• Anonym (Den bittre mannen)

Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?

Ja jag har blivit bitter. Ständigt får jag avslag från tjejer på dejting - sidor, ingen som vill prata, ingen som gillar min profil, ingen som svarar (ok 1 på 20 kanske men det är ju väldigt dåligt)..De är som att det är lönlöst att vara med på dejting - sidor, och nu när jag börjar bli bitter så går det ännu sämre för det kommer smitta av sig när jag nät - dejtar.

Hur blir jag mindre bitter? Och hur kan jag få bättre lycka på nät - dejtingen?

• Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 18:24:50 följande:
    Jaha ja, det klart. Jag tänkte bara på alla mejl jag skickar som inte får svar, och då är det bara ett åt gången Glad
    Man kan ju be om mejladressen efter andra meddelandet förstås så är det gratis, ifall den andre är villig att dela med sig.
    Ja men kvinnor är försiktiga och bör så vara i dessa tider...;)
  • Anonym (Heppsson)
    uuunn skrev 2018-02-15 18:58:23 följande:

Det är är ganska OT, men jag vill ändå förklara min ståndpunkt så att du förstår varför jag tipsade om detta för att motverka bitterhet.

Jag brukade åka till Danmark. Det är inget fattigt land. Tjejerna som jobbar på kliniken jag brukade gå till var alltid danska, oftast studenter men även äldre kvinnor med vanliga jobb tex sjuksköterskor, som extrknäckte med detta en dag i veckan. De var inte tvingade till det utan gjorde det för att tjäna extra pengar (i likhet med de allre flesta människor som jag ett extrajobb). De hade rätt att säga nej kunder. De var inte anställda av bordellen utan hyrde ett rum där ett pass i veckan, sen fick de själva välja vika de ville ta emot eller ej. Vissa kvinnor som tex var i 40-års åldern sa nej till unga killar om de själva hade söner i motsvarande ålder. Vissa kvinnor ville inte träffa utomnordiska män och de flesta skrev tydligt i sina profiler att de inte tog emot män med dålig hygien. Bokningsdamen släppte naturligtvis inte in påverkade och eftersom de alltid var två tjejer samtidigt och en bokningsdam på plats var det aldrig något våld (jag brukade prata med dem om sådana saker efter sexet innan jag gick). Tjejerna satte gränserna för vad de ville göra och inte, tex ville vissa inte kyssas eller bli kyssta i ansiktet och det var bara att respektera.

Vad jag ville säga med detta är att det funkade fint för mig att sköta sexbiten på detta vis istället för att ragga på nätet, så att jag inte kände mig deperat eller bitter över att inte få ligga.

Ett annat tips är att strunta i dejtingsidor och testa en dejtingapp istället som kräver ömsesidigt gillande innan man kan komunicera, tex Tinder. Då slipper man bränna krut och skriva oändligt antal brev till sådana som ändå inte är intresserade.

De får dig att TRO att de är studenter och sjuksköterskor som tjänar lite extra genom att sälja sig då och då. Sanningen är att de haft sex med flera män precis innan de haft sex med dig, men det är inte lika säljande. Känns ofräscht och dövar inte heller torskens eventuella samvete. Att onanera med kropparna på kvinnor som definitivt inte vill ha sex med en är ingen lösning.

På grund av otryggheten som är förknippad med nätdejting och risken för våldtäkt föredrar kvinnor andra sätt att träffas. Jag gjorde samma misstag fast tvärtom när jag var i TS sits. Gick på olika kurser och började sjunga i kör i hopp om att hitta en trevlig singelkille, men på dessa ställen är killar i kraftig minoritet.
  • uuunn
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-02-15 21:02:28 följande:
    De får dig att TRO att de är studenter och sjuksköterskor som tjänar lite extra genom att sälja sig då och då. Sanningen är att de haft sex med flera män precis innan de haft sex med dig, men det är inte lika säljande. Känns ofräscht och dövar inte heller torskens eventuella samvete. Att onanera med kropparna på kvinnor som definitivt inte vill ha sex med en är ingen lösning.

