• Kampanj

Tror ni att ni kommer hitta kärleken?

Sett många kontaktannonser nu där man söker den stora kärleken, den som helst varar livet ut.
    Kan känna samma sak. Jag inser att livet inte är för evigt, tiden börjar rinna ut.
    Jag har aldrig haft ett förhållande. Ledsamt att tänka på, men jag måste försöka vara positiv, se framåt. Fick nyligen nobben av en tjej. Jag har inte känt så för nån på säkert 10-15 år, se det är jobbigt.
    Jag vet inte var jag ska träffa henne.

Hur är det för er, tror ni fortfarande på kärleken?

• Svar på tråden Tror ni att ni kommer hitta kärleken?
  • Anonym (Ja)
    Kampanj skrev 2018-03-05 06:29:00 följande:

Jag jagade inte, detta bara hände. Inte varit så aktiv på dejtmarknaden på länge. Och jag vågade, tog första steget. Kändes skönt efter, att jag i alla fall fått det ur mig, nu vet jag, trots att jag fick nej.

Ser att vi är 2 med nästan likadant nick. Tycker du ska ta till dig mitt råd. Ja det var bra att du vågade så att du fick veta men sen tror jag också att du nog inte är så bra på att läsa andra människor och att du kanske dras till sådana som inte kommer gilla dig tillbaka och samtidigt har en blind fläck för bra matchningar.

Jättevanligt bland dom som inte träffar rätt. Jag har själv varit med om att andra varit kära i mig och berättat det med hopp om att jag ska känna likadant och jag har inte alls sänt ut signaler om att jag skulle vara intresserad. Känner att det inte är superkänsliga människor direkt som läst fel då.

Jag har aldrig haft fel om sånt själv.

Vad var det du föll för hos den där tjejen?

Är det hon som var 25? Tror jag känner igen ditt nick och historia.

Det känns lite som att det var att hon var ung och attraktiv mer än att ni hade något speciellt mellan er, annars hade hon känt likadant. Du blandar ihop attraktion och kärlek.
  • Anonym (Mycket ensam)

Jag har varit med på olika dejtingsidor, men har inte kommit så långt till att dejta. De flesta män slutar att svara efter typ 5 meddelanden.

Är sjukpensionär och är hemma om dagarna. Är dagmatte/hundvakt och träffar mycket människor, men inte Den Stora Kärleken.

Så chansen att träffa mannen i mitt liv är väldigt liten tyvärr...

• Anonym (Insikt)

Om flera år när jag är 35 kanske jag är redo då har jag bearbetat allting både genom terapi och samtal samt genom att leva livet och allt det kommer innebära jag måste ju vara den personen jag själv vill kunna attrahera, och identifiera mig i min partner efter de stabila egenskaper jag har så att han också är en stabil person.

Jag har en plan ;)

Men det får ta sin tid, att stressa fram relationer blir bara pannkaka det har jag nu insett.

• Anonym (Insikt)
    Anonym (Insikt) skrev 2018-03-05 08:47:53 följande:

Om flera år när jag är 35 kanske jag är redo då har jag bearbetat allting både genom terapi och samtal samt genom att leva livet och allt det kommer innebära jag måste ju vara den personen jag själv vill kunna attrahera, och identifiera mig i min partner efter de stabila egenskaper jag har så att han också är en stabil person.

Jag har en plan ;)

Men det får ta sin tid, att stressa fram relationer blir bara pannkaka det har jag nu insett.

Jag är hellre upptagen med andra saker jag behöver i livet fram tills jag är 40, sedan blir jag kär med någon jag är tillsammans med resten av livet än att gå på niten att du måste hitta kärlek nu nu nu för att vara lycklig. Enda anledningen att skaffa kärlek nu är om du känner dig stabil och har landat i dig själv. Och möter någon som passar in i ditt liv och du i dennes. Annars är det inte värt det, galen skriker bråken våld tårar misstro och lögner som bara slutar i ett enda svek som lämnar dig tom och tillbaka på noll igen.

Tolka mig rätt.

Kärlek och relationer är inte simpelt och självklart måste ni alltid kämpa för att ha en bra relation det är färskvara, ,men, det måste vara en relation som är trygg nog att kämpa i.
  • AndreaBD
    Anonym (Mycket ensam) skrev 2018-03-05 08:40:44 följande:

Jag har varit med på olika dejtingsidor, men har inte kommit så långt till att dejta. De flesta män slutar att svara efter typ 5 meddelanden.

Är sjukpensionär och är hemma om dagarna. Är dagmatte/hundvakt och träffar mycket människor, men inte Den Stora Kärleken.

Så chansen att träffa mannen i mitt liv är väldigt liten tyvärr...

