Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

Flowerpower- Om du får tag på Werlabs via telefon eller mail, fråga OM de har ditt svar och att du inte fått det pgr av att ingen läkare hunnit kommentera det ännu (det händer nämligen). Isåfall kunde man förut iallafall scanna in sitt körkort/idkort och bifoga det i ett mail till Werlabs och säga att man vill få ut blodprovsresultatet INNAN läkaren kommenterat.

Jag vet inte OM Werlabs accepterar att man gör så nu längre, men fråga om det ! Isåfall är det ett sätt att få ut svaret snabbare !

• UndrandeSökare

Flowerpower -Har du lyckats få tag på Werlabs och få besked om blodet är analyserat eller borttappat?

Verkligen konstigt detta !

• UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-06-29 18:38:59 följande:

Bara för att man redan går på nålar... så orättvist! Inget än. De svarade jag tror du kommer få ditt provsvar under dagen... vilken dag då? Usch så jobbigt. Inget mer att göra än vänta

Hoppas du får svar på måndag iallafall.

Frågade du om du kunde scanna in idkortet som jag föreslog? Jag gjorde det för länge sen och fick då provsvaret direkt.
  • UndrandeSökare
    kolabönan73 skrev 2018-06-29 20:08:50 följande:

Ultraljud!
    Får man göra det på MVC? (har ju varit i Danmark p.g.a. att jag är för gammal...)
    Eller ska jag göra det privat? Har en läkare som är toppen, men det kostar 900kr för varje ultraljud, så om jag får så går jag hellre till MVC.

Vul (vaginalt ultraljud) i tidig graviditet kan du göra på Kvinnokliniken på närmaste sjukhus. Det brukar jag göra. MVC brukar inte ställa upp föränn det är dags för KUB runt v. 12.
  • UndrandeSökare

Grattis Lovsan till vul med hjärtslag !

Grattis till Flowerpower och Kolabönan som båda fått hcg över 300 !

Lovsan- Då är det dags för dig att kontakta MVC för inskrivning. Man får välja vilket MVC man vill i hela Sverige och vården där är kostnadsfri. Nästa steg är sen KUB runt v.12-13. Det är blodprov och ultraljud utanpå magen. I vissa landsting erbjuder man NIPT istället för KUB, och i andra landsting får man NIPT om svaret på KUB är 200 eller lägre. Annars kan man också göra NIPT privat och betala själv, det kostar runt 6000kr. Läs gärna mer på tex www.1177.se om KUB och NIPT. NIPT är ett blodprov som avslöjar mycket mer än KUB.

• UndrandeSökare

Myran- Har du fått reda på om du kan få göra Kub nästa vecka? Då borde de väl fått din remiss?

Förstår att det är tråkigt att vänta.

• UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-06-29 18:19:47 följande:

Flowerpower och undrande, vi satte in 2 st tredagars igår, och frös in 4 st, varav 2-3 stycken trodde läkaren hade potential till blasto om vi kommer behöva fler embryon. Så nu bara vänta och se:) känner mig helt kolugn

Har du testdag 10 juli?
  • UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-07-03 01:05:21 följande:

Kliniken har bett mig att helt sluta med alla hormoner i v 10+0, alltså tvärt på dagen. Många verkar dock trappa ner på medicinerna så jag känner mig osäker på om det verkligen är bra att sluta rakt av..

Vad har ni andra för erfarenheter kring detta? Någon som sitter på ett bra avtrappningsschema?

Vilka mediciner är det du ska sluta tvärt med enligt kliniken? Är det östrogen och progesteron endast det gäller? Eller använder du stödmediciber som Trombyl, Fragmin och Prednisolon (kortison) ?

Om du äter kortison så ska du absolut inte sluta tvärt med det utan trappa ner långsamt och sen sluta.

Många jag läst om verkar trappa ner östrogen och progesteron men inte föränn i v.14 när moderkakan tagit övet all produktion. Jag har haft 6 missfall innan v.12 och kommer själv inte trappa ner eller sluta med några mediciner innan v.14.

Sluta med allt tvärt v.10+0, låter inte som en bra plan i mina öron som kliniken föreslagit. Jag föreslår att du tar ett samtal med din klinik och ber dem om ett nedtrappningsschema.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!