• Anonym (Den bittre mannen)

Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?

Ja jag har blivit bitter. Ständigt får jag avslag från tjejer på dejting - sidor, ingen som vill prata, ingen som gillar min profil, ingen som svarar (ok 1 på 20 kanske men det är ju väldigt dåligt)..De är som att det är lönlöst att vara med på dejting - sidor, och nu när jag börjar bli bitter så går det ännu sämre för det kommer smitta av sig när jag nät - dejtar.

Hur blir jag mindre bitter? Och hur kan jag få bättre lycka på nät - dejtingen?

• Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?
  • Pumakvinna
    Dr Nail skrev 2018-02-21 00:53:01 följande:
    Jag kan iaf garantera att det finns väldigt många sexarbetare i Sverige som vill och kämpar för att sexköp ska legaliseras.
    Och varför tror du det kan vara? Kan det ha något med att slippa vara olaglig, rädslan för att bli mördad och våldtagen varje natt utan att ha lagen på sin sida och kanske för att få pension och sjukpenningsrättigheter på sin inkomst och inte räknas som samhället bottenskum medan man försöker överleva i misären?

Människors ignorans och bortförträngningsförmåga när det handlar om saker de försvarar pga egenintresse är pinsamt och rena vansinnet.
  • Anonym (Heppsson)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-20 18:49:25 följande:
    Roligt att höra, och det var ju ingen dum idé! En liten bild går nog bra Flört

Så vad tycker ni om min klädstil? Jag har inte så jättebra koll på mode så det här är nog inte det mest moderna just nu, men jag försöker så det passar nåt sånär bra.
    Jag tycker att du ser väldigt trevlig ut! Men jag är ju tyvärr upptagen. Om jag varit singel hade jag inte haft något emot att dejta dig!
  • Anonym (Heppsson)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-20 21:08:05 följande:
    Tack! Det var ju tur att jag inte såg ut som en styckmördare Skrattande

Skönt att höra att du inte har problem med klädstilen, det kanske är olika från person till person hur stor vikt man lägger på det. Jag kanske ska träffa nån som inte lägger jättestor vikt vid kläder och mode.

Ja det är möjligt, jag är ju inte nån som gillar att stå i centrum och höras. Jag är social i mindre grupper men inte nån som tar ledarkommando i en stor grupp (såvida inte ledaren visar sig vara en stor skitstövel, då måste ju nåt göras). Jag är ju ganska introvert av mig också med att jag gillar att ha mycket egentid, så det kanske avspeglar sig i fotona. Men på sätt och vis är väl det bra då den jag träffar måste delvis acceptera det.

Men ja, förstafotot ska jag se om jag kan sticka ut lite mera. Vad för utomhusaction, har du några tips?
    Det är inte lätt med relationer när man är åt det introverta hållet. Det är jag också. Min man är lite mer extrovert. Ofta matchar man ganska bra så, dvs den introverte kan "lugna ner" den extroverte och den extroverte kan "få igång" den introverte.

Gillar du tjejer som gillar att måla också? I så fall kunde en målarkurs eller liknande vara något. Jag träffade faktiskt min man via ett forum (inte FL dock) för ett gemensamt intresse. Vi började skriva mer och mer till varandra och bestämde oss till slut för att det var lika bra att prata i telefon och sen träffades vi
  • Anonym (Heppsson)
    Dr Nail skrev 2018-02-21 00:53:01 följande:
    Låt oss börja med att det finns minst lika många män som säljer sexuella tjänster, som det finns kvinnor som gör det. Minst lika många. Varför glömmer du dem? Sen, hur är det möjligt att du är så insatt i vad folk VERKLIGEN VILL, som du uttrycker det? Jag kan iaf garantera att det finns väldigt många sexarbetare i Sverige som vill och kämpar för att sexköp ska legaliseras.

Du gör det klassiska misstaget att blanda ihop trafficking och sexarbete, men varför gör du inte det när det kommer till ex. byggbranschen?

Kan du svara på det?

OT börjar detta bli.
    Det finns inte så många män som säljer sex till kvinnor nej. De män som säljer sex till män använder knappast sitt könsorgan särskilt mycket, dvs de blir penetrerade och penetrerar inte kunden.

Att en liten klick verkligen vill sälja sig är inget argument som håller. Den absolut största majoriteten vill det inte och du kan omöjligt veta om den tjej du onanerar med verkligen vill. Omöjligen! Du har garanterat till största delen onanerat med kvinnor som mått dåligt av det.
  • Anonym (Heppsson)
    Dr Nail skrev 2018-02-21 00:55:15 följande:
    En fri människa skapar sina egna rättigheter.
    Så du menar att du är fri och därför har du bestämt att du har rätt till sex på andra människors bekostnad. Vilken rutten själ du har!
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-20 20:56:59 följande:
    Jag målar tavlor, så kanske en bild på när jag är ute i naturen och målar och funderar på ett motiv??
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-20 21:08:05 följande:
    Men ja, förstafotot ska jag se om jag kan sticka ut lite mera. Vad för utomhusaction, har du några tips?

