• ansano91

    Bim Maj 2018

    Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

  • Svar på tråden Bim Maj 2018
  • theteacher

    Hej!  Jag hakar på här! :) Jag och min sambo har varit tillsammans snart 4 år och har bestämt oss för att börja försöka. Vi har bestämt att invänta april innan vi gör vårt första försök eftersom jag studerar och blir klar till jul. Vill verkligen se till att bli klar med skolan först. :)
    April blir alltså vårt första försök och jag slutade med p-piller i julas och har sedan dess kört med NC för att lära känna min kropp ordentligt innan vi börjar försöka. Jag har ätit p-piller eller haft p-stav sedan jag var 13 år och heller då inte haft någon mens under den perioden så kände verkligen att jag ville få koll på kroppen. Nu är jag helt regelbunden och ägglossningarna samt mens kommer hittils som dom ska. Cool 
    Hoppas att detta håller i sig även nästa månad. 

    Tycker för övrigt att det här är jättespännande att planera på det här sättet. Även att läsa om alla andras erfarenheter och berättelser. Hoppas vi kan få mycket ut av varandra i den här tråden! :)

  • ansano91