• ansano91

    Bim Maj 2018

    Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

  • Svar på tråden Bim Maj 2018
  • theteacher

    Hej!  Jag hakar på här! :) Jag och min sambo har varit tillsammans snart 4 år och har bestämt oss för att börja försöka. Vi har bestämt att invänta april innan vi gör vårt första försök eftersom jag studerar och blir klar till jul. Vill verkligen se till att bli klar med skolan först. :)
    April blir alltså vårt första försök och jag slutade med p-piller i julas och har sedan dess kört med NC för att lära känna min kropp ordentligt innan vi börjar försöka. Jag har ätit p-piller eller haft p-stav sedan jag var 13 år och heller då inte haft någon mens under den perioden så kände verkligen att jag ville få koll på kroppen. Nu är jag helt regelbunden och ägglossningarna samt mens kommer hittils som dom ska. Cool 
    Hoppas att detta håller i sig även nästa månad. 

    Tycker för övrigt att det här är jättespännande att planera på det här sättet. Även att läsa om alla andras erfarenheter och berättelser. Hoppas vi kan få mycket ut av varandra i den här tråden! :)

  • ansano91

    Vad kul att du hakar på här! Vad pluggar du till? Jag blev färdig förskollärare för ett år sedan lite drygt och förstår strax man vill ja plugget färdigt även om det går att lösa ändå. Jag har använt NC prevent i över två år och ändrade till plan i januari, så porrigt och spännande var det. Mem pratade med en jag känner som använt det i över ett år på plan och appen hade visat ägglossning så fint varje månad men de blev ändå inte gravida. Det visade sig att hon inte alls haft äl då hon har pco och detta gjorde mig sjukt nojjig! Tänk om man inte haft äl när man trott det.

    Föresten är jag inte riktigt haj på det här så vet inte riktigt hur man svarar en specifik person i en tråd. :)

  • Sararebecca

    Hej! Jag hänger också på!

    Jag är 26 år, min sambo 25 och vi har också planer på att göra första försöket i april för att få vårt första barn. Min sambo vill gärna ha ett januaribarn men man får ju inte ha för höga förhoppningar om att det tar dig på första försöket x) Slutade ganska nyligen med p-piller och hoppas att ägglossningen kommer igång denna månaden. Ska bli kul att följas åt :)

  • theteacher
    ansano91 skrev 2018-03-15 19:20:46 följande:

    Vad kul att du hakar på här! Vad pluggar du till? Jag blev färdig förskollärare för ett år sedan lite drygt och förstår strax man vill ja plugget färdigt även om det går att lösa ändå. Jag har använt NC prevent i över två år och ändrade till plan i januari, så porrigt och spännande var det. Mem pratade med en jag känner som använt det i över ett år på plan och appen hade visat ägglossning så fint varje månad men de blev ändå inte gravida. Det visade sig att hon inte alls haft äl då hon har pco och detta gjorde mig sjukt nojjig! Tänk om man inte haft äl när man trott det.

    Föresten är jag inte riktigt haj på det här så vet inte riktigt hur man svarar en specifik person i en tråd. :)


    Jag pluggar till mellanstadielärare! Ja men verkligen skönt att kunna bli klar om det finns möjlighet till det. :) 

    Åh va spännande, jag har upplevt lite småkonstiga saker med NC men tror ändå att de har varit ganska bra. Jag använder NC tillsammans med ÄL-tester och tycker att jag får en tempökning efter positiva ÄL-tester. Använder du några ÄL-tester i samband med NC eller kör du endast NC? Visst blir man nervös, jag är så rädd för att jag aldrig kan få egna barn att jag drömmer mardrömmar på nätterna ibland. haha. Hemskt men man blir ju orolig. 

    Jag har inte så bra koll på alla förkortningar än så länge så inte så insatt vad PCO betyder?... 

    Jag brukar svara folk genom att klicka på "citera" och sedan skriva svaret nedanför.. Då blir de tydligt vem i tråden vem svarar.. :D
  • theteacher
    Sararebecca skrev 2018-03-15 21:13:15 följande:

    Hej! Jag hänger också på!

