Syskonförsök via IVF våren 2018
Blev ett svagt, svagt streck idag på RD8. Är glad men återhållsam, vågar inte hoppas eftersom jag plussat tidigt flera gånger för att börja blöda några dagar efter BIM...
Blev ett svagt, svagt streck idag på RD8. Är glad men återhållsam, vågar inte hoppas eftersom jag plussat tidigt flera gånger för att börja blöda några dagar efter BIM...
Hoppar in här!
Följt er alla under våren och hejjat på er i det tysta ????
Vi har ett barn (ivf) och försökt med ivf i snart 2 år för att få ett syskon. Fick ett tidigt missfall i början av året. Har nyligen gjort äp där bara ett överlevde men endast 4 celligt dag 3. Vi satte in det ändå och höll alla våra tummar. Ganska direkt kände jag mig påverkad, var trött och väldigt ömma bröst. Testade igår rd7 men var negativt. Idag kom mensvärken och all svullnad och ömhet försvann helt på en timme.
Vart är rättvisan?!
Äter ni några extra vitaminer eller tar till andra hjälpmedel som zonterapi eller akupunktur? Idag är en liten deppig dag när man bara känner att precis alla runt omkring en har fått syskon till sina barn... Blir så påtagligt och ledsamt att vissa saker i livet inte blir som man tänkt sig... Hatar känslan av att känna mig maktlös!
Idag är testet helt blankt :( Hur går det för er andra som ruvar?
Idag plussade vi på Ruvardag 8!! Svag linje på vanligt test så vi kompletterade med ett digitalt som var positivt. Vi är superglada, men inte alls lika lätta till sinnet som med första. Jag visste såklart att missfall existerade då med, men det tog inte över glädjen.
Nu tar vi ett steg i taget och hoppas på att vi ror i hamn med detta tills testdagen till att börja med.
Hur går det för er andra?
UL idag och allt såg bara fint ut. Hon tittade väldigt noga på allt. Såååå lättad! Nu ska jag försöka vara glad och njuta av graviditeten. Har en oerhört stolt storebror här hemma som växte flera decimeter när han fick veta <3
Hoppas alla har det bra i värmen!
Jag har inte haft någon blödning än så längre och väntar på vul som är om drygt en vecka då jag förhoppningsvis är gravid i vecka 10+0.
Hej tjejer! Har lite panik just nu, ska ta ägglossningsspruta Ovitrelle men dosen injecerades inte! Det finns ju bara en nål också! Hur ska jag göra nu?
Jag fick konstaterat missfall eller utomkveds idag. Läkarna kan inte säga säkert. Tog ett test i fredags då jag hade haft blödningar sedan mensen och även börjat känna illamående och ömma bröst. Testet var positivt så åkte till gynakuten eftersom jag förstod att det inte stod rätt till. Det syntes ingen graviditet i livmodern men vätska i buken (vilket kan tyda på x). Hade inte ens varit medveten om att jag blev gravid efter senaste försöket pga mens och negativa testet (hade ett svagt plus på RD8 men sen negativt). Tyvärr lät jag bli att testa på testdag (på ÄL +18) pga mensen och det kommer jag inte göra nästa gång. Hursomhelst var jag tillbaka på gyn idag och HCG har halverats från i fredags vilket betyder att kroppen tar hand om det på egen hand och vi slipper operation eller cellgifter. Hade ställt in mig på FET i augusti men nu kommer det dröja längre eftersom jag behöver få en till mens innan dess.
Jag tror inte man förstår stressen, sorgen och ängslan man har när man kanske inte blir gravid snabbt som många andra om man inte varit med om det själv. Hellre börja i tid än att börja stressa igen och må dålig.. Hur länge försökte ni med IVF? Vet ni varför ni har svårt att bli gravida? Vi fick våran dotter efter 18 månaders försök naturligt.. sen har vi försökt nu naturligt ett år med syskon utan resultat. Påbörjade IVF behandling för 2 veckor sedan, äggplock idag fick ut 7 ägg... Kändes sådär då jag hade så många fina blåsor och läkarna trodde på runt 10 ägg... Så nu är det bara att hålla tummarna!
Tack så mycket!
Är glad med måtta då jag fortfarande är sjukt rädd för missfall/ma. Nu vågar jag iaf ringa barnmorskan å skriva in mig.