Precis det. Glad Med action menar jag inte nödvändigtvis bergsklättring, utan bara en skapligt naturlig bild utomhus, så naturligtvis ska du fixa en målarbild. Dels blir det ofta mer smickrande ljus, och dels signalerar utomhusbilder något annat än inomhusbilder. Och får du dessutom in ett personligt intresse - desto bättre!

Generellt ger "äkta" foton tagna av kompisar bättre vibbar än selfies, så försök gärna ta hjälp av någon. Det är heller inte fel att flika in någon bild från ett socialt sammanhang. Många kvinnor undrar både medvetet och omedvetet om killen är normal, om han har kompisar, om han funkar i en grupp... 

Har man bara en lång rad med solobilder, ger det lätt ett ganska asocialt intryck. 

Och gällande kläderna duger de vardagsmässigt åt många kvinnor. Även om många tjejer (däribland jag själv, hehe) i hemlighet drömmer om att mannen skulle hotta upp sig lite grann i klädstilen... Åtminstone ibland! Glad 

Men just för att tränga igenom bruset på en dejtingsida behöver du tänka till. Googla fram lite före-och-efter-foton från proffs som jobbar med att fixa till dejtingprofiler. Då ser du principen. Att bara byta perspektiv, avstånd och bakgrund kan göra jätteskillnad.
  • Dr Nail
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-02-21 07:25:41 följande:

Det finns inte så många män som säljer sex till kvinnor nej. De män som säljer sex till män använder knappast sitt könsorgan särskilt mycket, dvs de blir penetrerade och penetrerar inte kunden.

Att en liten klick verkligen vill sälja sig är inget argument som håller. Den absolut största majoriteten vill det inte och du kan omöjligt veta om den tjej du onanerar med verkligen vill. Omöjligen! Du har garanterat till största delen onanerat med kvinnor som mått dåligt av det.

Det där med män och deras könsorgan var ett mycket förvirrat argument som jag inte ens vågar röra. Jag säger bara igen: det finns minst lika många män som säljer sexuella tjänster.

Du skulle kunna läsa på om prostitution istället för att helt styras av känslor. Det finns ett utbildningscenter i Amsterdam som heter Prostitution Information Center, och som existerar just på grund av att det finns så mycket missförstånd och känslor kring yrket. Verksamheten startades av en före detta sexarbetare, och där kan du lära dig att de flesta i branschen gör det frivilligt, och ser det som ett jobb.

Men du vet, naturligtvis, vad alla vill/inte vill "egentligen". Säg; om jag säger att den absolut största majoriteten av vårdjobbare vill egentligen ha ett annat jobb, har jag rätt då?
  • Dr Nail
    Pumakvinna skrev 2018-02-21 01:09:56 följande:

Och varför tror du det kan vara? Kan det ha något med att slippa vara olaglig, rädslan för att bli mördad och våldtagen varje natt utan att ha lagen på sin sida och kanske för att få pension och sjukpenningsrättigheter på sin inkomst och inte räknas som samhället bottenskum medan man försöker överleva i misären?

Människors ignorans och bortförträngningsförmåga när det handlar om saker de försvarar pga egenintresse är pinsamt och rena vansinnet.

Jag skulle kunna påpeka att sexarbetare i Sverige är INTE olagliga, men det vet du redan. Lagen sätter käppar i hjulen på dem som vill utöva sitt yrke, jag skulle kunna exemplifiera hur, men det vore för OT (av respekt för TS, som tyvärr kommer att förbli oskuld med alla era tips).
  • Dr Nail
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-02-21 07:26:42 följande:

Så du menar att du är fri och därför har du bestämt att du har rätt till sex på andra människors bekostnad. Vilken rutten själ du har!

Har du köpt tjänster? Renoverat huset nån gång? Rutten är du!

:D
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2018-02-21 09:28:29 följande:
    Det där med män och deras könsorgan var ett mycket förvirrat argument som jag inte ens vågar röra. Jag säger bara igen: det finns minst lika många män som säljer sexuella tjänster.

Du skulle kunna läsa på om prostitution istället för att helt styras av känslor. Det finns ett utbildningscenter i Amsterdam som heter Prostitution Information Center, och som existerar just på grund av att det finns så mycket missförstånd och känslor kring yrket. Verksamheten startades av en före detta sexarbetare, och där kan du lära dig att de flesta i branschen gör det frivilligt, och ser det som ett jobb.

Men du vet, naturligtvis, vad alla vill/inte vill "egentligen". Säg; om jag säger att den absolut största majoriteten av vårdjobbare vill egentligen ha ett annat jobb, har jag rätt då?
    Du kan inte jämföra med andra länder som Holland. I Tyskland finns det också fler manliga "eskorter" än här i Sverige. De har en annan kultur när det gäller sånt och många kvinnor gillar inte tanken att gå på nån bar och ragga upp en ONS. De betalar hellre för det. Men det gör inte svenska kvinnor.
Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?