Det gäller att träffa män som är ungefär i samma sits. Det kan vara bättre att sätta in annons i lokaltidningen. Du har mycket tid, så du kan kanske gå med i någon förening eller engagera dig i något lokalt. Och du kanske träffar någon ändå genom hundarna. Det kan vara bra att börja som vänner. Män brukar inte ha så svårt att vänja om sig till att vara mer än vänner. 
  • Kampanj
    Anonym (Ja) skrev 2018-03-05 08:03:54 följande:
    Ser att vi är 2 med nästan likadant nick. Tycker du ska ta till dig mitt råd. Ja det var bra att du vågade så att du fick veta men sen tror jag också att du nog inte är så bra på att läsa andra människor och att du kanske dras till sådana som inte kommer gilla dig tillbaka och samtidigt har en blind fläck för bra matchningar.

Jättevanligt bland dom som inte träffar rätt. Jag har själv varit med om att andra varit kära i mig och berättat det med hopp om att jag ska känna likadant och jag har inte alls sänt ut signaler om att jag skulle vara intresserad. Känner att det inte är superkänsliga människor direkt som läst fel då.

Jag har aldrig haft fel om sånt själv.

Vad var det du föll för hos den där tjejen?

Är det hon som var 25? Tror jag känner igen ditt nick och historia.

Det känns lite som att det var att hon var ung och attraktiv mer än att ni hade något speciellt mellan er, annars hade hon känt likadant. Du blandar ihop attraktion och kärlek.
    Att hon är yngre har inget med det att göra. Jag är attraherad, men jag föll lika mycket för hennes charm, och hur det kändes med henne. Hon såg mig mest som vän tyvärr. Det var småflirtigt emellanåt, annars hade jag inte ens tänkt tanken att försöka. Och en del tjejer kan vara svåra att läsa. Vissa är blyga och kanske inte vågar visa vad de vill. Kan tänka mig det är speciellt sant med stor åldersskillnad.
  • Anonym (Charlotte68)

Jag träffade min »livspartner« för ett par år sen. Alltså närmare 50. Hade inte varit singel länge i mitt liv men några längre relationer som ej var rätt.

Träffade den för mig perfekta mannen via en dejtingsida. Och precis som Andrea skriver så är jag glad över de relationer jag haft tidigare. De har lett till det jag är, det jag vet idag (vad gäller just relationer i alla fall). Jag vet vad jag behöver och vad som fungerar för mig och gör inte om mina misstag varken vad gäller val av partner eller betende i relationen.

För mig var det viktigt att öka på chanserna att träffa någon, inte bara gå och hoppas en en snygging i kön på ICA skulle vara singel och börja prata med mig liksom ... ;)

• Aniiee

Tror jag att jag kommer hitta kärleken? Ja, det är jag övertygad om. Jag har ju redan gjort det flera gånger, så varför skulle jag inte göra det igen?

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (Sven)

Nej, att tro det är att bedraga sig själv. Så naiv är jag icke.

• Anonym (Jonas)

Nej, jag tror tyvärr inte det. Jag är inte tillräckligt attraktiv vare sig det gäller min kropp, mitt psyke eller mina tillgångar.

Har sen jag varit 15 år (är 36 nu) längtat efter en tjej att vara med, där det finns riktig kärlek och sex är givetvis en enormt stor del.

Har många nätter gråtit över den förbannade ensamheten och när man tänker tillbaka och ser att man faktiskt försökt så mycket, trots att man vet att man troligtvis kommer få nobben och ens självförtroende är förstört gått fram och tagit första steget.

Dagens samhälle ser inte ut som det gjorde förr.
    Då var man och kvinna mer beroende av varandra, med dagens teknik så är det lättare för kvinnor att få sina lustar tillfredsställda närsomhelst om dom verkligen vill.
    Vem väljer dom då, den oattraktiva eller den snyggare?

Så jag har lag ner det sen ett par år tillbaka och börjat gå på medicin (SNRI) som gör mig mer känslolös, det är som jag inte bryr mig om något längre vilket är lite trist men hellre det än att lida av ensamheten.

• Anonym (Insikt)
    Anonym (Ja) skrev 2018-03-04 18:31:09 följande:

Jag har hittat kärleken sen flera år tillbaka. En som är bra för mig och jag verkligen kan lita på alltså.

Hittade den innan också fast då inte lika bra matchningar.

Det var förresten kärlek vid första ögonkastet också!

Tror man måste ha en bra självkännedom för att hitta rätt och ha jobbat en del med sig själv för att lyckas. Istället för att bara jaga och jaga efter den rätta. Jobba med dig själv, gå i terapi, utmana dina mönster, dina tankar, ditt sätt att hantera dina känslor. Det är där skon klämmer, inte på alla kvinnor därute.

Sexigaste jag läst på forumet hittills.

Håller med, alla måste jobba med sig själva.

Som en smart person på Youtube sa.

Vill du bli bra på en sport eller matlagning så lagar du inte bara mat eller tränar, du löser om ämnet kollar tutorias du lyssnar på intervjuer du går på kurser du träffar de som lyckats du frågar de hur de lyckats du lägger massa tid på att verkligen studera ämnet så du har all kunskap det innebär.

