Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

smurfen 11 skrev 2018-06-05 11:04:29 följande:

Ok, tack för förklaringen:)

Fantastiskt att det går att göra även om man inte har egen produktion. 

Väntar på min mens som skulle kommit igår. Men sist när jag gjorde ivf så använde jag Synarela också för nedreglering och då blev den några dagar för sen, antar det är så nu med. Tagit Synarela sen dag 21 nu.

Smurfen går du hos Avaclinic? Nedreglerar de med Synarela nässprey?

Det har jag inte hört om någon som gjort tidigare. Jag och alla andra jag hört om som går hos AvaClinic brukar endast få 1 spruta Procren som nedreglering och sen väntar man på nästa blödning och då börjar med östrogentabletter.
  • UndrandeSökare
    Sara761 skrev 2018-06-06 00:12:15 följande:

Vi har varit i Riga. På Ava

Har 9 insättningar gjorda innan detta

( började i Åbo och fortsatte senare i Riga)

helt galet hur svårt det är ( för oss iaf )

Hoppas ni lyckas nu!

Vilken terror detta är.. vill inte ge upp men det är tungt.

Jag beklagar att det blev minus på stickan. Tänker du vänta och testa igen på klinikens testdag?

Innan du gör fler insättningar nu, så skulle jag föreslå att varför inte göra ivfSerums Mensblodtest? Om man har någon infektion så kan det störa när embryot försöker fästa och då blir det minus eller missfall.

Beroende på vilken infektion som hittas så kan man behöva upp till 25dagars kur med antibiotika. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt !

IvfSerum är också mycket duktiga på hysto med inplantationssnitt, då blir man sövd och de går in med en kamera i livmodern och kollar hur där ser ut, samt tar bort ev. död vävnad och annat som kan störa. De gör också inplantationssnitt så att nästa embryo lättare får bra fäste. Det är många av dem i Atentråden som lyckats tack vare Mensblodtest och hysto.

Du kan gå till Atentråden och prata med finee, Tumvante eller Zwillinge, de har alla lyckats bli gravida nu tack vare att de gjorde Mensblodtestet, infektioner hittades hos alla tre och de fick antibiotikabehandling och nu är de alla 3 gravida efter många tidigare misslyckanden. finee väntar sitt första barn, en dotter, i början av juli 2018 efter IvfSerums Mensblodtest, rejäl antibiotikakur och sen hysto hos Serum.
  • UndrandeSökare
    Sriwong skrev 2018-06-07 19:11:43 följande:

Jag gjorde mitt första graviditetstest idag, 14 dagar efter första försöket, men det visade negativt. De andra äggen som de fortsatte att odla på kasserades. Så jag har två försök kvar. Blir det en hel ny äggdonator då?

Jag beklagar att du fick minus. Vilken klinik går du hos ?
    Jag och min man går hos Avaclinic i Riga, Lettland.
  • UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-06-08 06:13:04 följande:

Kanske kan någon här som har mer erfarenhet av ÄD än mig svara på den här frågan. Hur vet man att ens egen kropp får i sig tillräckligt med progesteron via Lutinus? Kan man ta blodprov under en ÄD-behandling eller tidigt i graviditet och mäta det och vad ska en bra nivå isf ligga på?

Undrar eftersom ordinationen av Lutinus varierar från person till person och klinik. Vid min förra ÄD-behandling blev jag ordinerad Lutinus 100 mg x 6 per dag, den här gången 100 mg x 3 per dag, alltså halva dosen mot förra gången. Är orolig att jag får i mig för låg dos bara för det..

Ja, du kan ta blodprov och mäta ditt progesteron och östrogen och ta blodhcgprov etc via tex Werlabs.se och Blodkollen.se . Gå in på deras sidor och titta under provtagningsorter om de har något labb i din närhet. Där ser du både adresser, öppettider etc. De flesta har dropp-in men på några adresser behöver man boka tid.

Du klickar i vilka prover du vill ta, betalar via hemsidan och tidigast nästa vardag går du till labbet du valde och tar blodprovet. Sen får du ett sms när provsvaret är färdigt. Du loggar in på hemsidan och läser ditt provsvar direkt på skärmen, det går också att skriva ut. Jättesmidigt ! Jag brukar själv ta prover via Werlabs.

Använder du rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare !
  • UndrandeSökare
    Sriwong skrev 2018-06-07 19:11:43 följande:

Jag gjorde mitt första graviditetstest idag, 14 dagar efter första försöket, men det visade negativt. De andra äggen som de fortsatte att odla på kasserades. Så jag har två försök kvar. Blir det en hel ny äggdonator då?

Troligtvis får du en ny äggdonator nästa gång. Fråga din klinik.
  • UndrandeSökare
    retrofia skrev 2018-06-10 11:33:05 följande:

Har endometrios och dåligt med äggreserver. Har gått på synalrela nässpray nu sen 11/5 och sprutor fostimon 450 sen 30/5.

Har vart på 2 st vul nu för att kolla äggblåsor men det hade inte gett så mycket effekt med behandlingen då jag bara hade 2 st mindre äggblåsor :(

Ska fortsätta med sprutor några dagar till för att sen tillbaka till RMC för ett till vul. Har det inte gett något resultat så blir det nog tal om äggdonation. Men väntelistan är ju lång tyvärr.

Hur har ni gjort? Stått i kö eller anlitat privata kliniker? 

Nån här som har samma problem med lite äggreserv?

Ja det är lång kö till ÄD i Sverige, de flesta av oss här i tråden har vänt oss till privata kliniker utomlands för de har oftast inga köer alls.

Jag och min man har vänt oss till Avaclinic i Riga, Lettland. Inga köer, man kan börja direkt och ingen sommarstängning heller. Tar endast 1timme med flyg från Arlanda, det finns båt också och kliniken ligger på promenadavstånd från båtterminalen i Riga. Det var lätt att komma i kontakt med dem också, jag bara gick in en vardag under kontorstid och började chatta med en av deras koordinatorer Veronika. Hon är snabb och svarar på alla frågor man har.
  • UndrandeSökare
    kolabönan73 skrev 2018-06-10 19:47:22 följande:

Hej alla igen!

Nu börjar det dra ihop sig! På torsdag åker jag till Vitanova i Köpenhamn för insättning. 

Undrar på vilken dag sedan man tar grav-test? Det är ju midsommar och semester som kommer nu, och det vore skönt att veta var man är i processen då. 

Något annat man ska tänka på när man ruvar...?

Lycka till med insättningen i Köpenhamn.

Testa med urintest tidigast ruvardag 10, testar man för tidigt kan det bli negativt fastän det senare visar att man är gravid, onödigt att testa för tidigt och bli ledsen.

Jag rekommenderar Clearblue digitala med veckoindikator på dem står det Gravid eller inte gravid med bokstäver, istället för de med otydliga streck som det är svårt att tyda.

Hcgblodprov är säkrare än urintest, de kan du ta hos Werlabs.se eller Blodkollen.se använder du rabattkoden"LCHF" så blir det billigare hos Werlabs.

Men om du inte har möjlighet att ta blodprov så ta ett Clearblue digitalt på cd10 eller senare.

Lycka till !
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!