Anonym (Jonas) skrev 2018-03-06 17:37:31 följande:
Nej, jag tror tyvärr inte det. Jag är inte tillräckligt attraktiv vare sig det gäller min kropp, mitt psyke eller mina tillgångar.
Har sen jag varit 15 år (är 36 nu) längtat efter en tjej att vara med, där det finns riktig kärlek och sex är givetvis en enormt stor del.
Har många nätter gråtit över den förbannade ensamheten och när man tänker tillbaka och ser att man faktiskt försökt så mycket, trots att man vet att man troligtvis kommer få nobben och ens självförtroende är förstört gått fram och tagit första steget.
Dagens samhälle ser inte ut som det gjorde förr.
Då var man och kvinna mer beroende av varandra, med dagens teknik så är det lättare för kvinnor att få sina lustar tillfredsställda närsomhelst om dom verkligen vill.
Vem väljer dom då, den oattraktiva eller den snyggare?
Så jag har lag ner det sen ett par år tillbaka och börjat gå på medicin (SNRI) som gör mig mer känslolös, det är som jag inte bryr mig om något längre vilket är lite trist men hellre det än att lida av ensamheten.
Vad ledsen jag blir av att läsa ditt inlägg. Det låter som om du verkligen skulle behöva hitta någon att knyta nära band med!
Har du försökt att fokusera på att finna ditt äkta, sanna, vackra jag? Attraktion finns inte enbart i det yttre och jag tänker att det är en livsuppgift att hitta och kunna ta fram de vackra, fina delarna av sig själv. Under tiden du lägger fokus på dig själv och börjar förändras, kanske du märker att din förändring noterar ditt nya jag. Om du genomgår din inre resa så kommer du märka skillnad i livet.
Du tycks fokusera mycket på det som är ditt yttre skal, men har du tänkt på att även mindre fysiskt attraktiva män kan få väldigt vackra kvinnor. Vad beror det på? Jo, orsaken är att ditt grundantagande att allt handlar om det yttre är falskt. Du kan på riktigt öka din attraktionskraft genom att jobba med ditt inre.
Du behöver tänka mer positiva tankar. Kanske terapi vore något för dig? Istället för att tänka att du varit dålig som misslyckats när du försökt, skulle du kunna tänka att dina försök var viktiga steg mot ditt mål. Om du skulle kunna börja tro på att du själv kan agera och förändras, och börja färden mot ditt mål så skulle det faktumet ge dig kraft.
Det är inte teknikens fel, eller dina tillgångars eller ditt psykes eller ditt yttres fel att du inte har en relation. Den största orsaken ligger i att du inte hittat ditt vackra sanna jag. Det är en inre resa du behöver göra, och inte en yttre. Och det är du som behöver genomgå den resan själv - och du har inget skäl att inte göra den. Varför inte börja redan idag?