Inlägg från: adrenalin |Visa alla inlägg
  • adrenalin

Kamouflagekläder

skrattmås:

jag är uppväxt i missbrukarfamilj men folk tar ingen hänsyn till mig när de festar på helgerna. förstår du hur jag menar?

det är lite skillnad på en mamma som sitter och gråter med sprit i andedräkten och en tjej som tar en cosmopolitan och dansar med sina vänner.
    Lilla jag
  • adrenalin

Bonanza:
    Eh.. Det jag försöker säga är att kamouflage är bara ett mönster och eftersom krig inte är nära här så associeras det mer med jakt. Jag har inget emot jakt.

Lilla jag
  • adrenalin

skrattmås:
    är det mig du kallar lilla du så vägrar jag diskutera mer med dig.

Lilla jag
  • adrenalin
    Bonanza:
    du menar den kunskap DU har? Jag associerar det som sagt inte med krig.
    Skrattmås:
    Alkoholistmor: krig
    cosmopolitantjej: ett par rosa kamoflagebyxor
    fattar du? och nej, det var inte okej *blink blink*
    Lilla jag
  • adrenalin

Bonanza:
    Ja jag är medveten om att det används i krig men associerar inte kamouflage med det. Det gör däremot du. Inte jag. Du men inte jag. Har aldrig nånsinn hört talas om att man inte borde använda kamouflage. Helt allvarligt.

Lilla jag
  • adrenalin
    a73h
    Jag har skrivit att jag sett att det används i används i krig, min källa är mestadels amerikanska macho hero-filmer. Men det gör inte att jag tycker att man hejar på krig bara för att man klär sig eller sitt barn i lite kamouflage. det är enligt mig bara att blåsa en mikroorganism till jultomten.
    Bonanza
    Allt man gör är inte praktiskt. Man bäddar inte sängen för att det är så praktiskt tex. och man hänger inte upp tavlor för att det är så praktiskt att ha dom på väggarna.
    Lilla jag
  • adrenalin

Bonanza:
    Det förknippas inte starkt med krig! Kanske för dig men inte för alla!
    När jag ser en liten bäbis med blå kamoflagebyxa tänker jag inte "krig!". jag tänker inte heller "jakt!" utan jag tänker "aha. byxa."

Lilla jag
  • adrenalin
    Bonanza:
    Nu vill jag väldigt gärna ha reda på var du fått ifrån att det användes i krig alldeles från början.
    Såvitt jag vet har människan alltid försökt gömma sig i olika syften. hur kom du fram till att det började med att ha det när man krigar?

skrattmås:
    jag skrev bara nåt. jag tänker knappt på det, jag kallar ju mig själv adrenalin.
    Lilla jag
  • adrenalin

Bonanza:
    Som jag sagt gång på gång på gång på gång.... DU förknippar det starkt med krig. Det gör inte jag och många, många andra. Vi förknippar det med andra saker som inte alls har med krig att göra över huvud taget.

Skrattmåsen:
    Anledningen till att hon upprepar sig är att hon inte lyssnar på att folk inte alls associerar kamouflage till krig.

Lilla jag
  • adrenalin

Bonanza:
    Det var ju faktiskt en helt värdelös källa. Det sista orkar jag inte ens kommentera.

Sen som sagt så började jeansen med att arbetande i gruvorna hade det. Inte tänker vi på det idag. Det är värsta modeplagget och vi ser det inte alls på samma sätt.

Jag upprepar:
    JAG förknippar inte kamouflage med krig. För mig är det ett mönster, precis som ränder och prickar! Det är många som tycker samma och en del tycker som dig. Så är det.

Lilla jag
Svar på tråden Kamouflagekläder