Lovsan skrev 2018-07-03 01:05:21 följande:
Kliniken har bett mig att helt sluta med alla hormoner i v 10+0, alltså tvärt på dagen. Många verkar dock trappa ner på medicinerna så jag känner mig osäker på om det verkligen är bra att sluta rakt av..
Vad har ni andra för erfarenheter kring detta? Någon som sitter på ett bra avtrappningsschema?
Vilka mediciner är det du ska sluta tvärt med enligt kliniken? Är det östrogen och progesteron endast det gäller? Eller använder du stödmediciber som Trombyl, Fragmin och Prednisolon (kortison) ?
Om du äter kortison så ska du absolut inte sluta tvärt med det utan trappa ner långsamt och sen sluta.
Många jag läst om verkar trappa ner östrogen och progesteron men inte föränn i v.14 när moderkakan tagit övet all produktion. Jag har haft 6 missfall innan v.12 och kommer själv inte trappa ner eller sluta med några mediciner innan v.14.
Sluta med allt tvärt v.10+0, låter inte som en bra plan i mina öron som kliniken föreslagit. Jag föreslår att du tar ett samtal med din klinik och ber dem om ett nedtrappningsschema.