• Anonym (Avli)

Varför ska mannen ta första steget?

Spelar det nån roll vem som tar första steget, eller är det upp till mannen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ska mannen ta första steget?
  • Anonym (Gurkan)
    Anonym (dejtingkultur och könsroller) skrev 2024-06-07 18:04:51 följande:
    Nackdelen där är att hon riskerar att få nej. Och så känner hon sig inte så brudig.
    Vad innebär brudig? Det är inte ett ord jag någonsin hört. Jag är en ful kvinna, men har ändå levt i ett flertal förhållanden - aldrig någonsin har någon raggat på mig eller "tagit första steget". Det har varit ett ömsesidigt närmande genom att man blir intresserade av varandra.
  • Anonym (man)
    Anonym (Gurkan) skrev 2024-06-08 08:25:35 följande:
    Vad innebär brudig? Det är inte ett ord jag någonsin hört. Jag är en ful kvinna, men har ändå levt i ett flertal förhållanden - aldrig någonsin har någon raggat på mig eller "tagit första steget". Det har varit ett ömsesidigt närmande genom att man blir intresserade av varandra.

Brudig kan tex vara när en tjej tror sig vara drivande bara genom att vistas i samma rum som killen och på alla möjliga kreativa sätt (UTOM att gå fram och bjuda ut honom) visa att hon är intresserad så att HAN ska komma fram och bjuda ut henne.

Vi hade för övrigt inte för så länge sen en tråd här på FL med en tjej som ville ha råd för hur hon skulle få till det med en kille efter att hon enligt henne själv gjort aaaaaaallt utan framgång, bara det att den där aaaaallt tydligen inte riktigt innefattade att hon själv gick fram till honom och bjöd ut honom utan handlade mest om att hon gjort aaaaaallt för att försöka locka honom att bjuda ut henne.

Så det där med att "vara drivande" verkar ju kunna tolkas väldigt olika.
  • Anonym (dejtingkultur och könsroller)
    Anonym (man) skrev 2024-06-10 12:20:12 följande:

Brudig kan tex vara när en tjej tror sig vara drivande bara genom att vistas i samma rum som killen och på alla möjliga kreativa sätt (UTOM att gå fram och bjuda ut honom) visa att hon är intresserad så att HAN ska komma fram och bjuda ut henne.

Vi hade för övrigt inte för så länge sen en tråd här på FL med en tjej som ville ha råd för hur hon skulle få till det med en kille efter att hon enligt henne själv gjort aaaaaaallt utan framgång, bara det att den där aaaaallt tydligen inte riktigt innefattade att hon själv gick fram till honom och bjöd ut honom utan handlade mest om att hon gjort aaaaaallt för att försöka locka honom att bjuda ut henne.

Hon som sa det till mig sa att hon ville känna sig brudig, bli uppvaktad. Jag har sett kvinnor som tycker de tar första steget när de reggar sig på en dejtsida.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mini) skrev 2024-06-07 19:00:02 följande:
    Håller med. Män som tycker att kvinnor ska ragga på dom, men sedan när det är dags för föräldraledighet så är är det inte så noga med jämställdheten. 
    Nu är det ju iof inte män som springer runt och gnäller om att könsroller som med alla medel måste tas bort utan feminister. Det män gör är undrar hur det kommer sig att det bara gäller vissa könsroller och inte andra?

Vad gäller föräldraledighet så är ofta likadant där, många kvinnor tar längre föräldraledighet för att det själva vill ha det så men det verkar feminister inte gilla utan kräver att det ska vara exakt 50% lika till varje pris eftersom vi måste få bort förlegade könsroller ju, utom de könsroller som har med raggning att göra såklart, för de får ju gärna vara kvar som de är Drömmer 
  • Anonym (U)
    Anonym (man) skrev 2024-06-10 12:20:12 följande:

Tråden du refererar till var en trolltråd startad av en bitter man.
  • Anonym (man)
    Anonym (U) skrev 2024-06-10 16:29:06 följande:
    Tråden du refererar till var en trolltråd startad av en bitter man.

Har du belägg för det eller är det bara något du tror?
  • Anonym (U)
    Anonym (man) skrev 2024-06-10 12:29:49 följande:
    Nu är det ju iof inte män som springer runt och gnäller om att könsroller som med alla medel måste tas bort utan feminister. Det män gör är undrar hur det kommer sig att det bara gäller vissa könsroller och inte andra?

Vad gäller föräldraledighet så är ofta likadant där, många kvinnor tar längre föräldraledighet för att det själva vill ha det så men det verkar feminister inte gilla utan kräver att det ska vara exakt 50% lika till varje pris eftersom vi måste få bort förlegade könsroller ju, utom de könsroller som har med raggning att göra såklart, för de får ju gärna vara kvar som de är  // Drömmer 
    Du blandar ihop allt. Feminister vill generellt ha en jämställd föräldraledighet, OCH flörta på samma villkor som män. (Sen finns det också feminister som vill att mannen ska ta första steget OCH vill vara hemma mest med barnen, kallas för livmodersfeminister) 
    Förstår du?
  • Anonym (U)
    Anonym (man) skrev 2024-06-10 16:31:45 följande:

Har du belägg för det eller är det bara något du tror?
    Ja, jag har belägg för det.
  • Anonym (man)
    Anonym (dejtingkultur och könsroller) skrev 2024-06-10 12:24:29 följande:
    Hon som sa det till mig sa att hon ville känna sig brudig, bli uppvaktad. Jag har sett kvinnor som tycker de tar första steget när de reggar sig på en dejtsida.
    Japp, alla vill ju känna sig åtrådda och uppskattade men alla verkar inte riktigt vilja ta risken att bli avvisad om man inte absolut måste, det överlåter man gärna till någon annan om man kan. 

Visst finns det kvinnor som själva är drivande dock är de ju än så länge relativt få. Och ska vi vara ärliga så behöver ju de flesta kvinnor inte det för männen kommer ju till dem ändå. Hade jag varit kvinna hade jag gjort likadant jag med, orka hålla på o jaga kräsna snubbar och bli avvisad 150 ggr om man inte behöver det.

Personligen har inga problem med att det är män som förväntas vara drivande, så har det varit så länge människor knallat runt på planeten och så är det för de flesta däggdjur, inget konstigt alls. Det jag har svårt för är att springa runt och påstå sig vilja ha bort förlegade könsroller men gärna ha kvar de som gynnar en själv och sen påstå att det är jämställt och rättvist och sura när att andra inte håller med om det. För det är det är inget annat än ren hyckleri och dubbelmoral.
  • Anonym (man)
    Anonym (U) skrev 2024-06-10 16:35:36 följande:
    Ja, jag har belägg för det.
    Och de är?
Svar på tråden Varför ska mannen ta första steget?