• Kampanj

Tror ni att ni kommer hitta kärleken?

Sett många kontaktannonser nu där man söker den stora kärleken, den som helst varar livet ut.
    Kan känna samma sak. Jag inser att livet inte är för evigt, tiden börjar rinna ut.
    Jag har aldrig haft ett förhållande. Ledsamt att tänka på, men jag måste försöka vara positiv, se framåt. Fick nyligen nobben av en tjej. Jag har inte känt så för nån på säkert 10-15 år, se det är jobbigt.
    Jag vet inte var jag ska träffa henne.

Hur är det för er, tror ni fortfarande på kärleken?

• Svar på tråden Tror ni att ni kommer hitta kärleken?
  • Kampanj
    AndreaBD skrev 2018-03-04 11:52:20 följande:
    Jag var 43 när jag träffade rätt partner. Var då singel i tre år efter skilsmässa. Men då gick jag ut på helgerna och dejtade, försökte träffa folk, var med på dejting-sidor. Det krävs ju lite insats, fler tillfällen helt enkelt. Om du vet att det är ganska svårt att träffa rätt person, så bör du ju satsa på att skapa fler möjligheter. Eller så tycker du inte det är värd det. Det kan man förstås tycka.
    Var hittade du din partner?
  • AndreaBD
    Anonym (Johan) skrev 2018-03-04 11:36:19 följande:
    Min förra sambo gjorde det. Drog en massa lögner och bytte rakt av. Ljög för sina vänner och familj med. Då hade vi inte bott ihop så länge för den delen. Jag tog vara på vårt och verkligen uppskattade minsta lilla. Det gjorde visst inte hon.

Så ja, onödigt och jobbigt. Kostnaden ska vi inte prata om men är det lilla i sammanhanget när det handlar om känslor.
    Det är inte alls onödigt! Jag hade aldrig hittat så bra partner till slut om jag inte hade gjort så många misstag först. Det är ju så man lär sig, vad man ska leta efter, vad man ska undvika. Det är snarare lite bortslösat att bara uppleva det negativa och sedan inte våga hitta någon bättre.

T.ex. en person som ljuger - det märker man ju relativt tidigt. Kanske inte till dig, men du märkte säkert att hon ljög för andra? Det gäller bara att välja en ÄRLIG person nästa gång.
  • AndreaBD
    Kampanj skrev 2018-03-04 11:54:20 följande:
    Var hittade du din partner?
    Lustigt nog inte genom dejtingsidorna utan genom gemensamt intresse och en träff i samband med det.
  • Anonym (Elin)
    AndreaBD skrev 2018-03-04 11:52:20 följande:

Jag var 43 när jag träffade rätt partner. Var då singel i tre år efter skilsmässa. Men då gick jag ut på helgerna och dejtade, försökte träffa folk, var med på dejting-sidor. Det krävs ju lite insats, fler tillfällen helt enkelt. Om du vet att det är ganska svårt att träffa rätt person, så bör du ju satsa på att skapa fler möjligheter. Eller så tycker du inte det är värd det. Det kan man förstås tycka.

Ja, känner att kag inte har tiden just nu för att träffa nytt folk pch det engagemang som jag håller med dig om att krävs. Har andra saker i livet som jag prioriterar. Så nu krävs det mer eller mindre att jag skulle snubbla över nån intressant för att det skulle kunna bli nåt, och det känns som sagt väldigt osannolikt.

Men det är klart att det kan bli annorlunda i framtiden.
  • Anonym (J)

Nej det tror jag inte. Inte vid detta laget.

• Anonym (amanda)

Jag tror inte det, inte snart i alla fall. Vet inte var jag skulle träffa honom, och tror inte det finns så många där ute som jag vill ha. Alltså någon som passar ihop med mig, och som också vill ha något som håller.

Till vardags träffar jag inte några singelmän, och som nätdejting fungerar verkar det bara fruktansvärt desperat och inget jag tänker syssla med. Jag har ett bra liv och gör ingenting för att träffa någon. Skulle väl kunna träffa någon om jag ansträngde mig, men har inte så stor motivation. 

• Anonym (Tyvärr)

Nej tror inte det. Träffar aldrig folk förutom på jobbet och på nätet ståt mammor väldigt lågt i kurs.

• Anonym (Ja)

Jag har hittat kärleken sen flera år tillbaka. En som är bra för mig och jag verkligen kan lita på alltså.

Hittade den innan också fast då inte lika bra matchningar.

Det var förresten kärlek vid första ögonkastet också!

Tror man måste ha en bra självkännedom för att hitta rätt och ha jobbat en del med sig själv för att lyckas. Istället för att bara jaga och jaga efter den rätta. Jobba med dig själv, gå i terapi, utmana dina mönster, dina tankar, ditt sätt att hantera dina känslor. Det är där skon klämmer, inte på alla kvinnor därute.

• Kampanj
    Anonym (Jag) skrev 2018-03-04 11:41:09 följande:

Jag tror att de flesta hittar kärleken till slut, men det är så klart jobbigt att få nobben. Om det aldrig fungerar med dem du träffar kanske du ska försöka prova andra jaktmarker eller en annan typ av personer än du tidigare gjort och se om det kanske kan bli något av det.

Att våga är viktigt också, bjud hem, var på och våga misslyckas. Satsar du inget kan du aldrig vinna.

Jag jagade inte, detta bara hände. Inte varit så aktiv på dejtmarknaden på länge. Och jag vågade, tog första steget. Kändes skönt efter, att jag i alla fall fått det ur mig, nu vet jag, trots att jag fick nej.
  • Anonym (p)

Jag har många i min närhet som har hittat en ny när de varit gamla, typ 50, 60+, men för min egen del så lär det nog aldrig hända.
    Min sista var när jag var 21, var aldrig ens kär i honom. Den enda jag har känt något för var en kille i tonåren, jag är 33 nu.

Svar på tråden Tror ni att ni kommer hitta kärleken?