• Vinter16

Hur lång tid tog det för er att bli gravid?

Jag har precis påbörjat bebisverkastan och vill såklart gärna bli gravid så snart som möjligt. Alla jag känner som nyligen fått barn blev gravida på första eller andra försöket. De jag vet som inte blivit gravida snabbt har haft problem och behövt söka hjälp. Hur var det för er?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravid?
  • Tremblement de Terre

Första barnet på första försöket, andra barnet åtta månader.

• Tremblement de Terre

Vill tillägga att jag inte hade några problem, det tog bara lite längre tid andra gången. Har också råkat bli gravid en gång efter det.

• Anonym (Ida)
    Vinter16 skrev 2018-02-24 22:34:14 följande:

Jag har precis påbörjat bebisverkastan och vill såklart gärna bli gravid så snart som möjligt. Alla jag känner som nyligen fått barn blev gravida på första eller andra försöket. De jag vet som inte blivit gravida snabbt har haft problem och behövt söka hjälp. Hur var det för er?

Jag blir gravid på varje försök men det slutade alltid i missfall.

Sen fick vi en utredning och så fick jag medicin för sköldkörteln.

12 år
  • Anonym (Bom chakkalack)

Första ligget på förata försöket.

Har även varit gravid av misstag en gång tidigare, med samma man.

Då var det 1a gången vi hamnade i säng...

Superfertila/supersperma/superkombo eller vad man ska kalla det. Har tidigare varit grymt nojig med skydd under vårat förhållande då jag hört att sambon "råkat" göra gamla ex gravida innan jag träffade honom...

• Erla

1,5 år. Typ 15:e försöket eller något sånt, orkade tillslut inte räkna längre. Slutade dock i försenat missfall. Vi fick aldrig hjälp trots ytterligare ett missfall och ytterligare ett år av försök innan vi slutligen fick en frisk graviditet.

• Anonym (Mimi)

1: första försöket

2: andra försöket

3: andra försöket

4: helt oplanerat

5: första försöket

6: första försöket

7: åttonde försöket

8: andra försöket

Nu försöker vi igen, och är nu på försök nr fem.

Har tre barn; nr 1 blev missfall, nr 4 abort, 5, 6 och 7 missfall.

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravid?