Sambo klagar på min röst
Nästan varje dag klagar min sambo på att jag har en ljus, pipig röst som är jobbig att lyssna på. Jag kan även prata högt och starkt anser han så han inte står ut. Han blir också provocerad av min röst bara av att jag pratar, han tycker jag låter arg och irriterad fast jag inte är det. Ingen har tidigare klagar och jag har hört mig själv som inspelad (när jag inte är medveten), det är inte så illa.
Där jag kommer ifrån (60 mil bort) har jag märkt att vi pratar högt och starkt utan några hinder. Folk där tycker jag pratar tyst och försiktigt numera att de knappt hör mig. Så visst har jag ändrat min röst men inte tillräckligt. Bara när jag blir lite irriterad och så självklart hörs det på rösten men direkt är min sambo på mig att sänka rösten. Jag vågar snart inte prata när han är nära.
Han kan säga till mig att sänka rösten med vänner eller släktingar och jag skäms.ju så enormt då. En gång gjorde han det framför svärmor, hon blev arg och så att man inte säger så då jag blev ledsen. Då går han in i försvar att jag har en jobbig röst som bra måste lära mig kontrollera.
Jag vågar inte prata lika mycket längre och drar mig undan. Jag funderar allvarligt på att lämna honom (finns annat också). Men just nu mår jag inte bra, jag trivs inte med mig själv längre och känner inte att jag borde prata med folk för nu är jag orolig för min röst. Jag vet inte vad jag ville med inlägget med tycker inte detta är ok att göra.