• Anonym (Avli)

Varför ska mannen ta första steget?

Spelar det nån roll vem som tar första steget, eller är det upp till mannen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ska mannen ta första steget?
  • Anonym (Antagligen inte)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2021-05-01 02:06:18 följande:

Det ären storskillnad på att dominera och att ta ett initiativ.

ett initiativ är att visa och att tala om vad man vill.

Och det är ingen svensk kvinna som vågar göra det.

En kvinna som inte dominerar, men tar kontrollen

är lättare att hitta i Afghanistan en i Sverige tyvärr.

Alla tänder inte på dominans

utan dem flesta män vill bara ha jämnställd sex

vilket inte svenska kvinnor förstår,

För kommer det det till sex

så skall kvinnan ha 100%

Det är väldigt storskillnad

mot ute i den stora värleden.

Ja men att kvinnorna ska ta initiativ istället för männen borde kunna anses som dåligt
  • Anonym (Antagligen inte)
    Anonym (Antagligen inte) skrev 2021-05-01 13:17:12 följande:

Ja men att kvinnorna ska ta initiativ istället för männen borde kunna anses som dåligt

Tillägg. I det här fallet allstå.
  • Anonym (8753)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-04-29 15:36:01 följande:
    Och vem tror du att du citerade där?

Tjejer tar ofta första steget men att de inte gör de mot dig förstår jag mer än väl.

Kan du inte berätta lite mer om varför tjejer drar sig för att ragga på mig?

Du verkar ju trots allt rätt insatt!

• Anonym (Kalle)
    Anonym (8753) skrev 2021-05-01 18:39:06 följande:

Kan du inte berätta lite mer om varför tjejer drar sig för att ragga på mig?

Du verkar ju trots allt rätt insatt!

Uppenbarligen är ditt självförtroende dåligt. Har du inte bra självförtroendet och utstrålar självsäkerhet så kommer ingen att ragga på dig.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (man) skrev 2021-04-30 22:05:11 följande:

Har aldrig här någon säga att kvinnor aldrig någonsin tar första steget, jag har därmot hört många män säga att det sker sällan.

Det har med jämställdhet att göra efterom att män färväntas ta initiativet hör ihop med könsroller. Och eftersom jämställdhet strävar efter att få bort könsroller så borde det rimligtvis gälla även denna.

Dubbelfel. Första felet är att det finns gott om män (eller om det är samma som skriver under olika nick) som hävdar att tjejer aldrig tar första steget.

Andra felet är att jämställdhet inte alls handlar om att ta bort könsroller (även om vissa rabiata feminister hävdar det men inte feminister i allmänhet). Utan det handlar om att sträva efter att man inte diskrimineras pga kön. Det är något helt annat än att slopa könsroller.
  • Anonym (8753)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-05-01 18:40:59 följande:
    Uppenbarligen är ditt självförtroende dåligt. Har du inte bra självförtroendet och utstrålar självsäkerhet så kommer ingen att ragga på dig.

Det är helt otroligt vilka slutsatser du kan dra efter att ha läst en mening på ett forum! Tror många psykologiforskare och relationsexperter skulle vara Extremt intresserade av din, som man, avgrundsdjupa kunskap om tjejers interaktioner och relationer!

• Anonym (Kalle)
    Anonym (8753) skrev 2021-05-01 19:12:00 följande:

Det är helt otroligt vilka slutsatser du kan dra efter att ha läst en mening på ett forum! Tror många psykologiforskare och relationsexperter skulle vara Extremt intresserade av din, som man, avgrundsdjupa kunskap om tjejers interaktioner och relationer!

Det intressanta är att du inte hävdar att jag har fel.
  • Anonym (Girl)

Kvinnan söker ögonkontakt ler och sänker sedan blicken. Det är allt hon behöver göra. Är mannen intresserad så är det upp till honom att ta nästa steg. 

• Anonym (8753)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-05-01 20:08:18 följande:
    Det intressanta är att du inte hävdar att jag har fel.
    Jag känner inte att jag behövt göra den poängen ännu, men det kanske börjar bli dags...
  • Anonym (P)
    Anonym (Girl) skrev 2021-05-01 20:22:49 följande:

Kvinnan söker ögonkontakt ler och sänker sedan blicken. Det är allt hon behöver göra. Är mannen intresserad så är det upp till honom att ta nästa steg. 

Men är det verkligen så? Är intresserad av en man men han har en sån jäkla pondus att jag helt enkelt inte vågar ta första steget fast jag tror intresset är besvarat. Blir alldeles blyg fast jag inte är sån egentligen. Men har försökt ge signaler med blickar och så..han också om jag tolkat rätt...haha men ingen som faktiskt aktivt tagit kontakt...kanske lika rädda att bli avvisade båda två.
Svar på tråden Varför ska mannen ta första steget?