-
a73h:jag skulle inte kalla bondläpparna i byn där jag kommer ifrån för chicka trendgubbar direkt!och jag tycker det är respektlöst att inte respektera att vissa inte ser något dålig koppling med kamouflage alls.bara för att jag bär jeans så inser ju inte jag kopplingen mellan dom och gruvarbetare som först började bära plaggen.Ibland tappar plagg och mönster sina rötter och blir bara.. plagg och mönster. -
Bonanza:
Varför tror du det? Du tror inte det kan vara för att vi är uppväxta på olika sätt och associerar olika?
Jag tycker inte heller man ska kalla chokladboll för negerboll.
-
Bonanza:
Är uniformer praktiska att ha på småbarn?
som sagt. jag fattar inte var ni fått detta ifrån. måste ju vara för att jag är från norrland och aldrig hört talas om detta bisarra påfund.
-
bonanza:
När är ss-uniform praktisk på barn egentligen? kamouflage är bara ett mönster och ingen hel outfit. som jag dessutom inte förknippar med krig. visst, vissa soldater har kamouflage, men långt ifrån alltid när jag ser dom på nyheterna!? för i sverige ser jag ALDRIG soldater med kamouflage! Lumpare har inte kamouflage, i alla fall inte min kille! -
sukkabus:
ja tänkte att bonanza menade exakta kopior, med hakkors och alls.utan hakkors och sådär så ser jag inte heller några problem med uniformer. -
Bonanza:
Ja när det gäller kamouflage kommer jag nog antagligen aldrig klä fia i det heller, för jag tycker allvarligt talat det är ganska fult. Förutom vid enstaka gånger då. Men jag ser det inte som att vara för krig på något sätt att klä sig/sina barn i det. För mig är det bara ett mönster. Ett rätt fult mönster, helst på vuxna.
Och stringtrosor har ju faktiskt ingenting med ett mönster att göra. Det är trosor som är gjorda för att visa arslet utan sömmar. Den gnider sig mot anus och ingen vill att ens barn ska ha anus-trosor.
-
a73h
men det är väl oerhört sällan folk springer omkring i kamouflage från topp till tå?
om man ser nån göra det måste man väl se att det är en person med oerhört dålig smak?
Jag menar... jag har aldrig förknippat att klä sig helt i kamouflage som smakfullt. inte ens när scary spice i spice girls klädde sig i det. -
DELMNej det har du rätt i, men som den 12-13åring jag var så kunde jag lätt ha påverkats men icket
-
Bonanza:
Även om jag ser något på tv så är det ju inte som att ha det vid dörren. ser jag om en tågolycka i indien tycker jag såklart det är synd men jag blir inte lika ledsen av det som om det hade hänt i sverige. det har inget med rasism att göra utan att man upplever saker mer om det är nära. krig känns väldigt långt bort här i sverige.
-
Bonanza
Jag menade inte att det du sa handlade om rasism, glöm det. Det jag sa med min liknelse var bara att det inte är nåt rasistiskt att jag blir mer berörd om 10 svenskar dör än om 10 indier dör. Som sagt, glöm det med rasism och läs mitt inlägg lite nogrannare.
Även om det är krig i andra delar av världen och ser det på tv så betyder inte det att kamouflagekläder stryks från vår okej-lista. det vore en annan sak om det var krig i norge eller närmare, helt enkelt.