Inlägg från: Anonym (Blääää) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blääää)

    Klä sig illa och vara ovårdad för att slippa vara ett objekt?

    Om man är det minsta fräsch, välklädd (inte alls utmanande klädd) och välvårdad så är man måltavla för mäns äckliga blickar, tankar och kommentarer. Ska man behöva klä sig i en för stor skoteroverall och aldrig tvätta håret eller använda smink för att förhoppningsvis slippa vara något jävla objekt för män? Finns det kvinnor som faktiskt tänker på det och gör sig oattraktiva eller åtminstone inte gör sig så snygg som möjligt för att slippa känna sig utsatta?

  • Svar på tråden Klä sig illa och vara ovårdad för att slippa vara ett objekt?
  • Anonym (Blääää)
    Anonym (HAR GJORT) skrev 2018-02-14 22:54:31 följande:
    Jag har gjort detta eftersom jag hade en stalker och trodde hans förälskelse då skulle försvinna.
    Det var verkningslöst.

    Jag trivdes inte eftersom jag gillar att klä upp mig och sminka mig. Sen om nån glor skiter jag i eftersom jag inte hela tiden letar efter s
    Folk som kanske tittar på mig. Det finns mer intressanta saker att ockupera hjärnan med
    Usch! Värsta mardrömmen ju att ha en stalker! Var det någon du kände eller en främling? Tänker du aldrig nu att någon random man kanske försöker luska reda på vem du är eller börja stalka dig för att han finner dig attraktiv och att du skulle slippa det om du inte var fint klädd och uppiffad?
  • Anonym (Blääää)
    Anonym (HAR GJORT) skrev 2018-02-15 01:02:34 följande:
    Han förföljde mig i två år.

    Det började som en okänd man alltså inte någon jag kände innan som tex en pojkvän.

    Efter det är jag fortfarande orolig när jag åker tåg.
    Trots att jag intalar mig att ingen på tåget bryr sig om mig och stalking förhoppningsvis är ovanligt har rädslan fastnat och jag tittar mig numera omkring.
    Om jag ser samma person tre dagar i rad blir jag rädd för det var så det började med min stalker.
    Fy vilken mardröm för dig! Tog han reda på vem du är och var du bor? Vet du hur han lyckades med det isf? Hotade han dig? Du måste inte svara om du inte vill.

    Det är just det där jag menar som du sa att man intalar sig själv att ingen bryr sig om en men ibland gör ju faktiskt någon det och vem vet vilken galning man får på halsen då? Därav tanken om man kanske minimerar risken för att någon ska fatta intresse för en om man ser väldigt alldaglig och halvful ut.
    Anonym (undviker) skrev 2018-02-15 05:15:50 följande:
    Jag har offentligt aldrig åtsittande kläder, har byxor året runt, kör klassisk stil. Aldrig något urringat, sexigt eller högklackat, men sminkar mig. Slutade med kjol och klänning när antalet som stirrade i det offentliga bara ökade. Saknar lite att inte ha på mig allt jag tycker är snyggt hur som helst, men har det i privata sammanhang.

    Ökad ålder hjälper annars även det. Färja håret grått och måla dit lite rynkor kanske smile5.gif
    Menar du en dag på stan, på bio, på jobbet och sånt? Det är verkligen sant att män stirrar mer om man har kjol och klänning på sig även om det varken är kort eller tajt. Men tajta jeans verkar dom också stirra på. Det är helt sjukt ju att man ska behöva tänka på att klä sig mindre attraktivt och tona ner sig själv för att försöka öka sin personliga säkerhet.



  • Anonym (Blääää)

    Jag orkar inte ens försöka diskutera med er som snackar om val och att det är värre att aldrig få blickar yadayada. Det är inte det saken gäller. Som en hel del som har svarat i tråden vittnar om så är det inte kul att om man har den minsta lilla urringade tröjan på sig att bli stirrad på eller få ovälkomna förslag av någon vare sig det är en främling eller någon man känner. Det är inte trevligt eller roligt att veta att man är objekt för någons fantasi. Sen att kvinnor dessutom är fysiskt svagare gör ju att man känner sig väldigt utsatt så gott som alltid för man vet ju inte vem som är snäll och harmlös och vem som blir en crazy stalker eller våldtäktsman.

    Jag håller inte med om att man blir osynlig när man blir äldre, någon pratade tom om redan vid 35 år, då många av mina väninnor som är över 50 år fortfarande blir flörtade med hejvilt och alla har "bra" kroppar och klär sig ungdomligt. Man blir inte farmor 2.0 bara för att man är medelålders idag. Skrattande

  • Anonym (Blääää)
    Anonym (HAR GJORT) skrev 2018-02-16 11:05:39 följande:
    Han vet ungefär var jag bor. Jag brukade se honom genom fönstret när han gick runt och letade efter mig.

    Var gång jag hoppade av tåget gick jag omvägar eller ringde någon samtidigt för jag var så livrädd att han skulle hitta min trappuppgång.
    När vi väntade på tåget hem försökte jag gömma mig på tågstationen, då blev han orolig och sprang runt och letade efter mig.
    Jag försökte göra mig liten på tågen om jag trodde att han inte sett mig men han gick igenom HELA tåget tills han hittade mig!
    Jag åker tåg sena kvällar och då finns inte så mycket folk och inte någon annan kollektivtrafik att välja mellan.
    Jag sa till mina vänner att inte säga mitt namn högt om de ser mig nånstans så som ropar HEJ *** !
    Han gjorde närmanden men inget jag vill skriva här
    Man blir ju kallsvettig av att bara läsa det du skriver. Vad vidrigt det måste ha varit för dig.


  • Anonym (Blääää)
    Anonym (hyfsad i malmö) skrev 2018-02-16 17:28:57 följande:
    Alltså jag ser rätt bra ut (om jag går säga det själv) men jag känner verkligen inte igen mig i det ni beskriver här. Nu är jag visserligen småbarnsmamma så jag springer inte ute på krogen eller är ute sent på kvällen längre, men jag är ofta ute i kollektivtrafiken och jag studerar på högskola. Tidigare har jag jobbat i butik i många år och åkt hem sena kvällar. Så jag träffar och har träffat mycket folk i mitt liv. Jag kan räkna på en hand de gånger män varit obehagliga mot mig.

    Visst ser jag uppskattande blickar då och då, några gånget i veckan kanske, men då är det oftast av män i min egen ålder och på ett trevligt vis.

    Jag undrar hur det kommer sig att vi kan ha så olika erfarenheter.
    Jättebra för dig men hur klär du dig, sminkar du dig och hur attraktiv gör du dig själv en normal dag? Är du mörkhårig undrar jag då blonda verkar vara mer utsatta om man får tro undersökningar och mörkhåriga själva?


  • Anonym (Blääää)
    Anonym (mynonA) skrev 2018-02-16 19:14:12 följande:
    Vilka undersökningar? Länka gärna, annars utgår jag ifrån att det är rent ljug från din sida.
    Googla själv. Jag är inte din personliga assistent.
  • Anonym (Blääää)
    Anonym (mynonA) skrev 2018-02-16 19:35:58 följande:
    Du hävdar någonting, då ligger bevisbördan på dig! Google visar att inga sådana undersökningar finns. Alltså ljög du med andra ord?
    Bevisbördan? Jag visste inte att det här var en rättegång? Ta reda på vad jag säger själv eller tro att jag ljuger. Mig kvittar det!
Svar på tråden Klä sig illa och vara ovårdad för att slippa vara ett objekt?