På grund av otryggheten som är förknippad med nätdejting och risken för våldtäkt föredrar kvinnor andra sätt att träffas. Jag gjorde samma misstag fast tvärtom när jag var i TS sits. Gick på olika kurser och började sjunga i kör i hopp om att hitta en trevlig singelkille, men på dessa ställen är killar i kraftig minoritet.
    ?
    Det ena motsäger väl inte det andra?
    Den dagen de jobbar träffar de naturligtvis flera män om dagen.
    Går du in på klinikens hemsida kan du se veckoschemat över vilka som jobbar och då ser du också om du vill hur ofta/sällan de jobbar.
    När jag var aktiv hade jag några favoriter som jag försökte träffa när jag skulle åka på besök och de hade ett pass var i veckan
  • Anonym (Blomma)

TS var hon då så värst intressant om hon:

1. Ignorerade dig

2. Behandlar dig som en butler / springpojke

3. Är en kvinna som kom dit för att dricka och flirta

4. Vill ha en man som är motsatsen till dig.

Du kanske skulle letat vidare efter någon som är som dig, lite liberalist i sättet, behöver inte supa, eller överrösta eller tävla mot andra, en lugn tjej med glimten i ögat, som får dig lagom bekväm och pirrig samtidigt som fokuserar på dig som vill gå ut en promenad med dig som uppskattar dig som du uppskattar henne.

Du kanske skulle prova prata med fler kvinnor än de du bestämmer är de snygga för att prioritera hur hon är som person.

Du är en gullig snäll kille mer än en snygg dominant kille

Då ska du inte söka snygga dominanta tjejer , du ska fokusera på söta gulliga snälla tjejer så de matchar dig.

Värdera utseendet lite lugnare. Så ser du fler öppningar.

Anonym (Heppsson) skrev 2018-02-15 21:02:28 följande:

Nu blev jag nyfiken vad för kurser du gick som har många tjejer??

Jag gick i kör ett halvår, massvis med tjejer, men jag tyckte tyvärr det var för tråkigt att sjunga så jag hoppade av.
    Anonym (Blomma) skrev 2018-02-15 21:20:04 följande:

TS var hon då så värst intressant om hon:

1. Ignorerade dig

2. Behandlar dig som en butler / springpojke

3. Är en kvinna som kom dit för att dricka och flirta

4. Vill ha en man som är motsatsen till dig.

Du kanske skulle letat vidare efter någon som är som dig, lite liberalist i sättet, behöver inte supa, eller överrösta eller tävla mot andra, en lugn tjej med glimten i ögat, som får dig lagom bekväm och pirrig samtidigt som fokuserar på dig som vill gå ut en promenad med dig som uppskattar dig som du uppskattar henne.

Du kanske skulle prova prata med fler kvinnor än de du bestämmer är de snygga för att prioritera hur hon är som person.

Du är en gullig snäll kille mer än en snygg dominant kille

Då ska du inte söka snygga dominanta tjejer , du ska fokusera på söta gulliga snälla tjejer så de matchar dig.

Värdera utseendet lite lugnare. Så ser du fler öppningar.

Nej det var hon inte faktiskt, men det var hon som öppnade upp sig för mig och verkade intresserad och charmig var hon verkligen. Ja då är det lätt att hänga med i allt... Man blir trollbunden för stunden liksom.

Ja jag vill träffa en som är mer lik mig, men var finns dessa? Jag har inte hittat några ännu, men får leta vidare. Kanske hon dyker upp när jag minst anar det. Så är det ju ibland.
    uuunn skrev 2018-02-15 21:17:31 följande:
    ?
    Det ena motsäger väl inte det andra?
    Den dagen de jobbar träffar de naturligtvis flera män om dagen.
    Går du in på klinikens hemsida kan du se veckoschemat över vilka som jobbar och då ser du också om du vill hur ofta/sällan de jobbar.
    När jag var aktiv hade jag några favoriter som jag försökte träffa när jag skulle åka på besök och de hade ett pass var i veckan
    Om kvinnorna som jobbar som detta själva säger att de älskar sitt jobb och inte far illa på nåt sätt så har jag inget att säga emot om det. Men annars så tycker jag hela den industrin är osmaklig. Alla behöver inte ha sex, den som inte träffar en partner som den kan ha sex med får väl hålla sig till onani. Eller skaffa sig en hobby som upptar hela ens tid.

Det är väl viktigare att tänka att man vill träffa någon man vill leva med så man slipper känna ensamhet. Så tycker jag.
    Anonym (snygg hane) skrev 2018-02-15 19:07:21 följande:
    Ja men kvinnor är försiktiga och bör så vara i dessa tider...;)
    Det går att skaffa krypterade mejladresser så är riktigt säker.
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 22:36:19 följande:
    Om kvinnorna som jobbar som detta själva säger att de älskar sitt jobb och inte far illa på nåt sätt så har jag inget att säga emot om det. Men annars så tycker jag hela den industrin är osmaklig. Alla behöver inte ha sex, den som inte träffar en partner som den kan ha sex med får väl hålla sig till onani. Eller skaffa sig en hobby som upptar hela ens tid.

Det är väl viktigare att tänka att man vill träffa någon man vill leva med så man slipper känna ensamhet. Så tycker jag.
    VÄL UTTRYCKT!
Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?