• Anonym (Ellis)

Trosskydd i tyg

Jag har en hel del flytningar och dessutom vääldigt oregelbunden mens vilket innebär att trosskydd ibland är ett måste (tror ofta att nu kommer mensen, och om jag ska vara borta en hel dag har jag inte möjlighet att byta trosor etc så då krävs ju ngt skydd).

Jag har börjat fundera över om det är bättre att använda trosskydd i tyg, borde ju i princip bli mer som en extra trosa då? Har läst om tygbindor vid mens, men fungerar det även vid flytningar? skulle bli enormt tacksam för några kloka tankar :)

• Svar på tråden Trosskydd i tyg
  • Anonym (Absolut)

En tjockare binda är ju onödigt till flytningar men det finns trosskydd i tyg och de är absolut bättre för underlivet än de i "plast", speciellt om du behöver använda dem frekvent.

Sedan bör du ta reda på orsaken till oregelbundenheten men det har du säkert fått höra förr

• Anonym (Tyg?)
    Anonym (Absolut) skrev 2018-02-10 12:55:38 följande:

En tjockare binda är ju onödigt till flytningar men det finns trosskydd i tyg och de är absolut bättre för underlivet än de i "plast", speciellt om du behöver använda dem frekvent.

Sedan bör du ta reda på orsaken till oregelbundenheten men det har du säkert fått höra förr

Var hittar kan trosskydd i tyg?

Jag har bara sett de vanliga
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Tyg?) skrev 2018-02-10 13:02:21 följande:
    Var hittar kan trosskydd i tyg?

Jag har bara sett de vanliga
    Vanliga som i tygbindor eller vanliga som i "plast"?

Googla på tygbindor så får du upp många svar, du kan också googla direkt på på "trosskydd tyg".
  • Anonym (Absolut)
    Bängtfors skrev 2018-02-10 13:09:29 följande:

Klipp några av ett gammalt lakan. Blir ju hundra st.

Det är ingen dum idé men det bör vara någon slags mellanlager eller i alla fall flera lager. Ett lakan är väldigt tunt så en tunna flytningar/blod går ju rakt genom.
  • Anonym (Tyg?)
    Anonym (Absolut) skrev 2018-02-10 13:07:12 följande:

Vanliga som i tygbindor eller vanliga som i "plast"?

Googla på tygbindor så får du upp många svar, du kan också googla direkt på på "trosskydd tyg".

Jag menar trosskydd i tyg.

I butikerna finns comfort alldays libresse ica xtra osv

Eller menar du att dessa vanliga trosskydd är i tyg?
  • Anonym (Jag)

Tygbindor har ett yttre lager av ett tyg som kallas pul, det är hyfsat vattentätt, men andas till skillnad från tex plastad frotté. Om du köper sånt tyg så kan du lätt göra egna med det plus nåt absorberande.

• Tow2Mater

Menar du att du ska stoppa använda stinkande tygtrosskydd i handväskan for att ta hem dem och tvätta dem...? eller letar du efter engångsskydd i tygmaterial?

• Ragnar

Finns många olika sorters trosskydd og bindor i tyg. Har använt det i snart 20 år tillsammans med menskopp. Jag har en liten påse ur PUL tyg i väskan som jag tvättar i tvättmaskin med bindorna. Luktar inget alls i väskan. Jag provade att sy själv men de blev obekväma och kasade runt i trosan. Finns många olika att köpa och olika modeller. Jag provade mig fram under några år innan jag hittade mina favoriter.

• Anonym (Tyg?)
    Ragnar skrev 2018-02-10 15:46:43 följande:

Finns många olika sorters trosskydd og bindor i tyg. Har använt det i snart 20 år tillsammans med menskopp. Jag har en liten påse ur PUL tyg i väskan som jag tvättar i tvättmaskin med bindorna. Luktar inget alls i väskan. Jag provade att sy själv men de blev obekväma och kasade runt i trosan. Finns många olika att köpa och olika modeller. Jag provade mig fram under några år innan jag hittade mina favoriter.

Var köper du de?

Nån affär?

På internet?

Vilken sida i så fall?

Vilket märke är det?
Svar på tråden Trosskydd i tyg