Anonym (dejtingkultur och könsroller) skrev 2024-06-10 12:24:29 följande:
Hon som sa det till mig sa att hon ville känna sig brudig, bli uppvaktad. Jag har sett kvinnor som tycker de tar första steget när de reggar sig på en dejtsida.
Japp, alla vill ju känna sig åtrådda och uppskattade men alla verkar inte riktigt vilja ta risken att bli avvisad om man inte absolut måste, det överlåter man gärna till någon annan om man kan.
Visst finns det kvinnor som själva är drivande dock är de ju än så länge relativt få. Och ska vi vara ärliga så behöver ju de flesta kvinnor inte det för männen kommer ju till dem ändå. Hade jag varit kvinna hade jag gjort likadant jag med, orka hålla på o jaga kräsna snubbar och bli avvisad 150 ggr om man inte behöver det.
Personligen har inga problem med att det är män som förväntas vara drivande, så har det varit så länge människor knallat runt på planeten och så är det för de flesta däggdjur, inget konstigt alls. Det jag har svårt för är att springa runt och påstå sig vilja ha bort förlegade könsroller men gärna ha kvar de som gynnar en själv och sen påstå att det är jämställt och rättvist och sura när att andra inte håller med om det. För det är det är inget annat än ren hyckleri och dubbelmoral.