Dagens svenskar tror de föds och sen är de en bra partner så fort de blir kär.

.öh Nope.

DO your homework
  • AndreaBD
    Anonym (Insikt) skrev 2018-03-06 18:30:03 följande:
    Sexigaste jag läst på forumet hittills.

Håller med, alla måste jobba med sig själva.

Som en smart person på Youtube sa.

Vill du bli bra på en sport eller matlagning så lagar du inte bara mat eller tränar, du löser om ämnet kollar tutorias du lyssnar på intervjuer du går på kurser du träffar de som lyckats du frågar de hur de lyckats du lägger massa tid på att verkligen studera ämnet så du har all kunskap det innebär.

Dagens svenskar tror de föds och sen är de en bra partner så fort de blir kär.

.öh Nope.

DO your homework
    Visst! Det är det som är problemet hos många. Många av den yngre generationen är redan från  barndomen och från skolan vana vid att ha inställningen: Om det inte är roligt, tänker jag inte göra det!
  • Anonym (Lina)

Jag räknar inte med nåt livslångt förhållande.Jag trodde det förut eller ville tro på detta.Men männen jag varit ihop med var inte nåt att ha hela livet.Det var en besvikelse men jag har accepterad detta och tror inte på sånt längre.

• jrockyracoon
    Anonym (Jonas) skrev 2018-03-06 17:37:31 följande:

Nej, jag tror tyvärr inte det. Jag är inte tillräckligt attraktiv vare sig det gäller min kropp, mitt psyke eller mina tillgångar.

Har sen jag varit 15 år (är 36 nu) längtat efter en tjej att vara med, där det finns riktig kärlek och sex är givetvis en enormt stor del.

Har många nätter gråtit över den förbannade ensamheten och när man tänker tillbaka och ser att man faktiskt försökt så mycket, trots att man vet att man troligtvis kommer få nobben och ens självförtroende är förstört gått fram och tagit första steget.

Då var man och kvinna mer beroende av varandra, med dagens teknik så är det lättare för kvinnor att få sina lustar tillfredsställda närsomhelst om dom verkligen vill.

Så jag har lag ner det sen ett par år tillbaka och börjat gå på medicin (SNRI) som gör mig mer känslolös, det är som jag inte bryr mig om något längre vilket är lite trist men hellre det än att lida av ensamheten.

Vad ledsen jag blir av att läsa ditt inlägg. Det låter som om du verkligen skulle behöva hitta någon att knyta nära band med!

Har du försökt att fokusera på att finna ditt äkta, sanna, vackra jag? Attraktion finns inte enbart i det yttre och jag tänker att det är en livsuppgift att hitta och kunna ta fram de vackra, fina delarna av sig själv. Under tiden du lägger fokus på dig själv och börjar förändras, kanske du märker att din förändring noterar ditt nya jag. Om du genomgår din inre resa så kommer du märka skillnad i livet.

Du tycks fokusera mycket på det som är ditt yttre skal, men har du tänkt på att även mindre fysiskt attraktiva män kan få väldigt vackra kvinnor. Vad beror det på? Jo, orsaken är att ditt grundantagande att allt handlar om det yttre är falskt. Du kan på riktigt öka din attraktionskraft genom att jobba med ditt inre.

Du behöver tänka mer positiva tankar. Kanske terapi vore något för dig? Istället för att tänka att du varit dålig som misslyckats när du försökt, skulle du kunna tänka att dina försök var viktiga steg mot ditt mål. Om du skulle kunna börja tro på att du själv kan agera och förändras, och börja färden mot ditt mål så skulle det faktumet ge dig kraft.

Det är inte teknikens fel, eller dina tillgångars eller ditt psykes eller ditt yttres fel att du inte har en relation. Den största orsaken ligger i att du inte hittat ditt vackra sanna jag. Det är en inre resa du behöver göra, och inte en yttre. Och det är du som behöver genomgå den resan själv - och du har inget skäl att inte göra den. Varför inte börja redan idag?
  • Kampanj
    Anonym (Jonas) skrev 2018-03-06 17:37:31 följande:

Också varit där. Misshandlade mig själv med dumma tankar som tog energi. Till slut orkade jag inte mer. Jag mår dåligt emellanåt nu också, men försöker tänka att varje dag är ny. Och att jag har nåt som rätt tjej gillar, om och när vi träffas. Jag hoppas att du kan börja se lite ljusare på livet Glad
  • Anonym (Labolina)

Jag var tjejen ingen kille såg efter. Var nog rätt söt men förvalta det inte. Trodde inte kärleken var för mig. Men när jag var 20 fick jag min första pojkvän. Han tillhörde kategorin populär och gick hem hos tjejer. Tog lång tid innan jag vågade tro att han ville ha mig. Vi har idag varit ihop typ 20 år. Kärkenen är stark och vi har en hel del sex. Ja allt kan faktist bli bra.

Svar på tråden Tror ni att ni kommer hitta kärleken?