om att hänga upp sig på bagateller.

Lilla jag
  • adrenalin

bonaza:
    jag skrev fel, jag skrev grön istället för kamouflage. varför haka upp sig på ett mönster. det är lite blumpar med lite olika nyanser. det betyder ingenting.

att bära det betyder inte att man stödjer krig minsta lilla. lika mycket som man stödjer regn för att man har gummistövlar.

Lilla jag
  • adrenalin
    Bonanza:

Kamoflage är ett MÖNSTER. ett mönster som inte betyder NÅNTING för mig. Det ser fult ut på 40-åringar (oftast) men kan va snyggt på en snowboardare. Brun kamoflage är snyggare än grönt tycker jag.

det är som RÄNDER ungefär. eller PRICKAR. Dom har inte heller nåt syfte! De finns bara där för att liva upp plagget lite.
    Lilla jag
Svar på tråden Kamouflagekläder