• Trullis82

Letrozol

ettplustre skrev 2018-04-18 21:43:20 följande:

Detta kanske är en dum fråga men fördröjer/påskyndar Letrozol ägglossning? Lever i samkönad relation och försöker bli gravida genom insemination men har haft helgkollision tre månader i rad nu, när kliniken är stängd.

Läkaren beslutade att vi ska prova med Letrozol + Ovitrelle nästa cykel. Spontant känns det dumt att mixtra med en fullt fungerande kropp för övrigt (har regelbundna cykler på 27-29 dagar + positiva äl-test varje månad vi testat, men på lördagar då..). Någon med erfarenhet av detta?

Alltså Letrozol gör så att man får ägg. Jag har haft en cykel på 40-42 o inga ägg. Så sedan start med Letrozol har jag cykel på 28 o får två ägg men ingen lossning. Så nu e det prat om att jag ska börja med Ovitrelle men det gör man bara när man ser ett ägg. Jag har bara ätit en tablett i två cykler så frågan e om jag kanske ska ta en halv den kommande cykeln..

Alla behöver ju inte Ovitrelle, men Letrozol gör så man får ägg inte äl. Normalt sköter kroppen lossningen själv.

Hoppas det går vägen för er.... lycka till
  • Trullis82
    ettplustre skrev 2018-04-19 10:22:24 följande:

Men Letrozol bör väl göra något för tillväxthastighet/mognad också tänker jag? Eller annars förstår jag inte syftet med att jag ens blivit rekommenderad detta.. Fick inte ens prata med läkaren utan bm gav mycket lite info om detta :(

Får helt enkelt hoppas på att mensen blir någon dag tidig så kanske kroppen löser detta själv.

Tack för svar och lycka till!

Jo men absolut. Så är det ju säkert. För om äggen inte växer kan man ju få den medicinen oxå men ju fler tabletter man tar desto högre risk att det bli många ägg. Som det nu blir på mig fast jag bara tar en tablett
  • Trullis82

Dagen ul visade att ett ägg försvunnit o nu var det bara ett kvar o det är på 43,3mm alltså ganska stort.

Så på måndag ska jag tillbaka o se så det oxå försvunnit.

Skickar med en bild som jag tycker är ganska häftig. Det är på måndagens ul. Så se man mina ägg

• Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-04-19 13:09:50 följande:

Häftigt!

Så de svarta hålen på varsin sida är alltså äggen?

Ja, precis.... lite häftigt. Det där är ju inte jätte vanligt att man får chans att se
  • Trullis82
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-26 11:44:17 följande:

Ok du får gärna berätta hir det går sen :)

Absolut.... jag fortsätter följa tråden o uppdaterar er.
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-04-26 18:59:24 följande:

Ska göra det :) håll tummar tack

Min läkare sa att om man ska följa dessa appar ska man ha en normal cykel. Man kan absolut inte följa en app om man tar Letrozol el annat läkemedel för att framhäva mens el äl.

Så jag har apparna kvar för att sedan föra in data den dagen jag är gravid. Nu under Letrozol behandlingen stämmer ingenting eftersom kroppen inte bestämmer när äl infaller el mensen ska komma utan det gör läkaren/läkemedlet.

Så håll inte fast på vad appar säger utan räkna själv. Du får ha lite is i magen...
  • Trullis82

Jaha, GlitterLina hur går det för dig? Ingen mens o inga tecken på att den e på G?

Hade du är 14/4 borde den absolut komma snart om du inte e gravid förstås.

Här kom mensen i torsdags o redan idag har jag fått sluta med tamponger för det är så lite. Bara små skrätt kvar. Imorgon är det blodprovstagning igen. Tog första provet i fredags o imorgon tas andra provet. Sedan återbesök till gyn den 7/5.

Skulle få ta Ovitrelle denna gång då mitt ägg inte släpper. Men nu när ni skrivit här om Ovitrelle blir jag lite rädd......

• Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-04-29 20:49:30 följande:

Vad e det för blodprov du ska ta nu??

För o se om jag haft äl eller inte. Ett ägg vart ju kvar o blev 43,5mm o sedan sprack o krympte.

Frågan e vad som hände med det andra.

Så imorgon e det stick nr 2

Var det mensen som startade för dig?

Pergotime, e det detsamma som letrozol?

Varför tog man bort pergotime?
  • Trullis82
    karllesson skrev 2018-05-03 08:36:30 följande:

Tack tjejer!

Jag tog ett digitalt test idag som det stod gravid på.

Önskar er alla lycka till <3

Wiiiiii, grattis
Svar på tråden Letrozol