    Jag är 26 år, min sambo 25 och vi har också planer på att göra första försöket i april för att få vårt första barn. Min sambo vill gärna ha ett januaribarn men man får ju inte ha för höga förhoppningar om att det tar dig på första försöket x) Slutade ganska nyligen med p-piller och hoppas att ägglossningen kommer igång denna månaden. Ska bli kul att följas åt :)


    Va kul att vi blir flera i tråden! :) Känns som att vi är lite på samma nivå då alla tre här inne. Första försöket och med första barnet. Ska verkligen bli spännande. Äter du några vitaminer eller liknande för att öka chanserna? :)
  • Lilly2015

    Jag vill också vara med! Jag och min kille ska också börja försöka i april. Bim (som det ser ut nu) 3 maj. Så pirrigt!!! Jag använder NC och har gjort det i över två år. Ska bli så spännande att få ställa om från prevent till plan vid nästa mens :)

    Vi är 28 år och har varit tillsammans i tre år.

  • ansano91
    theteacher skrev 2018-03-16 01:28:33 följande:

    Jag pluggar till mellanstadielärare! Ja men verkligen skönt att kunna bli klar om det finns möjlighet till det. :) 

    Åh va spännande, jag har upplevt lite småkonstiga saker med NC men tror ändå att de har varit ganska bra. Jag använder NC tillsammans med ÄL-tester och tycker att jag får en tempökning efter positiva ÄL-tester. Använder du några ÄL-tester i samband med NC eller kör du endast NC? Visst blir man nervös, jag är så rädd för att jag aldrig kan få egna barn att jag drömmer mardrömmar på nätterna ibland. haha. Hemskt men man blir ju orolig. 

    Jag har inte så bra koll på alla förkortningar än så länge så inte så insatt vad PCO betyder?... 

    Jag brukar svara folk genom att klicka på "citera" och sedan skriva svaret nedanför.. Då blir de tydligt vem i tråden vem svarar.. :D


    Tack för hjälpen!

    Jag är inte helt insatt men det är när man släpper ägg ojämnt eller inte alls bland annat. Jag använder clear blues ägglossningstest men smileygubbe också! Jag ör också rädd för att jag inte ska kunna få barn, har drömt om det sen jag var jätteung. Vad kul att du ska bli mellanstadielärare, då är vi en typ av lärare båda två också :) När har du bim i maj?
  • ansano91

    Så kul att fler hänger på! Kan inte alla skriva lite om ni använder ägglossnigstester och villa och om ni tar några speciella vitaminer? :) Jag själv använder clear blues med smileys, äter folsyra, d-vitamin och omega 3. Planerar att börja med inositol och rosenrot vid nästa mens första dag. Det ?ska? ge äggen bättre kvalitet och ge starkare symptom vid äl.

  • theteacher
    Lilly2015 skrev 2018-03-16 06:26:49 följande:

    Jag vill också vara med! Jag och min kille ska också börja försöka i april. Bim (som det ser ut nu) 3 maj. Så pirrigt!!! Jag använder NC och har gjort det i över två år. Ska bli så spännande att få ställa om från prevent till plan vid nästa mens :)

    Vi är 28 år och har varit tillsammans i tre år.


    Va roligt! Välkommen till gänget! :D Jag har BIM 7 maj! Vi kanske skulle ta och göra en BIM-lista som alla kan fylla i? :)
  • theteacher

    Jag använder ÄL test från graviditetskollen. Tycker de är enkla och billiga och har hittils ändå stämt med min temp ökning också. Så fortsätter på det tills det är dags för det "riktiga" försöket i April då tänkte jag kombinera med ett digitalt ÄL test också bara för att vara riktigt säker. :)

    Jag har börjat äta folsyra, det är det enda som jag tar just nu. Tänker att jag vill prova och se om de fungerar utan massa preparat.. haha. Lite halvskeptis till allt sånt, men dock folsyra verkar vara nått som verkligen kan påverka både när ägget ska fästa och sedan utvecklingen av fostret så kör på det än så länge. :) Får väl utvärdera om det går trögt sedan.. 

Svar på tråden Bim Maj 2018