• Anonym (Ellis)

Trosskydd i tyg

Jag har en hel del flytningar och dessutom vääldigt oregelbunden mens vilket innebär att trosskydd ibland är ett måste (tror ofta att nu kommer mensen, och om jag ska vara borta en hel dag har jag inte möjlighet att byta trosor etc så då krävs ju ngt skydd).

Jag har börjat fundera över om det är bättre att använda trosskydd i tyg, borde ju i princip bli mer som en extra trosa då? Har läst om tygbindor vid mens, men fungerar det även vid flytningar? skulle bli enormt tacksam för några kloka tankar :)

• Svar på tråden Trosskydd i tyg
  • Ragnar
    Anonym (Tyg?) skrev 2018-02-10 16:13:06 följande:
    Var köper du de?

Nån affär?

På internet?

Vilken sida i så fall?

Vilket märke är det?
    Det var på internet. Kommer inte ihåg exakt var eftersom det var 10 år sedan och de har hållt sedan dess. Har börjat bli lite slitna men uppfyller fortfarande sin funktion. De som hållt bäst är från Imse Vimse. Vet att jag beställde både från Sverige och England och det var internetbutiker som även säljer tygblöjor. Hittade dem när jag letade tygblöjor när barnen var bebisar.
  • Anonym (Tyg?)
    Ragnar skrev 2018-02-10 16:40:56 följande:

Det var på internet. Kommer inte ihåg exakt var eftersom det var 10 år sedan och de har hållt sedan dess. Har börjat bli lite slitna men uppfyller fortfarande sin funktion. De som hållt bäst är från Imse Vimse. Vet att jag beställde både från Sverige och England och det var internetbutiker som även säljer tygblöjor. Hittade dem när jag letade tygblöjor när barnen var bebisar.

Tygblöjor till barn undtar jag över.

Vad gör man med bajset? Slänger in hela blöjan med bajs och allt i tvättmaskinen? Eller sköljer du först av bajset i vasken i badrummet?
  • Gylfkungen
    Tow2Mater skrev 2018-02-10 15:25:21 följande:

Menar du att du ska stoppa använda stinkande tygtrosskydd i handväskan for att ta hem dem och tvätta dem...? eller letar du efter engångsskydd i tygmaterial?

Om trosskydden av tyg stinker har man förmodligen bakteriell vaginos.

Fördelen med skydd av tyg är att det inte luktar som de av plast. När jag anväde tygbindor (innan menskoppen gjorde storstilad entré) och någon gång fick ta engångs tyckte jag att det var lite läbbigt just på grund av lukten.
  • Gylfkungen
    Anonym (Tyg?) skrev 2018-02-10 16:51:32 följande:

Vad gör man med bajset? Slänger in hela blöjan med bajs och allt i tvättmaskinen? Eller sköljer du först av bajset i vasken i badrummet?

Vi tippade ner bajset i toan. Det finns rispappersark man kan lägga i blöjan som ska göra det lättare. Vi använde dock aldrig dem så jag vet inte hur bra det funkar.

Små lösa mjölkbajsar sköljde vi av.
  • Anonym (Absolut)
    Tow2Mater skrev 2018-02-10 15:25:21 följande:

Menar du att du ska stoppa använda stinkande tygtrosskydd i handväskan for att ta hem dem och tvätta dem...? eller letar du efter engångsskydd i tygmaterial?

Gylfkungen skrev 2018-02-10 17:00:18 följande:

Fördelen med skydd av tyg är att det inte luktar som de av plast. När jag anväde tygbindor (innan menskoppen gjorde storstilad entré) och någon gång fick ta engångs tyckte jag att det var lite läbbigt just på grund av lukten.
    Exakt. Tygbindor som stinker = sjukdom i underlivet. Ett friskt underliv luktar inte illa, speciellt inte i en tygbinda. Vanliga plastbindor kan dock stinka.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Tyg?) skrev 2018-02-10 16:51:32 följande:

Mjölkbajs är vattenlösligt, så det åkte med i maskinen (satte på sköljning innan tvätt), fasta bajsklumpar dumpas i toan.
  • Tow2Mater
    Anonym (Absolut) skrev 2018-02-10 17:07:43 följande:
    Gylfkungen skrev 2018-02-10 17:00:18 följande:

Exakt. Tygbindor som stinker = sjukdom i underlivet. Ett friskt underliv luktar inte illa, speciellt inte i en tygbinda. Vanliga plastbindor kan dock stinka.

gammalt blod stinker oavsett vad du tror.
Svar på tråden Trosskydd i tyg