• Anonym (Avli)

Varför ska mannen ta första steget?

Spelar det nån roll vem som tar första steget, eller är det upp till mannen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ska mannen ta första steget?
  • lazlo09

Jag sprang å sukta efter en kvinna i 1.5 år. Hon njöt av att flörta men kom jag för nära så stötte hon bort mig, för att sedan flörta igen.

Att bli lekt med på detta viset var hemskt. Mina två senaste raggade upp mig, exet 28 år och nuvarande 37 år, jag man 42 år. Livet blir så mycket enklare när du låter kvinnorna komma till dig.

Sedan är jag välsignad med hyfsad längd, ansikte och muskler. Men att jaga efter kvinnor gör jag inte mer, nu är det dom som får jaga efter mig.

• Anonym (GudFader)
    lazlo09 skrev 2020-03-09 10:16:44 följande:

Jag sprang å sukta efter en kvinna i 1.5 år. Hon njöt av att flörta men kom jag för nära så stötte hon bort mig, för att sedan flörta igen.

Att bli lekt med på detta viset var hemskt. Mina två senaste raggade upp mig, exet 28 år och nuvarande 37 år, jag man 42 år. Livet blir så mycket enklare när du låter kvinnorna komma till dig.

Sedan är jag välsignad med hyfsad längd, ansikte och muskler. Men att jaga efter kvinnor gör jag inte mer, nu är det dom som får jaga efter mig.

Du är välsignad min son.
  • Anonym (GudFader)
    Anonym (Brandmannen) skrev 2020-03-08 13:05:14 följande:
    Då kan jag säga att mig kommer du aldrig att få "på kroken". En tjej som inte direkt besvarar mina försök att etablera kontakt, släpper jag omgående. Jag förväntar mig att en tjej visar intresse direkt, om hon verkligen är intresserad av fortsatt kontakt. Jag trugar sannerligen ingen, oavsett vad det handlar om. Raka rör gäller för mig!

Det kanske ska tilläggas i sammanhanget att jag inte tillhör skaran killar som är av den framfusiga/påträngande typen, som kanske har inställningen att "om du mister en, står det tusen åter" (citat lånat från Linda B.)...
    Många tjejer gillar att spela svåra. Om de tjänar på det, det vete fan.
  • Anonym (GÅTAN?)
    tankfull skrev 2018-11-14 08:25:07 följande:
    Men en fråga till dig: hur länge tycker du att det är normalt att älta den här frågan? Alternativen i början av trådstarten säger ju allt om vad du tycker om tjejer och deras beteende vid kontakt. Så ta inte kontakt då. Låt tjejerna göra det. De kanske inte väntar på dig utan bara inte är så intresserade, därför händer inget. En tjej som är intresserad kommer att visa det på ena eller andra sättet, men om du varken kan läsa av huruvida hon är intresserad eller inte intresserad så är du dömd att misslyckas. Det finns ingen mening med att älta vem som har det lättare eller svårare i dejtingvärlden - det förändrar inte resultatet.
    En fråga till dig:
    Du skriver att en tjej som är intresserad kommer att visa det. Vet du om att det finns tjejer som är för blyga, osäkra och blyga för att göra det?
  • Anonymajsj

Det har jag samma problem faktiskt. Finns en kille som brukar komma alltid med sin bror till den matäffären som jag jobbar i. Jag vet ju han är intresserad, hans bror också vet ju detta. Men han kommer och beställer samma sak varje gång. Han tittar och ler och sedan lämnar. Det blev nu nästan 8 veckor som de kommer och jag kunde inte ens fråga hans namn. Ge några tipsssss snälla:(

• Anonym (GÅTAN?)
    Anonym (GÅTAN?) skrev 2021-04-19 08:06:14 följande:
    En fråga till dig:
    Du skriver att en tjej som är intresserad kommer att visa det. Vet du om att det finns tjejer som är för blyga, osäkra och blyga för att göra det?
    Över ett dygn och inget svar. Finns det tjejer som är för blyga, osäkra och som inte vågar visa att dom är intresserade?
  • Anonym (man)
    Anonymajsj skrev 2021-04-20 09:39:48 följande:

Det har jag samma problem faktiskt. Finns en kille som brukar komma alltid med sin bror till den matäffären som jag jobbar i. Jag vet ju han är intresserad, hans bror också vet ju detta. Men han kommer och beställer samma sak varje gång. Han tittar och ler och sedan lämnar. Det blev nu nästan 8 veckor som de kommer och jag kunde inte ens fråga hans namn. Ge några tipsssss snälla:(

Ett tips är att du slutar vänta på att han ska fråga och fråga honom själv istället?
  • Anonymajsj
    Anonym (man) skrev 2021-04-20 11:09:32 följande:

Ett tips är att du slutar vänta på att han ska fråga och fråga honom själv istället?

Så det går bra att fråga direkt va? "Får jag bjuda ut dig nån gång?" Typ..jag säger inte att jag kan inte ta första seteget, utan vet inte "hur" går det bra att göra detta?!
  • Anonym (GÅTAN?)
    Anonymajsj skrev 2021-04-20 09:39:48 följande:

Ge honom en lapp, där det står "har jag Chans på dig?". Sen får han kryssa i Ja eller Nej.
    Eller så har du bara skrivit ditt Telefonnummer.

Jag har lämnat några lappar till tjejer i butik, men jag fick aldrig Napp. Det är för att jag är Kille.
  • Anonym (man)
    Anonymajsj skrev 2021-04-20 11:44:33 följande:
    Så det går bra att fråga direkt va? "Får jag bjuda ut dig nån gång?" Typ..jag säger inte att jag kan inte ta första seteget, utan vet inte "hur" går det bra att göra detta?!
    Det är vad alla män som nånsin tagit kontakt med en kvinna oxå frågat sig.
    Du får helt enkelt hitta något kreativt sätt att göra det på och se vart det leder.
Svar på tråden Varför ska mannen ta första steget?